Kan iemand mij uitleggen waarom in het bedrijfsleven er (bijna) geen mechanische toetsenborden gebruikt worden? Het lijkt alsof die markt echt alleen op gamers gericht is gezien het design met de vele rgb kleuren.
Omdat een mechanisch toetsenbord veel duurder is. En er zijn ook wel simpele mechanische toetsenborden die er niet zo schreeuwerig uit zien maar die zijn veel duurder.
Mechanische toetsenborden zie je meer bij de bedrijven waar de medewerkers zelf inspraak hebben in de apparatuur die ze gebruiken. (Dat zie je nog wel eens bij bijvoorbeeld software ontwikkelaars.)
Mechanische toetsenborden zie je meer bij de bedrijven waar de medewerkers zelf inspraak hebben in de apparatuur die ze gebruiken. (Dat zie je nog wel eens bij bijvoorbeeld software ontwikkelaars.)
Niet te vergeten dat ze meer lawaai maken, niet alle collega's zijn er even tevreden mee. Maargoed ik heb hier op kantoor ooit de trend ingezet en zeker de helft van mijn collega's gebruikt nu een mechanisch toetsenbord. Maargoed, ja prijs is meestal het probleem. De meeste kantoorsystemen worden standaard voorzien van een goedkoop keyboard en daar moet je het dan maar mee doen als kantoormedewerker. De oude goedkope Dell keyboards waarbij de spatiebalk iets uitsteekt zijn naar mijn mening de beste niet mechanische keyboards. Zakelijk verantwoorde (lees: zonder poespas) mechanische keyboards zijn das keyboard, cherry en de Ducky.