Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verwijdert.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2017 19:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13

DirtyBird

Praktiserend denker

Laatst toevallig een artikel over geweest op de NOS.
https://app.nos.nl/datavi...017/baankansen/index.html

Je exacte opleidingen staan er niet bij, maar het geeft misschien een indruk. Dit soort info is waarschijnlijk wel exacter beschikbaar ergens dus misschien dat je dat kan vinden en daarmee antwoord vindt op je vragen.

EDIT: Volgens mij zijn dit de brondocumenten. Vrij droge kost, maar misschien dat je een beetje de conclusies kunt scannen om een beeld te krijgen http://roa.sbe.maastrichtuniversity.nl/?page_id=789

[ Voor 23% gewijzigd door DirtyBird op 12-12-2017 12:00 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Als tip zou ik meegeven: kijk even kritisch naar de wiskunde en hardcore computer science vakken (algebra, operating systemen, compiler construction etc). Op de uni heb ik me daar in vergist, die vakken vond ik het vervelendste. Had ik toen een economische component (zoals bij bim) erbij gehad was het leuker geweest allemaal. Ga dus even na of je echt wil gaan programmeren later, of meer een consulting rol ambieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
absurdsmash schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:03:
Als tip zou ik meegeven: kijk even kritisch naar de wiskunde en hardcore computer science vakken (algebra, operating systemen, compiler construction etc). Op de uni heb ik me daar in vergist, die vakken vond ik het vervelendste. Had ik toen een economische component (zoals bij bim) erbij gehad was het leuker geweest allemaal. Ga dus even na of je echt wil gaan programmeren later, of meer een consulting rol ambieert.
Dit kan ik beamen. Moest onlangs bij de HAN mijn profiel kiezen (BIM of SE, Software Engineering) en er is een groot verschil tussen de twee met betrekking tot technisch niveau. Als je nog moet beginnen met Java en C# zou ik dat eerst doen en een indruk daarvan krijgen, anders neem je misschien teveel hooi op je vork. Bij een eerdere opleiding had ik al ervaring met html/css/js dus dacht ik dat "programmeren hartstikke meevalt", en toen kreeg ik te maken met C++ waar ik helemaal niks mee kon. Dat was een zware pil om te slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Ik zou kijken wat je leuk vind vanuit je huidige opleiding. Je geeft aan dat je programmeren erg leuk vind en ook hier in verdiept. Voor je iets kiest zou ik in elk geval de open dagen bezoeken.

Ik zou kiezen voor business it en management, mede omdat informatica en bedrijfskunde voorbij komen wat volgens mij jouw beide interessegebieden wel raakt. Daarnaast is het ook erg breed. Wat ik zelf heb gemerkt tijdens mijn studie is dat je snel een baan vind. De baankansen zijn erg gunstig voor afgestudeerde BIM-studenten. Voor CMD studenten is het wat lastiger, mede omdat heel veel mensen deze opleiding volgen. Het ligt er dan ook aan in welke regio je woont/gaat werken.

Op welke hogeschool wil je een van de drie opleidingen gaan volgen?

[ Voor 32% gewijzigd door xtaix op 12-12-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Topicstart zou je 'des Foks!' ook direct moeten quoten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

Een cursusje Nederlands lijkt me ook wel verstandig. Een OP van één woord en zelfs daar zit een taalfout in... (Twee taalfouten zelfs!) O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic al gerapporteerd.

/me krijgt op zn flikker dat er doorgebaggert (doe ik even express met een t) wordt (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Lekkere start op GoT zo :p
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.