Toon posts:

Matrox G400 TV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n Matrox G400 op m'n TV aangesloten via een TULP kabel, op de S-Video aansluiting van de g400, en de video/"front"-aansluiting van de teevee, (gewoon een tulpkabel van een paar meter d'r tussen)...
Hierbij staat m'n g400 ingesteld op PAL...
als ik dan een film kijk is de kwaliteit perfect, maar 't beeld schokt om de 3(?) seconden een beetje...
Stel ik m'n g400 in op NTSC, dan krijg ik zwart/wit beeld, maar dan schokt ie niet meer.....!!!

hoe krijg ik dat ding op NTSC met kleur? (zodat ie dus niet meer schokt)
ik heb de nieuwste g400 driver en de nieuwste mediaplayer....
't beeld schokt bij mpeg, asf, divx, mov, etc.... alle formaten dus...
kep een pIII450 128mb Win98finalUK
Matrox G400 DualHead TVout 32mb (non-MAX) & Terratec XLerate Pro

Thx!

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 10:11

AntonT

One Ton!

Verder kan ik je weinig helpen, maar NTSC is een Amerikaanse standaard voor video, dus (volgens mij) zal je daar niet veel verder mee komen, Ik zou proberen (geen idee hoe) om de schokkerigheid weg te halen uit het PAL (de Europese video-standaard)-signaal.

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-03 12:55
Sjeemz,

NTSC is inderdaat de amerikaanse/Japanse video standaard, alleen als je tv het ondersteund kan het in kleur worden weergegeven, en zo te horen ondersteund jouw tv dat niet!
Sommige tv's kunnen alleen NTSC weergeven als de source (TV out G400) aangeloten is op de scart aansluiting.

Om te controleren of jouw tv NTSC ondersteund moet je even op de stikker aan de achterkant kijken of er 50/60 Hz staat, staat dit er niet (ze moeten er beide staan) dan ondersteund jouw tv geen NTSC.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Xor'Arch

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 16:55
Indien je de tullupuitgang gebruikt heb je het composite signaal van de g400 te pakken. Ik neem aan dat je dat niet gedaan hebt.
Je mist dan nl. de h-sinc puls. Zit er wel op (ik dacht pootje 10 van de matrox) maar die moet je dan appart op pootje 3 of 4 op je VHS signaal aanbieden.

Ik heb wel ff een vraag: schokt je beeld ook op je pjoeterscherm???

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Verwijderd

Topicstarter
nee, op de computer niet.... ik heb wel ergens gelezen dat PAL om de zoveel seconden(?) een paar frames weglaat ofzo, en dat NTSC dit niet doet..... magoed, ik zal d'r es ff zo'n TULP --> SCART converter tussenhangen! bedankt!