Toon posts:

Draadloze microfoons gekoppeld aan één receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Draadloze microfoonset met meerdere microfoons die connecten met één (usb) receiver. User case: we willen digitaal presentaties geven met meerdere sprekers. Hierdoor moeten de sprekers een draadloze microfoon dragen. Het geluid moet echter binnenkomen op één receiver.

Wat is je budget?
Doet er op het moment niet toe, ik ben überhaupt benieuwd of dit bestaat

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar werkt!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Windows 10 PC of laptop.

Kan iemand mij hiermee helpen. Hulp wordt enorm gewaardeerd!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Draadloze microfoons zijn toch echt wel te vinden in honderden modellen en vele prijsklassen. Er zijn setjes met ingebouwde (line) mixer en DSP, waar je tot enkele tientallen microfoons mee kunt beheren en opladen - maak aan de hand van jouw eisen en budget een shortlist.
Zelf heb ik ervaringen met Shure en Sennheiser, maar dat zijn twee merken van de tientallen verkrijgbare.

Begin eens met in Google te zoeken naar "draadloze microfoons" en maak een willekeurige keuze.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-01 22:33
EW240 met 4 microfoonsets
Wellicht beter om een professioneel bedrijf te vragen wat ze hebben/ aanraden.

Als het zo belangerijk is hadden ze wel mensen (met kennis) ervoor geregeld.

Wat is er mis met een microfoon doorgeven voor een presentatie?

[ Voor 23% gewijzigd door SilencMol op 12-12-2017 16:10 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zult in ieder geval op zoek moeten naar een ontvanger die meerdere (aparte) microfoons kan ontvangen, en die zijn niet zo heel dik bezaaid. Sommige Sennheiser of Shure modellen kunnen 2 microfoons ontvangen, dan heb je het over een apparaat waar eigenlijk 2 losse ontvangers in 1 behuizing zijn ingebouwd. Een normale ontvanger kan slechts 1 microfoon tegelijkertijd ontvangen, dus daar heb je weinig aan.

[url=gezien de voldoendes voor je werkhouding in de lessen behoort een beroepsopleiding op niveau 2 tot de mogelijkheden.]Dit is bijvoorbeeld een systeem van een wazig merk waar je 8 microfoons[/url] op kunt laten ontvangen, dat kunnen zowel microfoons zijn als headsets. Je ziet dat het niks anders is dan een behuizing waar 8 losse ontvangers in verwerkt zitten, met een aangepaste vormfactor.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties mensen!

Een draadloze microfoon is prima te vinden. Dat is niet het probleem. De moeilijkheid zit hem erin dat er één receiver moet zijn. Inderdaad een soort apparaat zoals SilencMol aangeeft. Vraag me alleen af of zo'n set geschikt is om op de PC/laptop aan te sluiten. Dat lijkt me niet namelijk, net zoals bij dit product:

https://www.bol.com/nl/p/...059484295%26itm_role%3Din