Van een toiletventilator heeft de nalooptimer het begeven; ventilator blijft draaien maar doet het op zich nog prima. Ik heb besloten de ingebouwde timer weg te gooien en er een nieuwe aan te koppelen.
Ik heb een S&P relais gekocht met 50 seconden inschakelvertraging en 5 minuten (niet instelbare)naloop.
Hoe ik hem moet aansluiten is me niet helemaal duidelijk. De beschikbare bedrading die er al zit voor hoe het voorheen aangesloten zat is een permanente nul + fase en een geschakelde fase afgetakt van de lichtschakelaar.

De schakelaar die linksonder op het schemaatje staat is in dit geval neem ik aan de lichtschakelaar die in het toilet zit?
Van boven naar beneden:
R (1)
W (2)
W (3)
R (4)
Dus R1 sluit ik permanent aan op blauw/N en tevens aan de ventilator.
W2 sluit ik permanent aan op fase/L en verder niets..
W3 gebruik ik niet? (wat is dat rondje met die M?)
R4 sluit ik aan op de geschakelde fase van het licht, en tevens op de ventilator.
Klopt dat zo?
Ik heb een S&P relais gekocht met 50 seconden inschakelvertraging en 5 minuten (niet instelbare)naloop.
Hoe ik hem moet aansluiten is me niet helemaal duidelijk. De beschikbare bedrading die er al zit voor hoe het voorheen aangesloten zat is een permanente nul + fase en een geschakelde fase afgetakt van de lichtschakelaar.

De schakelaar die linksonder op het schemaatje staat is in dit geval neem ik aan de lichtschakelaar die in het toilet zit?
Van boven naar beneden:
R (1)
W (2)
W (3)
R (4)
Dus R1 sluit ik permanent aan op blauw/N en tevens aan de ventilator.
W2 sluit ik permanent aan op fase/L en verder niets..
W3 gebruik ik niet? (wat is dat rondje met die M?)
R4 sluit ik aan op de geschakelde fase van het licht, en tevens op de ventilator.
Klopt dat zo?