Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Verwijderen gegevens in een draaitabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• sharonsuur
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 27-12-2017
Mijn vraag
Ik wil graag uit een excel draaitabel gegevens verwijderen. Het bestand is echt ontzettend groot en gaat over machines. er zijn een aantal machines weg waardoor deze ook uit de draaitabel moeten worden gehaald. Wanneer ik deze verwijder uit de bron en daarna de draaitabel vernieuw zijn deze nog niet verwijderd uit de draaitabel. Iemand enig idee hoe ik makkelijk deze gegevens eruit krijg zonder een hele nieuwe draaitabel te moeten maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Alle reacties

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

Adviseur

26 03 2016

Bedoel dat de oude data nog in de tabel voorkomen of bedoel je dat ze nog in de filters -dropdown voorkomen?
Voor het laatste is er een optie op de tab 'gegevens' van de draaitabelopties.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• theredspecial
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Lustucru heeft een goed punt:
als ze in de brontabel staan, zul je ze daar eerst moeten verwijderen, via gegevens verversen komt het dan goed. Anders alleen de gegevens verversen.

• breew
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:50
quote:
sharonsuur schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:15:
Wanneer ik deze verwijder uit de bron en daarna de draaitabel vernieuw zijn deze nog niet verwijderd uit de draaitabel.
Hoe heb je ze verwijderd uit de bron?
Als de machines ècht niet meer voorkomen in de brondata, dan zouden ze (na refresh) ook niet meer in de draaitabel naar voren kunnen komen.

Er is dus iets mis gegaan bij het verwijderen, òf bij het refreshen.
  1. Heb je wel alle databronnen vernieuwd? Ctrl-Alt-F5?
  2. Je zou als test even een nieuwe draaitabel kunnen maken, op basis van dezelfde brondata. Als de 'verwijderde' machines daar opnieuw in naar voren komen, staan ze toch echt nog ergens in de brondata.
  3. facepalm-moment: Check voor de zekerheid of de brondata van je draaitabel wel verwijst naar de data waar jij de machines uit verwijderd hebt. :+

[Voor 14% gewijzigd door breew op 13-12-2017 09:33]

• tritimee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:24
in je ribbon, terwijl je de draaitable geselecteerd hebt.:

Tabblad: Pivottable tools: Analyze -> Pivottable Options (helemaal links)

Tabblad Data: Save Source data with file uitzetten en refresh data when opening the file aanzetten.
Staat ook een dropdown, retain items deleted from the data source: deze op "None" zetten

Succes.

• breew
mijn fout... ik begreep @tritimee verkeerd...

[Voor 74% gewijzigd door breew op 13-12-2017 09:29]

• sharonsuur
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 27-12-2017
Nee ik bedoel echt dat ik na dat ik ze uit de brongegevens heb gedelete en daarna heb gerefreshed dat ze dan alsnog in de draaitabel staan.

• Logico
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23:28
Komt de variabele met de machines wel uit de dataset waar je de aanpassingen hebt gedaan? Als het een relationele database is zou het kunnen dat de naam van de machine uit een andere tabel komt (bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat een machine niet uit de lijst verdwijnt wanneer er geen activiteit is geweest in de geselecteerde periode).

• breew
@sharonsuur Heb je alle tips uit bovenstaande posts al naar de letter uitgevoerd? Wat was het resultaat?

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

Adviseur

26 03 2016

quote:
sharonsuur schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:27:
Nee ik bedoel echt dat ik na dat ik ze uit de brongegevens heb gedelete en daarna heb gerefreshed dat ze dan alsnog in de draaitabel staan.
Lijkt me extreem onwaarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat de draaitabel een andere set gegevens als bron gebruikt dan jij denkt dat hij gebruikt en/of dat je wat records over het hoofd ziet.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• tritimee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:24
als je doet wat ik hierboven zeg, dan is dat probleem opgelost.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True