Toon posts:

Geen HD kwaliteit bij gebruik van CI + module

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds 2 weken een nieuwe televisie (Sony KD 49XE8099).
Daarbij wil ik de 1.3 CI + module van Smit gebruiken. Ik heb als provider ziggo.
Ik heb de CI + module geupdate via de TV, tevens kan ik alle zenders zien.
Echter kan ik alleen TV zien in 25 Hz en 576I (SD) ipv 1080 I (HD.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch HD kan kijken met CI+ module?

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-12-2017 10:22)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Zitten de HD zenders soms op de locatie waar je normaal de SD alternatieven tegenkomt (ergens in de 900)?

[ Voor 7% gewijzigd door hcQd op 12-12-2017 16:54 ]

Alle reacties

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:40
Welke instellingen heb je voor de tv gebruikt? Als je netwerkid 4444 gebruikt heb je geen HD inderdaad (ok NPO 1,2,3 en Ziggo Sports wel), gebruik je netwerk id 5555 dan heb je, indien je een smartcard erin hebt uiteraard, wel de HD zenders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad netwerk ID 5555 gebruikt, hiervan was ik al op de hoogte. De smartcard heb ik er ook goed om in. Wel kan ik alle zenders kijken, echter in SD ipv HD. Ik zou verwachten dat er iets anders is gezien het feit dat de CI module wel alle kanalen decodeerd.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:40
De zenders geeft hij altijd in HD weer dit heeft niets met CI+ te maken. De tv krijgt een stream binnen en geeft deze weer in het vastgestelde formaat. Kan je tv het formaat niet aan dan is de zender niet zichtbaar.

Verwar je niet de analoge zenders met de digitale zenders ofwel als je van kanaal switched staat er ATV of DTV naar het kanaal nummer wat je selecteerd. ATV is analoge tv, DTV is digitale tv.

Acties:
  • Beste antwoord

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Zitten de HD zenders soms op de locatie waar je normaal de SD alternatieven tegenkomt (ergens in de 900)?

[ Voor 7% gewijzigd door hcQd op 12-12-2017 16:54 ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 08:22
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:10:
Ik zou verwachten dat er iets anders is gezien het feit dat de CI module wel alle kanalen decodeerd.
Ja en daar is de ci module ook voor voor het decoderen het heeft absoluut niets met de beeldkwaliteit te maken.
De oplossing moet je ergens anders zoeken de ci module kun je uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
@hcQd Mijn HD zenders zitten inderdaad ergens in de 900. De Sd zitten tussen de 1-30. Kan ik de zender volgorde nog wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de zenders opnieuw laten zoeken, waarbij je kan kiezen door te kiezen voor ziggo (voormalig ziggo) of ziggo (voormalig UPC). Eerst had ik, zoals ziggo op z'n site zegt, gekozen voor ziggo (voormalig UPC). Dan komen de HD zenders dus in de 900. Als je de HD zenders op 1-30 wil moet je kiezen voor ziggo (voormalig ziggo).
Pagina: 1