ambilight (philips tv) ja/nee ? wat nu "?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
voorop Nee ik ben niet opzoek naar "koop merk x voor bedrag x"

vrouwlief wil weer een nieuwe tv .. we hebben nu een philips 42 ambilight smart tv
Over de smart functionaliteit van philips ben ik niet echt te spreken, sterker nog de app/telefoon dnla en andere meuk ben ik zeer ontevreden.
Natuurlijk is de techniek weer eeuwen vooruit na een 5 jaar oude tv (ofzo) ..

3d techniek en curved tv .. kan me niet echt boeien (en zelf zie ik geen 3d dus ..)

Wat zoek ik dan wel:
- technieken die zeker de moeite waard zijn of op moet letten bij aanschaf van een tv..
- wat zijn de caveats (pitfalls) bij dergelijke technieken ...bv gevoeiligheid of andere ongein die je eigenlijk in een degelijke review of handleiding wilt terug vinden ..
- betaalbaar .. ik zoek geen dure varianten die een nier kosten, tussen 1000 en 2000 euro is de richtprijs maar 3000 is wel max (let op het is geen "koop product x vraag")

wat heb ik gevonden?
- ik zie dat tv's tegenwoordig android hebben (zijn die net zo rootable/updateable als gsm's ?)
- hebben alle tv's tegenwoordig aparte "bar's" voor aansluitingen alsin "niet meer achter de tv kruipen" en zijn deze verlengbaar (bv ik ga de televisie aan een plafond plakken. op een rails ?)

ik mis een fixed post in dit forum onderdeel die een beetje deze dingen opsomt, vandaar de post..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:19
De nieuwe Philips Android TV's hebben de beste smarttv functionaliteit die er op dit moment opde markt is mijns inziens.
Let wel dat je er een hebt met een quad core cpu.
Philips android tvs hebben roottoegang.

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 12-12-2017 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als het je om ambilight te doen is, dan zit je in eerste instantie vast aan Phillips, echter er zijn ook losse ambilight-alike oplossingen.
Dat gezegd hebbende kan je voor jouw budget heel goed een Phillips tv kopen met ambilight en zeker ook een goede.
  • Dingen waar je op moet letten is in elk geval de HDMI-versie (minimaal 2.0a of b; 2.1 is op komst, maar nog niet beschikbaar zover ik weet)
  • Je kunt je blind staren op het smart-tv-platform, maar bedenk je hoevaak je dit ziet? Zodra de film of serie loopt, kijk je er niet meer naar. Natuurlijk is het fijner als het snel, safe en simpel is, maar ik zou me daar eigenlijk het minst druk om maken. Ik was een mediaspeler met Android gewend en heb nu een smart-tv met WebOS (3.5). Ik vind het allebei prima.
  • Als je echt goed beeld wilt hebben, ben je het beste af met een uhd oled televisie met HDR. Veel mooier dan dit zul je het niet krijgen.
  • Er zijn televisies met een losse "bar" zoals jij het noemt. Bij de LG W7 zit alles verwerkt in de soundbar; Samsung heeft de One Connect Box, echter dit is verre van gemeengoed. Je zult dus veel vaker een tv tegenkomen die gewoon de aansluitingen aan de achterkant en zijkant heeft.
  • Als je het geluid enkel uit je tv wilt horen en verder niks gaat aansluiten, hoef je ook niet op veel andere dingen te letten. Ga je er echter oude spelconsoles op aansluiten, een av-receiver, of wil je met de ingebouwde tuner kijken, bekijk dan even wat die apparatuur nodig heeft. Niet elke televisie heeft een ingebouwde satelliettuner; veel hebben er wel een ingebouwde kabeltuner. Kijk dus goed wat jouw aanbieder vraagt.
  • De meeste tv's beschikken over minimaal 3 hdmi-aansluitingen; een optische (s/pdif) aansluiting en een ethernetaansluiting. Eventueel kan je nog een tulpingang vinden, maar dat is al minder gebruikelijk.
Om nog even terug te komen op een mooie televisie, inclusief ambilight, kan je kijken naar de 2017 line-up van de Phillips oleds. Zonder ambilight is de 2017 LG oled line-up ook een goede optie.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
nu ja ik zit niet vast aan ambilight . dus andere merken mogen ook best, de losse bar vind ik wel mooie oplossing minder kabels richting de tv .. en kan ik dus een beweegbare tv op rails neerhangen.

Tja vanalles

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

vso schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:28:
nu ja ik zit niet vast aan ambilight . dus andere merken mogen ook best, de losse bar vind ik wel mooie oplossing minder kabels richting de tv .. en kan ik dus een beweegbare tv op rails neerhangen.
Bedenk wel dat je gelimiteerd wordt door de lengte van de kabel. Als ik het me goed herinner, levert LG standaard ook een verlengkabel mee met de W7. Dit is echter veruit het duurste model uit de LG 2017-oledserie en ook de enige die dit heeft. Van Samsung weet ik niet welke modellen de one-connect-box ondersteunen, maar dat moet op te zoeken zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator