AGP slot stuk? heel maf dit.

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ik heb gister me nvidiot gayforce 2mx naar de klote geholpen, doordat ik de heatsinker af wou peuteren (was niet de standaart heatsink, die had ik er al na de 1e dag eraf gehaald) en jahoor, na enige wrikken en kutten ging ie los, kkkkkkkkkkkkkkrak, de halve boven laag van de GPU bleef aan me heatsink zitten, de rest op het board, vet pissig was, en hoopte dat ie het deed (leek of er 1mm bescherm zooi op zit, wat er dus half af was) nah ik in me agp slot terug gedaan en effe me pc aanzette, nix nada geen beeld,
daar was ik dus lekker klaar mee, 2videokaarten in een half jaar tijd verneukt,
naja, ook maar meteen effe die ramsinks eraf trekken, kkkkkkkkkkkkkrak, hoppa, stukje gayforce ram aan me h-sinky. |:(

maar ja zoals elke tweaker heeft , hadik nog wel 3 andere kaartjes liggen

-Matrox G200 16mb agp
-Diamond speedstarA5 8mb AGP
-s3 trio nog wat 2mb PCI

ik begon met de mooiste, g200, deed het niet, daarna die diamond,deed het niet, toen maar die pci, deed het ook niet, dus, kan het zijn dat mijn AGP slot naar de klote is? mij lijkt het niet, maar die kaarjtes hierboven, die zijn als het aan mij ligt ook_niet_stuk, dat zou wel heel maf zijn.

ik heb al even wat geblazen in me agp slot (stof) maarja hielp natuurlijk niet.

iemand suggesties, ik krijg dus echt geen beeld. hele-maal-nix.

please help....

Verwijderd

Hey socretas >:)

• Mister_X
ken ik niet

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:48
Heb je alle pci sloten geprobeerd? agp en bovenste pci willen nog wel eens geshared zijn!

Verwijderd

Ken zijn dat je bij het verneuken van je MX kaart kortsluiting hebt veroorzaakt in die kaart. Nou heb je em in je mobo geplaatst en die heeft misschien je Mobo gefrituurd met die kortsluiting...... |:(

ik zou maar ff kijken of al die andere kaarten nog wel werken in een ander systeem, zeker omdat die PCI kaart het ook niet doet want als je AGP poort verkloot was zou in theorie de PCI kaart nog moeten werken.

Suc6

overigens ben je in mijn ogen een ontzettende }:O als je een kapotte kaart toch in je systeem stopt. Is zoiets als wat ik een klant ooit zag doen, een PCI kaart uit een draaiend systeem trekken "hij is toch plug n play" was het commentaar. Ik zag de vlambogen uit dat PCI slot schieten |:( |:( |:(

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
hmm wijze les voor de volgende keer?

quote :
nah ik in me agp slot terug gedaan en effe me pc aanzette, nix nada geen beeld"""

DAT had je dus nooit moeten doen..
kaart was al zwaar beschadigd. en heeft nu waarschijnlijk kortsluiting veroorzaakt in je agp slot!
dit is zeer waarschijnlijk..

• Tmaster
Op woensdag 11 juli 2001 20:45 schreef Perseus het volgende:
Ken zijn dat je bij het verneuken van je MX kaart kortsluiting hebt veroorzaakt in die kaart. Nou heb je em in je mobo geplaatst en die heeft misschien je Mobo gefrituurd met die kortsluiting...... |:(

ik zou maar ff kijken of al die andere kaarten nog wel werken in een ander systeem, zeker omdat die PCI kaart het ook niet doet want als je AGP poort verkloot was zou in theorie de PCI kaart nog moeten werken.

Suc6

overigens ben je in mijn ogen een ontzettende }:O als je een kapotte kaart toch in je systeem stopt. Is zoiets als wat ik een klant ooit zag doen, een PCI kaart uit een draaiend systeem trekken "hij is toch plug n play" was het commentaar. Ik zag de vlambogen uit dat PCI slot schieten |:( |:( |:(
two single minded???
LOL

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 20:45 schreef Perseus het volgende:
die klant had dat plug en play iets te letterlijk begrepen denk ik :+

maar in je bios staat denk ik agp nog als eerste kaart... kan misschien daar aan liggen?

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

idd klinkt als een kortsluiting in het slot.

Is ook wel logisch eigenlijk, die zooi is echt super gevoelig zeker voor fysieke schade, kijk een heel klein krasje had misschien nog net gegaan.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 20:48 schreef Tmaster het volgende:

[..]

two single minded???
LOL
Je bedoelt toch zeker

"Great minds think alike" ofnie ??

:7

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 20:49 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

die klant had dat plug en play iets te letterlijk begrepen denk ik :+

maar in je bios staat denk ik agp nog als eerste kaart... kan misschien daar aan liggen?
ok hoe had jij gedacht nog in die BIOS te komen als die geen beeld geeft op z'n AGP poort ?

slim errug slim

• Tmaster
HAHAHAHAHA
LAGGUH!

~ja zonder beeld wordt het wel erg lastig dat weer naar pci terug te zetten (wat overigens totaal niet zal helpen, heeft verder namelijk geen enkele invloed!)
als je een agp kaart heb dan kan ie gerust in de bios als pci kaart staan ingesteld..
doet ie ut prima..
vraag me niet waarom.. t is gewoon zo.

trouwens
ik had laatst een notebook (acer) die door het upgraden naar windows2000 de floppy drive totaal weg had gehaald (w2k had iets aangepast in de bios met als resultaat dat de bios dus de floppy totaal gedisabled had)
wat zegt de acer helpt desk ! "ja dan moet je ff de bios van het notebook updaten!!!""
JA HALLOOOOO, EN HOE DOE JE DAT? EEN BIOS UPDATEN?? RIGHT......gaat dus niet

Verwijderd

als je BIOS standaard op PCI staat, <Home> of <F10> ingedrukt houden bij het posten ;)

• Tmaster
trouwens zit er geen garantie op het moederbord?
Je zou het nog kunnen proberen hem om te ruilen
Met je vga kaartje wordt het wat lastiger lijkt, of je moet met een ontzettend goeie smoes aankomen zetten!
transport schade ofzo...(kwam zo uit de doos, denk dat er een voorheftruk overheen gereden is?!?)
LOL

• Mister_X
ehm ik kan niet bevatten dat ie "korstsluiting" in mijn agp slot maakt, aangezien de circuits op de kaart kapot zijn, ik zou denken dat ie dan gewoon nix doet, alsof er geen kaart inzit (hij herkent immers nix) dus vind het vaag dat me agp slot niet werkt, en ik heb 2 verschillende pci slots geprobeert, werkte niet,

voor de rest geeft mijn pc met booten geen piepjes, ik hoor hem zelfs de hd aan te zetten en herkennen dus tja.

• Mister_X
Op woensdag 11 juli 2001 20:38 schreef FireTiger het volgende:
Hey socretas >:)
ben toch wel nieuwschierig wie bent u?

• Tmaster
het enige wat je zou kunnen proberen is
via je moederbord, de bios (cmos clear) resetten.. via een jumpertje op zo (of contactpunten; ligt aan je mobo)
meestal zal de bios standaard dan weer op PCI komen staan.. dus ff pci vga kaartje erin en hopen dat ie het dan weer doet..

Verwijderd

Heb je al een andere monitor geprobeerd? Als zelfs die PCI kaart niet meer werkt, lijkt mij dat het enige dat er mis kan zijn.
Pagina: 1