Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tablet voor mijn dochter, budget rond de €80~100

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 00:35
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet voor mijn dochter haar 9e verjaardag :)

Wat is je budget?
Niet meer dan €100.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
YouTube, Minecraft en wat andere spelletjes. Het is vooral van belang dat de tablet ook recente games nog aan kan en een goede bouwkwaliteit heeft.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb zelf al de Lenovo Tab 3 7 Essential 8GB gezien maar weet niet of je op den duur snel tegen de beperkte opslag aanloopt en of het geheugen een beetje goed is uit te breiden zonder op performance in te leveren

Welke vragen heb je hier nog over?
Is 8Gb een beetje genoeg of is 16Gb echt het minimum?

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:31
16 GB lijkt me echt wel het minimum.
Ik zou eerder denken aan een tweedehands toestel.
Is een 2dehands iPad met een goede hoes niks?

• Vlassie1980
quote:
Tommie12 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:05:
16 GB lijkt me echt wel het minimum.
Ik zou eerder denken aan een tweedehands toestel.
Is een 2dehands iPad met een goede hoes niks?
2e hands heeft niet mijn voorkeur, vind het leuker om iets nieuws te geven in plaats van een afgedankte iPad. Daarnaast is een 7 of 8 inch tablet ook prima :)

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:31
Tja... ik heb die goedkope Android tablets ook al zien liggen. Zo dik als een baksteen, slecht afgewerkt, en binnen 6 maand defect.

Mijn iPad Mini3 is nu 4 jaar oud, en ik denk dat ik er nog altijd 100€ voor zou krijgen als ik hem verkoop.

• SilencMol
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 30-03 17:41
Via china kun je ook mooi spul kopen, fnf Ifive Mini 4S Android 6.0 Tablet PC €94 (ex. btw) Word bij de douane afgerekend (als je eruit word gevist)
Anders deze Alcatel OneTouch PIXI 3 (10) 3G 16GB Zwart €89

• blauwester
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:03
Ik zou kijken naar de Lenovo tab 2 die heb ik nu een jaar en ben er erg tevreden mee.
Maar 100 euro is wel de onderkant van de markt hoor...

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
Het is vooral van belang dat de tablet ook recente games nog aan kan en een goede bouwkwaliteit heeft.
Dan wil je helaas te veel voor je budget.

De meeste tablets onder de 150 euro zijn nogal matig. Sowieso moet je er qua snelheid niet veel van verwachten want goede hardware kost gewoon een hoop geld. Bouwkwaliteit is opzich nog wel te doen, maar verwacht daar ook niet veel van. Snel voor games en 100 euro gaan gewoon niet samen.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 21:45
quote:
Vlassie1980 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:03:
Wat is je budget?
Niet meer dan €100.
quote:
Het is vooral van belang dat de tablet ook recente games nog aan kan en een goede bouwkwaliteit heeft.
Vergeet dat maar rustig.....

Android Tablet hardware loopt zowieso al een paar jaar achter op telefoon hardware. Als je dan ook nog aan de bodem van de onderkant van de markt gaat zitten dan weet je zeker dat recente games niet draaien, niet gaan draaien, niet zullen draaien.
(iOS Tablets ga je voor dat geld zowieso niet krijgen)

Voor een redelijke tablet betaal je €250-300. Alles wat je minder betaald ga je inboeten op bouwkwaliteit én op hardware.

Om even wat variabelen te geven:
- Je wilt minimaal 32GB opslag. Met een 16GB tablet kun je hooguit 1 of 2 recente spellen installeren.
- Je wilt minimaal 2GB RAM. Liefst 3GB.
- Je wilt minstens Android 7. Als je nu nog een 6 tablet koopt weet je nagenoeg zeker dat je geen updates meer gaat krijgen

De goedkoopste die ik kan vinden die ik zou durven aanraden is
pricewatch: Huawei MediaPad M3 WiFi Zilver
of
pricewatch: Lenovo Tab 4 Plus 8 (ZA2F0046DE) Zwart

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:08

FreakNL

Well do ya punk?

Doe iets met je budget en wacht een deal af, ik heb voor mijn vader een nieuwe ipad kunnen scoren, 265 euro voor betaald.. En hij kwam van een ipad2, toch 6 jaar mee gedaan. Als hij hier nou es 4 jaar mee doet (ipv 6) is het alsnog een koopje.

Veel Apple spul is overpriced, maar de ipad is dat mijns inziens zeker niet.

• Vlassie1980
Bedankt voor de adviezen. Maar bovenstaande prijzen voor een tablet vind ik echt buitensporig voor een verjaardagscadeautje. Ik ga me even bezinnen hierop maar 100 euro is al zat :)

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03:53
Dan koop een gebruikt exemplaar, zoals je hier al eerder werd aangeraden. In V&A is best wel wat te vinden, en dan zet je je idee, dat je liever iets nieuws geeft, maar even opzij. :)
't Gaat tenslotte om je dochter, en die heeft meer aan een goede gebruikte, dan aan een nieuw prul...

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 21:45
quote:
Vlassie1980 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:49:
Bedankt voor de adviezen. Maar bovenstaande prijzen voor een tablet vind ik echt buitensporig voor een verjaardagscadeautje. Ik ga me even bezinnen hierop maar 100 euro is al zat :)
Dan is het beste advies: Geef geen tablet.

Persoonlijk vindt ik ook de tweedehands markt voor tablets tot €100 niet interessant. Ook die voldoen niet aan wat je minimaal nodig hebt voor een fatsoenlijke tablet. Dan kun je beter gewoon een heel ander kado geven.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 09:55
Volgens het laatste nieuws worden ze er bijziend van, mag je er mee naar de opticien en een bril uitzoeken.

• Vlassie1980
quote:
aljooge schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:45:
Volgens het laatste nieuws worden ze er bijziend van, mag je er mee naar de opticien en een bril uitzoeken.
Die heeft ze al 8)
En nee, ze speelt ook heel veel buiten...

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 31-03 23:14
Ik zit zelf in dezelfde vijver te vissen (tot €150) en wil eigenlijk voor de Amazon Fite HD 8 gaan met 32GB. Ik had eerder een Chuwi Pro 8 besteld maar deze is helaas niet aangekomen. Nu moet ik alleen nog zien hoe ik de Amazon Fire naar Nederland krijg. Maar misschien is dat ook iets voor jou?

8 GB is echt te weinig overigens, 16GB is een minimum maar ik zou liever voor nog iets meer gaan.

LG V40 - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460 - Xbox One S

• JantjeKoud
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-03 15:23
Wanneer ik zoek op onze favoriete site kom je bvb zoiets tegen:
Archos 80 Oxygen 32GB 8 inch voor 135,-
Is dat niks dan?
of deze Lenovo Tab 4 8 inch Zwart voor 143,-

• Flitz76
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:38
Ik heb onlangs de Lenovo tab 4 10 inch aangeschaft nadat de Samsung tab 4 voor de zoveelste keer was gevallen. Moet zeggen, prima ding. Dochterlief merkt geen verschil. Scherm is wel iets minder (vlekken magneet) maar met 32gb opslag en 2gb ram is m'n dochter helemaal happy. Ze is er in elk geval naar hartelust unicorn- en kleuren-op-nummer- apps op aan het downloaden.

De 8 inch versie is nog wat handzamer en binnen je budget. Ik zeg doen :-)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True