Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Ik zoek een?
Telefoon ter vervanging van mijn Oneplus One.
-Minimaal 32 GB + SD of 64 GB als er geen SD slot is
-Kleiner dan de Oneplus One. Die was altijd net te groot in alles (broekzak, bediening op de fiets, enz).
-Als het even kan graag een notification led anders heb ik niet door dat ik een gemiste oproep heb

Wat is je budget?
Dezelfde functionaliteit voor een zo laag mogelijk bedrag. Kan 200 euro zijn, kan 400 euro worden, zo lang het te verantwoorden is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's, filmen (neem weleens uit hobby wat hardware reviews op, doe ik nu met de p9 lite), appen, mail checken, chrome, flitsmeister, google maps, domotica, enz.

Ook vond ik de Oneplus one in de praktijk te groot.

Wat heb je zelf al gevonden?
P10 Lite en een Galaxy S7.

Welke vragen heb je hier nog over?
Momenteel heb ik een Oneplus One. De OneplusOne begint echt zijn leeftijd te tonen. Eerder dit jaar was hij qua traagheid en accuduur echt onbruikbaar, nu heb ik er LineageOS op gezet en is het wat beter geworden.

Sinds de BTW dagen heb ik zakelijk een P9 Lite. Dit apparaat heb ik gekocht zonder veel onderzoek met een budget van 250 euro en zonder veel verwachtingen.In de praktijk merk ik dat de P9 Lite superier is:
-reageert vlotter
-accu gaat veel langer mee (vaak 3-5 dagen zonder opladen met wifi altijd aan)
-video opnemen is ondanks dat het geen 4K is toch duidelijk minder ruis
-128 GB sdkaartje is prima te doen

Daaruit komt meteen de lastigheid bij het kiezen van een nieuwe telefoon. Eigenlijk is die P9 lite prima alleen heeft hij twee problemen: slechts 16 GB intern (nu 3GB vrij terwijl ik er niets mee doe) en geen 5 GHz wifi. Nu is er de P10 lite die dee problemen oplost; 32 GB en 5 GHz. Echter als ik de reviews mag geloven is dit ten kostte gegaan van de accu duur en dat is nu net niet iets dat ik wil.

Verder kom ik weinig tegen. De modellen van Sony zijn of heel duur of hebben een 720p scherm. Alleen de Samsung Galaxy S7 lijkt op alle punten goed te scoren. Echter die is wel meteen 150 euro duurder terwijl ik eigenlijk al had vastgesteld dat de p9 lite bijna volstaat. De moterola's hebben geen LED en zijn 5.5 inch.

Iemand nog wat alternatieven?

edit: Opties tot nu toe:
250: product: Huawei P10 Lite
380: pricewatch: Motorola Moto X4 64GB Zwart
399: pricewatch: Samsung Galaxy S7 32GB Zwart

[Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 12-12-2017 23:18]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• FoccodeJ
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 08-04 19:34
quote:
FoccodeJ schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:07:
Hoi Mede-Tweakers,

Mijn oude trouwe Oneplus One krijgt mogelijk een nieuw baasje. Er stond een Oneplus one gevraagd in de buurt en uit nieuwsgierigheid hebben ik eens een berichtje gestuurd. Het zou kunnen dat er eruit komen, maar dan moet ik dus op zoek naar een nieuwe.

Mijn Oneplus One gebruik ik met heel veel plezier en voldoet nog prima. Daar zijn twee redenen voor:

1) Ik heb het hoesje er omweg gehaald (wel tempered glass), omdat de telefoon met hoesje naar mijn smaak net wat te groot is om chill in mijn zak te hebben.

2) Hij draait Lineage, up to date en betere (batterij) prestaties.

Om de vervanger wil ik wel graag een hoesje dus heb ik het liefst een net iets kleinere mobiel, die met case vergelijkbare afmetingen heeft met de One. Mijn budget is 300-400.

Verdere eisen:
-Vanwege toekomstbestendigheid snellere processor, keuze uit snapdragon 660, 820, 821, 835. Snapdragon 625 is vergelijkbaar met 801 qua prestaties en ook 630 vind ik te weinig vooruitgang.
-Mogelijkheid tot Lineage is bijna een must, iOS absoluut geen optie.
-Formaat van S8 (148.9 x 68.1 mm) zou chill formaat zijn, in ieder geval iets kleiner dan 1+1 (152.9 x 75.9mm)
- Ik hou niet van heftige edgeranden zoals o.a. sommige modellen van Samsung en de Xiaomi mi note 2 heeft.
-beschikbaar in dondere kleur (zwart/grijs oid)
batterij. Ik wil met zuinig gebruik 6,5-7 SoT kunnen halen. Ik haal nu ruim 5,5 uit mijn 2 jaar oude Oneplus One (had nieuw 3100mah), dus heb mijn trucjes wel om zuinig te doen.

Wat heb ik zelf gevonden:

Xiaomi mi 5s & mi 6
Mooi formaat. Plus- en minpunten 5s:
+ bang for buck
+ 3,5mm
+ Officiële ondersteuning Lineage
- kleinere batterij tov Mi6
- beschikbaarheid, waar chill kopen met kans op fatsoenlijke garantie?
(4g banden geen nadeel ivm T-Mobile netwerk)

Plus- en minpunten Mi 6
+ Grotere batterij
+ Betere telefoon
- Iets meer onzekerheid omtrent Lineage
- geen 3,5mm
- Is het de meerprijs van bijna €100 waard?
(4g banden geen nadeel ivm T-Mobile netwerk)

Sony XZ1 compact
+ 3,5mm
+ vingerafdruk in zijkant
- duurder, dus nog moeten wachten op lagere prijs of budget verhogen.
- Sony is minder ondersteund door LineageOS
- Kleinere batterij, ook zuiniger scherm, geen idee hoe die verhouding is.

Mijn vragen:
Wat is hierbinnen de beste optie?
Hoe is jullie visie op de plus- en minpunten die ik hier heb neergezet?
Is er nog een alternatief dat ik over het hoofd zie? (Nokia 8 staat er bewust niet tussen ivm 3000mah batterij tov 1440p scherm verhouding)

Alvast bedankt!

Edit: De Samsung Galaxy S7 is verwijderd van de shortlist n.a.v. informatie over custom roms op de S7.
Klinkt als exact dezelfde zoektocht die ik had. Ik ben uitgekomen op een Xiaomi mi 6. Die is nog onderweg naar mijn huis.

Voor mij was verhouding scherm/batterij/prestaties/prijs de doorslag, maar ik kan me voorstellen dat voor jou de camera ook meespeelt. Ik denk dat er onder de €350 geen telefoon is met dit schermformaat of kleiner en een betere camera

[Voor 4% gewijzigd door FoccodeJ op 13-12-2017 07:28]

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Heb je al in de pricewatch gekeken, daar kun je op fysieke maten filteren?

• John Rambo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-04 23:33
De Mi6 is een mooi toestel maar je moet alleen rekening houden met het ontbreken van 800mHz 4G en eventuele import kosten.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:05
Wellicht de HTC U11 Life iets interessants?
pricewatch: HTC U11 Life, 3GB ram, 32GB opslag Zwart
Deze HTC maakt deel uit van het Android One project, dus vrij grote kans op updates. Komt ook al met Android 8.

Hiervan is ook nog een 4G / 64GB versie, momenteel niet op voorraad.
http://www.htc.com/nl/go/buy-htc-u11-life/

[Voor 15% gewijzigd door Purehz op 13-12-2017 08:42]

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:28
Ik zie dat je naar de Galaxy S7 kijkt, lees dan ook dit even. Geldt overigens voor voor alle toestellen die je koopt omdat ze prijstechnisch interessant zijn maar wel al 'verouderd'. Updates zijn niet alleen voor nieuwe functionaliteit maar ook voor veiligheid.

Kijk vooral ook naar aanbieders van meer budget toestellen, verdiep je niet alleen in specs maar ook in hun update beleid. Een investering van 500 euro kan dan meer te verantwoorden zijn dan een investering van 100 euro.

Ikzelf ben overigens tevreden over mijn Xiaomi telefoon. Als je niet terugdeinst voor het flashen van een nieuwe rom dan zou ik er zeker naar kijken. Let wel op, niet alle toestellen ondersteunen de 800Mhz band die in Nederland gangbaar is voor 4G. Met name buiten steden zou je dan slechter 4G bereik hebben.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:37
Mijn vrouw heeft deze:
pricewatch: Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart

Best een fijn toestel, niet al te groot.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True