Toon posts:

Goede versterker voor Audio Technica LP5 platenspeler?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Deze newbie komt ook even op het forum kijken...

Onlangs een Audio Technica LP5 (zie voor de specs: http://www.audio-technica...642806f6ba214b/index.html) platenspeler aangeschaft als beginnend vinylfanaat. Hoewel het nog een beetje toekomstmuziek is, zit ik wel al stiekem rond te kijken naar een mooie versterker om op deze draaitafel aan te sluiten. Maar laat ik hier nu 0,0 verstand van hebben :? Hopelijk kan ik met jullie tips het zoekgebied een beetje verkleinen, want ik zie door de versterkers het bos niet meer na een tijdje Googlen...

Zoals ik al zei, ik ben nog maar een beginner, dus het hoeft niet gelijk high end materiaal te zijn voor de hoofdprijs. Een goede kwaliteit instapmodel of middensegment dus :*) De platenspeler heeft al een ingebouwde voorversterker, dus volgens mij is een versterker met phono ingang dan nodig (de platenspeler heeft een MM-element, volgens mij ook niet onhandig om te vermelden). Verder gaat het gewoon om huiskamergebruik.

Wat voor boxen ik er t.z.t. op ga aansluiten, dat weet ik nog niet. Goede tips zijn zeker welkom! Maar voorlopig moet ik het nog even doen met de boxen van mijn LG 2.1 systeem (HX922)... Langzaamaan uitbreiden ;)

Alvast bedankt voor jullie input! _/-\o_

Muzikale groeten,
Rianne

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Als de platenspeler een voorversterker heeft, dan heeft de versterker geen phono ingang nodig. Eigenlijk kun je dus elke versterker nieuw of tweedehands kopen.
Wat is je budget en eventuele andere wensen?

[ Voor 220% gewijzigd door blissard op 12-12-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op geschoven.

Zoals hierboven al is aangegeven is het noemen van een budget wel handig. Heb je zelf al enkele modellen gevonden waarover gediscussieerd kan worden?
Dit is niet nodig op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

blissard schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:51:
Als de platenspeler een voorversterker heeft, dan heeft de versterker geen phono ingang nodig. Eigenlijk kun je dus elke versterker nieuw of tweedehands kopen.
Wat is je budget en eventuele andere wensen?
Ja hier komt het wel op neer. Elke versterker gaat goed werken. Ik zou me eerst maar eens richten op luidsprekers. Die zijn relevanter voor hoe alles gaat klinken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Kijk eens in vraag en aanbod, daar vind je vaak leuk spul voor relatief weinig van andere muziekliefhebbers die hebben geupgrade naar beter en dus hun 'instap spulletjes' te koop aanbieden.

Wat ik zo snel al zie wat erg interessant kan zijn:

V&A aangeboden: Cambridge Audio Stream Magic 6

V&A aangeboden: Rotel RA1520 Stereoversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Poeh, dat vind ik nog best wat geld voor tweedehands apparatuur.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:25:
[...]
Ja hier komt het wel op neer. Elke versterker gaat goed werken. Ik zou me eerst maar eens richten op luidsprekers. Die zijn relevanter voor hoe alles gaat klinken.
Ik heb inmiddels door dat een versterker zonder goede boxen weinig toegevoegde waarde heeft :) Wat de boxen betreft, hier moet ik nog meer zoektijd aan wijden. Dit is ook meer een kwestie van naar de winkel gaan en luisteren naar wat je mooi vindt, denk ik. Een eerste zoekrondje bracht mij op de Teufel Ultima 40 mk2 speakers, de Argon ALTO55 luidsprekers, Q Acoustics 3050 en Wharfdale Diamond 230. Lijken me mooie "instap"boxen.

Verder neig ik naar een versterker van NAD, hoor hier goede dingen over. Meer specifiek de c316bee. Maar ook de Onkyo A-9030 en Marantz PM6006 hebben mijn aandacht.

Wat budget betreft dacht ik aan max 750 euro, inclusief de luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is moeilijk aan te raden. het is maar net wat jij een mooi geluid vind. Ook je huidige luidsprekerboxen zijn van belang. Testen in je eigen omgeving(huis)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar kan je zeker iets leuks voor kopen, maar in audioland is elk bedrag zo op. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:05:
Daar kan je zeker iets leuks voor kopen, maar in audioland is elk bedrag zo op. ;)
Haha, tot die conclusie was ik helaas ook al gekomen...! Het wordt een kwestie van het zo slim mogelijk besteden dan :) Tweedehands vind ik ook wel een optie, maar omdat ik weinig verstand van zaken heb, kan men mij makkelijk iets 'aansmeren'... Ik heb in ieder geval voorlopig iets om mij in te verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Jorgen schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:55:
Poeh, dat vind ik nog best wat geld voor tweedehands apparatuur.
Veel geld is relatief... zo'n Rotel kost(te) nieuw minimaal €900,- en is echt een top versterker, dan is €350,- voor een zgan tweedehands helemaal niet veel geld. Zeker als muziekliefhebber zijnde en van vinyl wil gaan genieten is een goede versterker aangeraden (en daarbij ook een setje geschikte speakers uiteraard) Voor die €350,- heb je sowieso een betere versterker dan dat je nieuw voor het geld kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erm, die speakers van je LG setje gebruiken met een andere versterker zou ik niet zomaar vanuit gaan dat dat kan. Je subwoofer is namelijk niet actief. Je zou hem bij een stereoversterker parallel aan een van de andere speakers aan kunnen sluiten, maar op bijvoorbeeld een home cinema receiver niet op de subwoofer uitgangen.

Ergo: als je een versterker koopt wil je ws ook je speakers meteen vernieuwen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:21:
Erm, die speakers van je LG setje gebruiken met een andere versterker zou ik niet zomaar vanuit gaan dat dat kan. Je subwoofer is namelijk niet actief. Je zou hem bij een stereoversterker parallel aan een van de andere speakers aan kunnen sluiten, maar op bijvoorbeeld een home cinema receiver niet op de subwoofer uitgangen.

Ergo: als je een versterker koopt wil je ws ook je speakers meteen vernieuwen.
Thanks The Eagle! Ik heb mijn zoekopdracht inmiddels uitgebreid met speakers :) Zie op marktplaats een mooi setje van Monitor Audio Bronze BR5 voor 200 euro. Diegene verkoopt ook een versterker van Rotel, de ra-04 voor 150 euro. Zou een mooi setje kunnen zijn...? :*)
Pagina: 1