Ik probeer al een tijd lang uit te vinden wat het nut is van partitioning op een LTO tape. Nu begrijp ik dat vanaf LTO5 2 partities beschikbaar zijn. 1 partitie van ongeveer 36gb en de andere voor all de overige data. Dit maakt het mogelijk om iets als LTFS te gebruiken, waarbij je de file structuur op de ene partitie kan plaatsen en de data op de andere, waarbij alles on de fly op te zoeken is.
Nu begrijp ik dat LTO6 4 partities mogelijk maakt. Ik kan echter nergens vinden wat het nut hiervan is en waarom dit gebruikt zou worden. Uberhapt een partitie op een tape wordt enkel gebruikt door LTFS (ik ben me er niet van bewust dat backup solutions zoals TAR, Bacula of Backup Exec hier gebruik van maken) maar zelfs LTFS heeft geen 4 partities nodig.
Dus rest mij de vraag, waarvoor wordt deze functionaliteit in de praktijk gebruikt? Kan ik bijvoorbeeld ltfs dwingen om de tape op te splitsen in 2 logische drives (bijvoorbeeld?) Wat kan ik doen met tape partities buiten LTFS om?
Wie weet hier meer over? ik heb namelijk bar weinig kunnen vinden hierover.
Nu begrijp ik dat LTO6 4 partities mogelijk maakt. Ik kan echter nergens vinden wat het nut hiervan is en waarom dit gebruikt zou worden. Uberhapt een partitie op een tape wordt enkel gebruikt door LTFS (ik ben me er niet van bewust dat backup solutions zoals TAR, Bacula of Backup Exec hier gebruik van maken) maar zelfs LTFS heeft geen 4 partities nodig.
Dus rest mij de vraag, waarvoor wordt deze functionaliteit in de praktijk gebruikt? Kan ik bijvoorbeeld ltfs dwingen om de tape op te splitsen in 2 logische drives (bijvoorbeeld?) Wat kan ik doen met tape partities buiten LTFS om?
Wie weet hier meer over? ik heb namelijk bar weinig kunnen vinden hierover.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)