Nalooprelais aan ventilator koppelen.

Pagina: 1
Acties:

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Van een toiletventilator heeft de nalooptimer het begeven; ventilator blijft draaien maar doet het op zich nog prima. Ik heb besloten de ingebouwde timer weg te gooien en er een nieuwe aan te koppelen.
Ik heb een S&P relais gekocht met 50 seconden inschakelvertraging en 5 minuten (niet instelbare)naloop.
Hoe ik hem moet aansluiten is me niet helemaal duidelijk. De beschikbare bedrading die er al zit voor hoe het voorheen aangesloten zat is een permanente nul + fase en een geschakelde fase afgetakt van de lichtschakelaar.
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/sgwvxgjxr/20171211_150531.jpg
De schakelaar die linksonder op het schemaatje staat is in dit geval neem ik aan de lichtschakelaar die in het toilet zit?

Van boven naar beneden:
R (1)
W (2)
W (3)
R (4)
Dus R1 sluit ik permanent aan op blauw/N en tevens aan de ventilator.
W2 sluit ik permanent aan op fase/L en verder niets..
W3 gebruik ik niet? (wat is dat rondje met die M?)
R4 sluit ik aan op de geschakelde fase van het licht, en tevens op de ventilator.

Klopt dat zo?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 15:31
Nee op W3 sluit je je ventilator aan ;)
Dat rondje met die M er in is het symbool van een motor.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• ASW1
  • Nu online
Ok, M is dus de ventilator. Wat is dat rondje met die zwart/witte taartpunten dan?

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:02

empy

Rijdt rondjes

Dat is de verlichting :)

• ASW1
  • Nu online
Ah bedankt, dan is het me nu duidelijk.

• ASW1
  • Nu online
Nou da's mooi, ding aangesloten en getest, alles werkt prima alleen de nalooptijd blijkt nauwelijks 2 minuten te zijn terwijl de fabrikant S&P opgeeft 5 minuten nalooptijd.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:20
Als die open kan misschien zit er een potmeter in om fine te tunen? Behuizing niet slopen want hij moet ook nog dicht.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1