afbeeldingen staan geroteerd in chrome (explorer/firefox ok)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 10:17
Heb een basiswebsite in HTML;

Hier staan enkele foto's op via de standaard html tags.
Geen rotatiecode of iets dergelijks toegevoegd.

Wanneer je echter de site bezoekt met Google Chrome staan er bepaalde afbeeldingen op hun kant.
Bezoek je die met Firefox/Internet Explorer staan deze er normaal op.

Ik heb al wat zitten zoeken en ben erachter gekomen dat het te maken heeft met de Exif-data van de foto's.

Heb deze met softwareprogramma laten aanpassen, dat alle afbeeldingen nu dezelfde rotatie hebben (zie ik in bvb Irfanview en den Exif data oproepen).

Echter toch blijft het probleem in Chrome van toepassing, enkele afbeeldingen op hun kant.

Html code toevoegen heeft geen zin daar ik dan in Chrome goedzit, maar in Firefox dan weer niet.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ITS PLUS schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:09:

Echter toch blijft het probleem in Chrome van toepassing, enkele afbeeldingen op hun kant.
Heb je je cache al eens geleegd (of desnoods uitgeschakeld) :? Druk F12, ga naar de Network tab, vink "Disable cache" aan en refresh de pagina.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check ook eens als je de afbeelding direct in de browser bekijkt, dus via rechtermuis -> Afbeelding in nieuwe tab openen (of zoiets, ik gebruik Firefox).

Nog beter, baseer de rotatie niet op EXIF maar roteer de fysiek afbeelding gewoon zoals je ze wilt. Dan heb je ook dat soort compatibiliteitsproblemen niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Cache is leeg gemaakt. Op ander toestel zelfde symptomen.

Als je rechtstreeks naar de afbeelding gaat staat deze wel goed, op een pagina met tekst/andere foto's heb ik het probleem.

De fysieke afbeeldingen staan allemaal goed, als ik die gewoon in een map op mijn windows toestel bekijk staan de foto's allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tenzij je de afbeeldingen dan nog op een tweede locatie hebt staan is het dus een caching probleem. Dus of je "cache is leeggemaakt" is niet correct (of niet correct uitgevoerd), of je bent naar twee verschillende afbeeldingen aan 't kijken terwijl je denkt dat ze allebei 'tzelfde bestand zijn. Een kleine laatste optie is een server-side cache of ergens een caching proxy onderweg. Je zou i.p.v. /img/afbeelding.jpg eens /img/afbeelding.jpg?x=123456 kunnen proberen om te zien of 't dan opgelost is.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Exif data in Chrome wordt alleen opgepikt wanneer een afbeelding direct in een tab wordt opgeroepen. Je zal de afbeeldingen manueel moeten draaien om dit te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat @HamuNaptra zegt, of gewoon alle metadata uit de afbeelding verwijderen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITS PLUS
Heb alle metadata gewist, en nu staan ze allemaal zoals het moet. Thx voor het meedenken en antwoorden.
Pagina: 1