Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alfl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2024
Hallo daar,

Ik heb een waveshare 2.13" e-paper display ( https://www.waveshare.com..._e-Paper_HAT#Introduction ) aangesloten op mijn raspberry zero-w maar heb er wat opstart probleempjes mee. Ik kan text weergeven en plaatjes maar alles in portret mode, als ik de text met 90 graden wil draaien zodat de text horizontaal ( in de breedte ) wordt weergegeven dan wordt dit niet weergegeven op het display of halve text op de helft van het display.

Wellicht heeft 1 van jullie hier meer ervaring mee of wat voorbeeld code aangezien de demo code een beetje ingewikkeld is om te begrijpen.

Tevens wordt er in de documentatie beschreven dat onderstaande regels 2 x uitgevoerd moet worden maar ik snap niet waar en wanneer ik dit moet gebruiken of doorvoeren.

Ps. De code is in python

code:
1
2
    epd.set_frame_memory(image.rotate(90), 0, 0)
    epd.display_frame()

Code wat ik tot nu heb kunnen maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
import epd2in13
import time
import Image
import ImageDraw
import ImageFont

def main():
    epd = epd2in13.EPD()
    epd.init(epd.lut_full_update)

# Clear display
    image = Image.new('1', (epd2in13.EPD_WIDTH, epd2in13.EPD_HEIGHT), 255)  # 255: clear the frame
    #    image = Image.new('1', (epd2in13.EPD_HEIGHT, epd2in13.EPD_WIDTH), 255)  # 255: clear the frame
    draw = ImageDraw.Draw(image)

# Create new image with some text
    myfont12 = ImageFont.truetype('/usr/share/fonts/truetype/freefont/FreeMonoBold.ttf', 12)

draw.text((0, 0), time.strftime('%H:%M:%S'), font = myfont12, fill = 0)
    draw.text((0, 20), time.strftime('%d/%m/%Y'), font = myfont12, fill = 0)

# Show new created image rated by 90 degrees
    epd.clear_frame_memory(0xFF)
    epd.set_frame_memory(image.rotate(90), 0, 0)
    epd.display_frame()

if __name__ == '__main__':
    main()

Hopelijk kan 1 van jullie mij hier verder mee helpen ....

[ Voor 0% gewijzigd door alfl op 12-12-2017 23:44 . Reden: toevoeging dat het op een raspberry wordt uitgevoerd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb van de hardware niet veel verstand, maar coding iets meer. Moet je bij het kantelen van jouw image niet opnieuw de width en height definiëren? Als ik je probleem zo lees, lijkt het er op dat de functie .rotate() wel het plaatje kantelt, maar dat doet inclusief width en height die eerder in de code gedefiniëerd worden.

En, mogelijk moet deze naar subforum programmeren?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)