Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 10:15
Dag beste tweakers,

Ik heb een INTEL Dual Band Wireless-AC 7265 2x2 AC + BT M.2 netwerkkaartje gekocht (bij amazon.de) omdat ik graag bluetooth en wifi in mijn pc wil, naast mijn gewone ethernet kabelverbinding. Dit kaartje heeft formfactor M.2 2230, zeggen de specificaties.. Mijn moederbord is de AsRock Z170 Extreme4 welke een M.2 aansluiting heeft, ook staat in de handleiding dat deze formfactor ondersteund wordt. Ik heb hem geprobeerd te installeren, maar hij past nét niet. Het scheelt een millimeter. Ik snapte alleen echt niet waar dit aan ligt!

Ik heb op internet gezocht, maar ik kwam niemand met hetzelfde probleem tegen.
Ik heb wel gevonden dat er bij M.2 vier verschillende connectors zijn: B of M key voor SSD's en voor WLAN kaartjes M.2 connector A or E. Na het lezen van deze pagina kom ik erachter wat die keys inhouden. Blijkbaar heeft de Intel 7265 een A+E key...
En ja inderdaad, toen zag ik dat er een A en een E bij de contactpunten staan.

Maar hoe had ik dit in hemelsnaam kunnen weten? Ik wil namelijk nog steeds zo'n kaartje maar hij moet wél passen. Deze zal ik terugsturen. In de handleiding van mijn mobo staat ook niks over keys, dus ik weet ook niet zeker welke key die heeft (maar zeer waarschijnlijk B of M).

Ik heb eigenlijk twee vragen.
  • Iemand die weet hoe ik dit de volgende keer kan checken?
  • Is er iemand die mij een klein WLAN kaartje mét bluetooth kan aanraden? Ik wil géén usb dongel en het liefst ook geen pcie kaartje die dan weer een slot achterin in neemt en in het zicht zit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
  • AsRock Z170 Extreme4
  • i5 6600K
  • Windows 10
Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes,
Kiet

Het kaartje zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CcotDb8TLoTQWzpL8JTX0gBA/thumb.jpg
Hier zie je dat het niet past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GQ4LhccC45JM8AyShVmtPfss/thumb.jpg
("Ultra" M.2 heeft niks met het formaat te maken trouwens)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
Tja, dit gaat niet werken aangezien de betreffende netwerkaart geschikt is voor een laptop en niet geschikt voor een destkop. overigens kun je geen Wifi kaart in een m.2 slot kwijt van een destkop. :9 ;)

Een voorbeeld voor een netwerkkaart is dit: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

Edit: lees net dat je ookg een PCI kaart wenst.

[ Voor 8% gewijzigd door McFastFood op 12-12-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het M.2 slot op je bord is voor storage, daarom past het niet.
Je kan een converter kopen van PCI-e x1 naar de geschikte M.2 key, kost een paar knaken uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
McFastFood schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:36:
Tja, dit gaat niet werken aangezien de betreffende netwerkaart geschikt is voor een laptop en niet geschikt voor een destkop. overigens kun je geen Wifi kaart in een m.2 slot kwijt. :9 ;)
Nou volgens mij moet je even bij de specificaties kijken hoor, pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7265. Staat gewoon Card interface: M.2.

Nergens blijkt eigenlijk uit dat het niet zou kunnen. Het is nergens aangegeven zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
Kaalus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:39:
Het M.2 slot op je bord is voor storage, daarom past het niet.
Je kan een converter kopen van PCI-e x1 naar de geschikte M.2 key, kost een paar knaken uit China.
Hmhm, ja het blijkt. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Kiet Stiemer schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:24:
In de handleiding van mijn mobo staat ook niks over keys, dus ik weet ook niet zeker welke key die heeft (maar zeer waarschijnlijk B of M).
Handleiding heb ik niet bekeken maar op de Asrock site staat iig dat het een M key is:
1 x Ultra M.2 Socket, supports M Key type 2230/2242/2260/2280/22110 M.2 SATA3 6.0 Gb/s module and M.2 PCI Express module up to Gen3 x4 (32 Gb/s)**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
Nielson schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:44:
[...]
Handleiding heb ik niet bekeken maar op de Asrock site staat iig dat het een M key is:

[...]
Oei ja, ik zie het. Had ik op zich kunnen bekijken maar ik nam aan dat ik ook gewoon van de handleiding uit kon gaan. Maar neen, nou in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27

Wimmel

Hello

Maar stel dat het wel gepast zou hebben. Heb je een antenne-aansluiting in je pc zitten?

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
Wimmel schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:51:
Maar stel dat het wel gepast zou hebben. Heb je een antenne-aansluiting in je pc zitten?
Nee, maar daar had ik wel voor kunnen zorgen. Ik heb nog wel ergens van die antenne kabeltjes, als je dat bedoelt. En ik zag ze ook te koop staan.

Edit: het gaat me trouwens vooral om bluetooth hier, aangezien ik gewoon ethernet kabel heb voor internet. Wifi zou wel eens van pas kunnen komen maar is niet het hoofddoel.

[ Voor 20% gewijzigd door Kiet Stiemer op 12-12-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
pricewatch: Gigabyte WB867D-I is iets eenvoudiger te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet Stiemer
Nog bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Graag gedaan. Er zijn blijkbaar twee versies in omloop, een 'gewone' Gigabyte GC-WB867D-I en een Rev 4.2 met een PCIE kaartje en BT 4.2. Bij SWW zie je de oude en de nieuwe versie in dezelfde ad staan. Onduidelijk is welke ze nu leveren. Dit is in ieder geval de nieuwe https://sww.nl/pub/media/.../0/20150930101212_big.jpg

NB. ik heb nog ff contact gehad met de boys van SWW maar ze leveren de nieuwste versie met BT 4.2. Ik zal er zelf ook maar eentje bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door regmaster op 14-12-2017 09:24 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het je om bluetooth gaat, waarom dan niet gewoon een USB ding in de voor/bovenkant prikken. :?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1