chromecast ultra better kwaliteit dan de pc zelf met 4k film

Pagina: 1
Acties:

• sjefwillems
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
hallo
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ik heb een 4k tv via de smart app werkt netflix in 4k wel (al valt het soms tegen)

maar omdat ik veel mkvs in 4k op mijn pc staan en als ik deze afspeel lijkt het gewoon weg geen 4k te zijn de kwaliteit. ik zie wel dat het beter/meer detai heeft als 1080p maar het overbluft me niets .

als ik een chromecast ultra koop,kan ik deze films op mijn pc dan afspelen via de chromecast ultra in 4k? leverd dat betere kwaliteit op dan mijn goedkope videokaartje in mijn pc.

of doet de pc dan als nog het werk en geeft de chromecast ultra alleen het beeld door?

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Is de birate van de files wel hetzelfde?

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Lees de reviews van de ultra even:
pricewatch: Google Chromecast Ultra

Kort door de bocht: de chromecast speelt zelf niets af. Het hangt stevig op de mogelijkheid van transcoderen van je pc. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Plex welke op je systeem de film afspeelt en streamt naar de chromecast.

Ik heb een LG Oled en de netflix app is prima. 4K ziet er netjes uit. Wellicht dat de netflix app op je foon, gecast naar de chromecast beter werkt dan die op je tv, maar dat kan ik je niet beloven.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

Het is allemaal sterk afhankelijk van welke videokaart je gebruikt, en de kwaliteit van de 4K films die je afspeelt. Als je GPU geen degelijke 4K ondersteund kom je natuurlijk nog nergens.

• sjefwillems
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
bedankt voor de reacties :) dan zie ik niet echt een meerwaarde
ik heb de gt 1030 kaart die kan 60hz 4k aan

maar als ik na mijn nvidia instellingen kijk staat hij wel gewoon op 4k maar native staat op 1080 dat vind ik raar.
dat is nu met mijn philps 4k tv, de vorige 4k tv van samsung gaf wel 4k native aan