Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoeben
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-05 11:59
Ik heb onlangs een Crucial MX300 525GB SSD in mijn laptop geplaatst. Deze is in de plaats gekomen van de originele harde schijf. Na een beetje problemen werkt nu bijna alles naar behoren.
Ik heb het programma Crucial Storage Executive geïnstalleerd. En hierin wil ik Momentum Cache activeren. Dit lukt echter niet, ik krijg steeds de foutmelding:
Error occurred during the operation.
Failed to enable/disable the Momentum cache.
Failed to install cache driver.

Mijn os is Windows 10 Home 64bit.

Ik heb reeds gezocht op het forum van Crucial, maar daar verwijst men naar de laatste versie van Storage Executive. Maar ik draai hier de laatste versie van nml: v 3.46.062017.04

Zijn er hier mensen die hetzelfde probleem hebben gehad, en wat hiervoor de oplossing was?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kan een probleem zijn met je systeem, de cache is niet iets in de ssd, maar een software trukje dat een cace in je RAM geheugen maakt..

Maar ik zou me er niet al te druk over maken. Want het maakt niet veel uit, zeg maar rustig niets. Het is wel weer een extra cache. In het kader van, keep it simple, zou ik die cache dus achterwege laten.

SE was toendertijd een antwoord op Samsungs Rapid mode (ook niet aan te raden) maar de consument wil snelle benchmarks zien, dus.....

[ Voor 11% gewijzigd door Reepje op 13-12-2017 21:14 ]