Toon posts:

Videokaart..

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een dell computer, met een Intel q45/q43 onboard videokaart met 64 mb geheugen.
Nu zoek ik een goedkoop videokaart met minimaal 256 geheugen, echter ik weet niet welke er past.
Ik Vind het zonde om zomaar iets te kopen zonder dat ik weet of tie past. Ben een leek op dit gebied.
Max. Prijs 30 euro.

Wie geeft advies, of heeft nog een videokaart liggen voor een zacht prijsje.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja "dell computer" is niet erg specifiek dus of iets past kunnen wij ook niet weten. https://tweakers.net/aanbod/ is voor handel, niet het forum.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor reactie.
Waarom moet ik bij handel wezen, als ik niet eens weet welke videokaart past. Vandaar mijn vraag hier.

Betreft Dell OM858N Intel Core 2 duo 7400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gaan we je gewoon een kaart aaraden. Waarom wil je een kaart met meer geheugen? Loop je nu ergens tegenaan?

Dan kunnen we wellicht een kaartaaraden die aan je gebruikseisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Wat heb je zelf al uitgezocht? Zeggen dat je een leek bent op dit gebied pleit je nog niet vrij ook maar enige moeite erin te stoppen. Wat voor soort videokaart past er in? Wil je het maximale eruit halen? Of strikt je budget aanhouden?

Verder zul je zelf moeten zoeken naar wat past en niet hier een vraag doen voor aanbiedingen, lijkt mij zo.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:55:
Bedankt voor reactie.
Waarom moet ik bij handel wezen, als ik niet eens weet welke videokaart past.
Gezien je oproep voor een goedkope videokaart, daar is V&A voor. Gezien je budget is de keuze heel beperkt, maar je wilt minimaal 256MB, vanwaar die harde eis? en welke software wil je draaien.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reden is, betere beeldkwaliteit, heb een grote samsung beeldscherm, en voor flightsimulator is een videokaart nodig van minimaal 256 geheugen.
De overige specs voldoen volgens Can you run it.

Het gaat mij dus om beeldkwaliteit en spelen van spellen.
Ik vind nu ook de letters beetje wazig niet scherp.

Maar ik hoef geen dure videokaart, gewoon instapmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Dan ben je aangewezen op vraag/aanbod elders op deze site.Wellicht nog even door sparen, want voor 30 euro kan je niet veel vinden. Welke resolutie heeft het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok even sparen dus. Maar mag ik wel wat zeggen?
Ik stel een normale vraag, maar lees door de regels heen, ietwat irritatie.
Ik weet ook wel dat dit een forum is, en geen vraag en aanbod.

Ik wil alleen weten, welke videokaart past in mijn computer. En ja ik heb me erin verdiept.
Maar bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus een willekeurige pcie 16x kaart met minimaal dvi-aansluiting. Er vanuit gaande dat je monitor dat ook heeft. Wazige letters doet me denken dat ie nu via een blauwe vga connector zit.

En welke versie van FlightSim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Het is voor ons niet duidelijk wat er überhaupt mogelijk is met jouw PC. Wat ik kort kan vinden is dat het waarschijnlijk om een Dell Optiplex 760 gaat. Die heeft waarschijnlijk een intel q43 express chipset met geïntegreerde video. Of hier een PCIe 16x slot op zit, het zou kunnen. Misschien ook niet. We kunnen een hele hoop aannemen, maar de duidelijkheid moet jij scheppen.

Vandaar, graag even opzoeken en duidelijkheid scheppen. Misschien een foto van het moederbord?

Edit: Onduidelijke letters en overig beeld heeft je monitor (resolutie) meer mee van doen dan je GPU.

[ Voor 9% gewijzigd door Ex Nunc op 12-12-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:06:
Ok even sparen dus. Maar mag ik wel wat zeggen?
Ik stel een normale vraag, maar lees door de regels heen, ietwat irritatie.
Ik weet ook wel dat dit een forum is, en geen vraag en aanbod.

Ik wil alleen weten, welke videokaart past in mijn computer. En ja ik heb me erin verdiept.
Maar bedankt voor de reacties.
Er wordt op tweakers wat inzet van de TopicStarter (TS) verwacht.
Alleen roepen dat je een nieuwe videokaart wilt zonder dat wij weten waarin hij moet, wat je er mee wilt en wat je zelf al gevonden hebt maakt het zeer moeilijk tot onmogelijk om een advies te geven

gezien het moederbord type dat je opgeeft gaat het vermoedelijk om een Dell OptiPlex 760
echter zijn daar 4 verschillende formfactors van:
Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/cfs-file/__key/communityserver-discussions-components-files/3514/7245.760.jpg

die allen een andere maat videokaart aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak mijn kast even open en maak een foto.
Inderdaad blauwe aansluiting. Daardoor raak ik in de war, want als ik op vraag en aanbod kijk, zie ik videokaarten met een witte aansluiting en dan denk ik, oh die past niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de linkse kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Om het plaatje even compleet te krijgen, om welke monitor gaat het? Zeer waarschijnlijk kan je er ook met een dvi aansluiting (wit) op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef ook even aan welke monitor je gaat gebruiken, dan kunnen we controleren of je m ook met een witte

... te laat.,.. :)

En zitten er ook deze connectoren aan de voeding?

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/ea947a15c319a3260c3e3f8519f0026968429a1f/?url=http%3A%2F%2Ftechreport.com%2Fr.x%2Fpsus-0907%2Fpcie-connectors.jpg

Want een relatief nieuwe videokaart heeft ook stroom nodig.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2017 12:24 . Reden: connector ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maak nu fotos ook van monitor.
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe plaats ik afbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Graag even je vorige bericht wijzigen ipv twee keer kort achter elkaar reageren. Staat ook aangegeven, voordat je weer post als je al als laatste gereageerd hebt. Dit wordt gezien als onnodig omhoog schoppen van je topic.

Dat terzijde, als het om de linker kast gaat, bied het in ieder geval wat hoop. Dan lijkt het erop dat je de beschikking hebt over een normale x16 PCIe slot, dus kun je daar gaan shoppen (als dit zo klopt). De beperking zit er wel in dat je maar PCIe versie 2.0 hebt, dus heel veel geld uitgeven heeft weinig zin.

Monitor kan alleen aangesloten worden op DisplayPort of VGA. Er is geen DVI of HDMI beschikbaar op de Optiplex 760 Mini Tower.
Volgens mij zoeken in de richting nVidia GeForce 8xxx of 9xxx en anders ATI HD3xxx. De nVidia uit die tijd kan ik van harte afraden, gezien de problemen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatjes invoegen doe je zo:

Forum FAQ #images

@Ex Nunc De beperking van PCIE x16 2.0 valt wel mee toch? En het lijkt me zowieso niet de moeite om er nu een dikke kaart in te zetten, ook omdat de CPU niet het meest krachtige beest is. (je hebt wel gelijk natuurlijk :P )

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2017 12:33 . Reden: PCIE 2.0 beperkibng ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank RJC en anderen. Heb de kast opengemaakt en inderdaad een vrij pci slot.
Probeer nog wat fotos hier te plaatsen om alle onduidelijk, mijnerzijds, weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:36:
Bedank RJC en anderen. Heb de kast opengemaakt en inderdaad een vrij pci slot.
Probeer nog wat fotos hier te plaatsen om alle onduidelijk, mijnerzijds, weg te nemen.
Vrije PCI slot of een vrije PCI-Express slot? Dat zijn toch 2 verschillende dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

In wat voor donker hol woon jij? Of staat mijn beeldscherm zo donker? :P Ik kan inderdaad een PCIe slot ontwaren.

Denk wel om de ruimte die je hebt voor een videokaart, niet elke kaart zal passen qua lengte. Ook, zoals eerder genoemd, moet de voeding het aankunnen. Mijn gok is dat er geen extra aansluitingen op zitten voor een videokaart. Dat haal ik uit de opties die er ooit beschikbaar waren als upgrade. Alleen de praktijk kan anders uitwijzen, wat mij betreft. Ook wat betreft full of low profile (LP) moet je zelf nog even goed opletten

Als jegeen beperking hebt van LP, dan heb je hier heb je genoeg opties om te shoppen, die 256MB moet makkelijk te halen zijn :+ .

Zo en dan ga ik nu weer aan het werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Ex Nunc op 12-12-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een burcht nu, nee hoor, foto genomen met ipad, had eigenlijk de kast even op de bank moeten leggen.
Prima, ik ga met de de info shoppen, en iedereen erg bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed ik maak een einde aan dit topic want;
1. Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Aankoopadvies hoort thuis in Componenten Aankoopadvies.
2. Er mist een hoop eigen inzet. Dit is terug te vinden in Het algemeen beleid #quickstart (algemeen van toepassing op het hele forum) en CAA beleid (meer specifiek voor aankoopadvies).

Kortgezegd verwachten we dat je duidelijk uitlegt waarom je wil upgraden. Leg dus uit welke games je wilt gaan spelen op welke resolutie en met welke instellingen (medium/high/ultra). Verder verwachten we dat je van te voren uitzoekt wat er past en wat niet. Het forum is vervolgens de laatste stap om tot een keus te komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.