Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Topicstarter
Allen,

Ik heb een probleem met Ziggo. De Hitron modem die ik heb, daar kan de DHCP niet uitgezet worden, en hij kan NIET in bridge modus (fabrikant zegt van wel, maar Ziggo heeft hem dichtgetimmerd).

Ik wil graag de modem in bridge modus hebben. Ik heb geen telefonie, dus dat probleem is er niet.

Nu biedt Ziggo mij aan om de Compal modem te installeren (zo'n witte rechtopstaande modem). Deze wordt bij de "consumentenlijn" geleverd. Deze kan namelijk wél in bridge modus.

Weten jullie of die Compal een stuk "slechter" is (of minder presterend).... Met andere woorden: Als ik ga switchen naar die Compal, zou dat veel uitmaken in betrouwbaarheid, snelheid etc....?

Beste antwoord (via Anoniem: 203842 op 13-12-2017 16:03)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 203842 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:49:
[...]

Dag dion.

Het product is goed. Ik heb er geen probleem mee dat de modem NIET in bridge staat. Ik heb WEL een probleem met het feit dat Ziggo onaangekondigd de DHCP aanzet, omdat zij de modem remote behren.
Het is niet stilletjes of onaangekondigd. De config van die dingen is gewoon hard-coded als NAT-router met DHCPv4 server. Bij iedere reboot wordt die config weer ingeladen.
Bij XS4ALL (op mijn oude adres) had ik een modem (Fritzbox 7360 ) en die deed dat niet. ook oude Zyxels van KPN / Telfort deden dat niet. 14 jaar lang deden meerdere modems (ADSL, daarna ADSL2 en daarna VDSL) het goed, zonder problemen.
Het heeft wederom niets met het modem an sich te maken. Dat zijn andere modems ja, maar vooral andere producten van andere providers.
[...]

Wat bedoel je met "configuratie"? Heb ik deze in de hand of heeft Ziggo dat?
Ziggo.
Ik probeer bridge modus voor elkaar te krijgen om het stilletjes aanzetten van DHCP te voorkomen. Ik vind het best dat de modem in router modus staat, als de DHCP met rust gelaten wordt. Maar daar heeft Ziggo een vinger in de pap. Het gaat mij ook niet om het vast IP adres (ik heb maar één inkomend VPN, maar die is niet zo belangrijk (4 x per jaar moet ik die verbinding even hebben). Kan opgelost worden met DDNS.
Bridge mode icm /32 vast IPv4 is hier niet mogelijk, omdat die ene IP niet op de WAN-interface van de modem staat (of ivm routering kan staan).
Ik wil gewoon één van de twee dingen:

1. Modem in router mode met DHCP UIT. En niet alleen nu, maar óók bij de volgende reboot. M.a.w.: Als ik dat ding neerzet zonder DHCP, moet het na 4 jaar nóg steeds zo zijn.

2. Indien nummer 1 niet mogelijk is, dan maar bridge modus.

Ik klaag alleen over het feit dat Ziggo met hun configuratie in mijn modem zitten te rommelen.
Hun configuratie blijft erg constant, bij iedere reboot weer. Jij probeert zoals ik eerder aangaf iets anders te doen dan waar deze spullen voor bedoeld zijn. Dat leidt inderdaad tot frustratie.
Maar mijn vraag was, dat als ik overga op een consumentenlijn, en een andere modem krijg (die trouwens OOK door Ziggo beheerd wordt met scripts), maar die kan dan wel in bridge modus. Zal de betrouwbaarheid of minder presterend zijn?
Je krijgt in dat geval een van de Ziggo Connectboxen. Onder de motorkap zijn die voor wat jij wilt doen volkomen identiek. Enig verschil is dat de Compal CH7465LG Celeno WiFi-chips heeft waar de Hitron CGNV4 Qualcomm-Atheros heeft, maar als je een Arris TL2492LG krijgt is het ook QCA. Maar goed, in bridge mode gebruik je geen WiFi en dan is het zelfde Puma6 met dezelfde betrouwbaarheid en zelfde prestaties.

Verschil zit hem in de configuratie, namelijk aan de WAN kant met gewone DHCP, waardoor je het ook in bridge mode kunt zetten - althans zolang je een publiek IPv4-adres hebt. Het kan zijn dat je een DS-Lite configuratie krijgt, waardoor je publiek IPv6 krijgt maar geen publiek IPv4. In dat geval Ziggo seintje geven dat ze het naar IPv4 moeten omzetten, dan kan het in bridge mode.
Zie mijn openingspost, daar staat duidelijk in wát het werkelijke probleem is.
Ja, dat je iets wilt dat niet kan met wat je gekozen hebt.

De meest passende oplossing voor wat jij wilt is gewoon de zakelijke 5-IP oplossing aangezien je dan puur handmatig alles kunt regelen wat je wilt. Daar kies je bewust niet voor, waardoor je het jezelf moeilijk maakt.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)
@Anoniem: 203842 op Tweakers verwachten we een mate van eigen inzet. Wat heb je dus zelf al gevonden betreft dit modem?

Aangezien je niet de enige klant bent bij Ziggo, zullen er genoeg mensen zijn met ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, wat extra informatie:

De DHCP kán wel uitgezet worden, echter na een firmware update, herstart of stroomonderbreking, zal de modem zich opnieuw aanmelden op het Ziggo netwerk. Daar haalt de modem een script op, waarin staat dat de DHCP weer aangezet MOET worden. Dus stilletjes zijn er opeen twee DHCP servers op mijn netwerk (Mikrotik én Ziggo).

En nee, Ziggo gaat het script niet aanpassen voor mij (om bv. de DHCP uit te zetten).

Ik wil GEEN dubbel NAT (VPN's werken dan niet goed), dus moet alles in het netwerk "plat" zijn. Liever dus bridge modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)
@Anoniem: 203842 bedankt voor de aanvullende informatie, maar dat is niet wat ik vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zover ik weet kan Ziggo alle modems die zij leveren in Bridge mode zetten. Bij ex-UPC-verbindingen kun je dat zelf, bij ex-Ziggo moet 't via de helpdesk.

Anders, laat zo'n Compal neerzetten die gaat 't ook prima doen. In bridge mode merk je vrij weinig van die dingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zowel je huidige Hitron modem als de Compal Connectbox zijn modems met een PUMA6 chipset. Alle nare verhalen die je hoort over de Compal of Arris Connectbox zijn ook van toepassing op je huidige modem.
Ik denk dat je geen enkel verschil zult merken bij een modemswap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:31:
Zover ik weet kan Ziggo alle modems die zij leveren in Bridge mode zetten. Bij ex-UPC-verbindingen kun je dat zelf, bij ex-Ziggo moet 't via de helpdesk.
Dus niet. Dacht het ook in de eerste instantie.

Maar pas toen ik op de Ziggo helpdesk een goed technisch persoon aan de lijn kreeg, vertelde hij mij het verhaal wat hierboven staat.

Ziggo heeft in feite drie `pakketen`

1. Consumenten lijn
2. klein zakelijk (dat is wat ik heb met 1 IP adres)
3. Groot zakelijk (met 5 IP adressen)

Bij de nummers 1 en 3 kunnen de modems in bridge modus, bij nummer 2 dus NIET. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb jij toevallig een ouder zakelijk abonnement waarbij je een statisch IP krijgt? Waarschijnlijk is dat de oorzaak van niet in bridge kunnen zetten, dat statische adres krijg je via DHCP uitgedeeld, als jij dan modem in bridge laat zetten en een eigen router plaatst krijg je geen of het verkeerde IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 203842 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:46:
[...]

Maar pas toen ik op de Ziggo helpdesk een goed technisch persoon aan de lijn kreeg, vertelde hij mij het verhaal wat hierboven staat.

1. Consumenten lijn

Bij de nummers 1 en 3 kunnen de modems in bridge modus, bij nummer 2 dus NIET. :(
Oh, heb jij een zakelijk abonnement zonder 5 ip's? Daarbij kan dat inderdaad niet.

Overigens: alleen bij 1 gaat 'ie in bridge modus. In abonnement 3 staat 'ie permanent in routed mode. (Source: guess wat ik heb.)

Wellicht kun je de 5-ip optie nog achteraf er bij nemen? Anders zul je van abonnement moeten wisselen. Helaas is het prijsverschil tussen ZZP en MKB (2 vs 3) wat groter geworden recentelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 12-12-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:34
[...]

1. Consumenten lijn

Maar dan lost een andere modem toch ook niks op als jij in 2 blijft? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

[...]

1. Consumenten lijn

is het dan geen idee een zakelijk pakket met 5 IPs te nemen?
Dat is namelijk precies wat ik ook draai omdat ik en static IPs en bridge wilde hebben

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het prijsverschil tussen 2 en 3 is best wel groot. Optie 3 kost 59 euro per maand, en optie 2 kost 37,50 euro. Dat is een groot verschil. Voor een paar euro verschil doe ik niet moeilijk, maar 21 euro is wel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heeft die Hitron geen DMZ-host optie?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 09:04
Heb zelf ook deze Hitron, en mijn router in de DMZ gezet inderdaad. Dit zou volgens mij voor jou ook voldoende moeten zijn. Alleen wel even zorgen dat je interne netwerk apart bedraad zit en een andere DHCP-range uitgeeft, dan zou alles gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 203842 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:45:
Het prijsverschil tussen 2 en 3 is best wel groot. Optie 3 kost 59 euro per maand, en optie 2 kost 37,50 euro. Dat is een groot verschil. Voor een paar euro verschil doe ik niet moeilijk, maar 21 euro is wel groot.
Vroeger was 't verschil 5 euro. Later 10. Nu blijkbaar 20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

1. Consumenten lijn

Oftewel je hebt gewoon het verkeerde product voor wat je wilt. In plaats van te klagen over de beperkingen daarvan als je iets anders wilt doen dan waar het voor bedoeld is doe je er beter aan iets passends te nemen.

Het gedrag wat je beschrijft heeft in ieder geval niets met de modem zelf maar met de configuratie ervan te maken. Een ander modem met zelfde product zal zelfde gedrag vertonen behalve als je daarbij gaat van 1 vast IP naar 1 dynamisch IP bij kleinzakelijk - maar dat is technisch gewoon ander product al wordt het commercieel niet zo genoemd.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:55:
[...]

Oftewel je hebt gewoon het verkeerde product voor wat je wilt. In plaats van te klagen over de beperkingen daarvan als je iets anders wilt doen dan waar het voor bedoeld is doe je er beter aan iets passends te nemen.

Het gedrag wat je beschrijft heeft in ieder geval niets met de modem zelf maar met de configuratie ervan te maken. Een ander modem met zelfde product zal zelfde gedrag vertonen behalve als je daarbij gaat van 1 vast IP naar 1 dynamisch IP bij kleinzakelijk - maar dat is technisch gewoon ander product al wordt het commercieel niet zo genoemd.
Dag dion.

Het product is goed. Ik heb er geen probleem mee dat de modem NIET in bridge staat. Ik heb WEL een probleem met het feit dat Ziggo onaangekondigd de DHCP aanzet, omdat zij de modem remote behren.

Bij XS4ALL (op mijn oude adres) had ik een modem (Fritzbox 7360 ) en die deed dat niet. ook oude Zyxels van KPN / Telfort deden dat niet. 14 jaar lang deden meerdere modems (ADSL, daarna ADSL2 en daarna VDSL) het goed, zonder problemen.
Het gedrag wat je beschrijft heeft in ieder geval niets met de modem zelf maar met de configuratie ervan te maken.

Ik probeer bridge modus voor elkaar te krijgen om het stilletjes aanzetten van DHCP te voorkomen. Ik vind het best dat de modem in router modus staat, als de DHCP met rust gelaten wordt. Maar daar heeft Ziggo een vinger in de pap. Het gaat mij ook niet om het vast IP adres (ik heb maar één inkomend VPN, maar die is niet zo belangrijk (4 x per jaar moet ik die verbinding even hebben). Kan opgelost worden met DDNS.

1. Modem in router mode met DHCP UIT. En niet alleen nu, maar óók bij de volgende reboot. M.a.w.: Als ik dat ding neerzet zonder DHCP, moet het na 4 jaar nóg steeds zo zijn.

Ik klaag alleen over het feit dat Ziggo met hun configuratie in mijn modem zitten te rommelen.

Maar mijn vraag was, dat als ik overga op een consumentenlijn, en een andere modem krijg (die trouwens OOK door Ziggo beheerd wordt met scripts), maar die kan dan wel in bridge modus. Zal de betrouwbaarheid of minder presterend zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 203842 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:49:
[...]

Dag dion.

Het is niet stilletjes of onaangekondigd. De config van die dingen is gewoon hard-coded als NAT-router met DHCPv4 server. Bij iedere reboot wordt die config weer ingeladen.
Het heeft wederom niets met het modem an sich te maken. Dat zijn andere modems ja, maar vooral andere producten van andere providers.
[...]

Ziggo.
Bridge mode icm /32 vast IPv4 is hier niet mogelijk, omdat die ene IP niet op de WAN-interface van de modem staat (of ivm routering kan staan).

Hun configuratie blijft erg constant, bij iedere reboot weer. Jij probeert zoals ik eerder aangaf iets anders te doen dan waar deze spullen voor bedoeld zijn. Dat leidt inderdaad tot frustratie.
Je krijgt in dat geval een van de Ziggo Connectboxen. Onder de motorkap zijn die voor wat jij wilt doen volkomen identiek. Enig verschil is dat de Compal CH7465LG Celeno WiFi-chips heeft waar de Hitron CGNV4 Qualcomm-Atheros heeft, maar als je een Arris TL2492LG krijgt is het ook QCA. Maar goed, in bridge mode gebruik je geen WiFi en dan is het zelfde Puma6 met dezelfde betrouwbaarheid en zelfde prestaties.

Verschil zit hem in de configuratie, namelijk aan de WAN kant met gewone DHCP, waardoor je het ook in bridge mode kunt zetten - althans zolang je een publiek IPv4-adres hebt. Het kan zijn dat je een DS-Lite configuratie krijgt, waardoor je publiek IPv6 krijgt maar geen publiek IPv4. In dat geval Ziggo seintje geven dat ze het naar IPv4 moeten omzetten, dan kan het in bridge mode.
Ja, dat je iets wilt dat niet kan met wat je gekozen hebt.

De meest passende oplossing voor wat jij wilt is gewoon de zakelijke 5-IP oplossing aangezien je dan puur handmatig alles kunt regelen wat je wilt. Daar kies je bewust niet voor, waardoor je het jezelf moeilijk maakt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dion_b schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:17:
...De meest passende oplossing voor wat jij wilt is gewoon de zakelijke 5-IP oplossing aangezien je dan puur handmatig alles kunt regelen wat je wilt. Daar kies je bewust niet voor, waardoor je het jezelf moeilijk maakt.
Zij het dat de 5-IP oplossing ca 250 €uro op jaarbasis meer kost; dat is z'n privé-oorlogje met ziggo hem kennelijk niet waard.
Dat @TS de dmz-host optie zo hardnekkig negeert, is dan wel weer vreemd. Zal wel met z'n angst voor dubbel-NAT te maken hebben. Ga die oplossing nou effe testen; paar keer
ping -f -l xxxx
doen, zul je zien dat er helemaal geen sprake is van dubbel NAT

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je Brahiewahiewa.

Ik heb de DMZ aangezet, en daarin mijn router (Mikrotik RB2011) erin gezet.

Werkt.

Maar jouw voorstel over de ping werkt niet:

C:\Users\Haik>ping -f -l xs4all.nl
IP address must be specified.

C:\Users\Haik>ping -f -l 194.109.6.66
IP address must be specified.

Op zich wekt de filter op de bridge in Mikrotik ook goed. Hij houdt de DHCP requests en offers tegen. Dus op zich werkt het zoals ik het zou willen.

Het "beste" is natuurlijk, om een echt IP adres op de Mikrotik poort uit laten komen.

Maar ik kan hiermee overweg.

Dnak dion, voor de uitleg van de Compal modem. Correct, ik gebruik WiFi toch niet van die modem (Mikrotik, Ciso en Ubiquiti WiFi dekken het hele huis).

Ik zal wel kijken, of het netwerk stabiel blijft. Regel nummer één in de IT: If it is not broken, do not fix it.....

Ik laat het zo een paar weken draaien, ik zal de modem een keer resetten, kijken wat er gebeurt.

Dank voor alle adviezen en uitleg.

Ik krijg hier meer informatie en uitleg dan bij Ziggo zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 13-12-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:26
DMZ is ook dubbele NAT en ik zie ook niet wat het probleem zou zijn.
VPN werkt prima over dubbele NAT.

Wat DHCP er mee te maken heb begrijp ik ook niet.
Je kunt in alle modems vaste Ip-adressen aan devices uitdelen dus dan heb je helemaal niet met die DHCP server te maken.

En een modem in bridge is nog steeds NAT en krijg je nog steeds niet je WAN ipadres op je eigen router.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 11:01
Toch heeft mijn Edgerouter het WAN ip adres doorgekregen van het cisco modem van ziggo. Lijkt mij geen dubbele NAT dus.

Heb ook ziggo zakelijk (250/40 mbit) maar icm de cisco lijkt bridge gewoon normaal te werken, heb ook een dynamisch IP adres volgens mij. @Anoniem: 203842 Heb gekeken op de site van Ziggo en vraag me af hoe je aan een vast IP komt bij een normale zakelijke aansluiten.
Zie: https://www.ziggo.nl/zake...e/internet/vast-ip-adres/

Zal morgen voor de test eens de stroom er af trekken en weer terug zetten. Kijken of bridge mode blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Interessant.

Ik ben ingelogd op mijn Ziggo, en ik zie dit als pakket wat ik heb:

Extra's
Safe Online, Ziggo Wifispots user, Statisch IP adres, veilig online pakket: Safe Online XL

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 13-12-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DorisJerks schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:37:
Heb gekeken op de site van Ziggo en vraag me af hoe je aan een vast IP komt bij een normale zakelijke aansluiten.
Zie: https://www.ziggo.nl/zake...e/internet/vast-ip-adres/
Daar heb je een oud abonnement voor nodig, of een 5-ip abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
"Spoedig" is dit allemaal voorbij met het gedoe met modems:

http://frontpage.fok.nl/n...ks-zelf-modem-kiezen.html

Alleen hoe "snel" dit ingevoerd gaat worden..... tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 203842 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:10:
"Spoedig" is dit allemaal voorbij met het gedoe met modems:

http://frontpage.fok.nl/n...ks-zelf-modem-kiezen.html

Alleen hoe "snel" dit ingevoerd gaat worden..... tja....
Wederom: nope.

Het ligt niet aan de modem. Zoals je zelf als noemde hoeft de Hitron CGNV4 niet zo ingesteld te worden, en omgekeerd, als je op zelfde manier een /32 IPv4 via RIP zou krijgen zou je $andere_modem in ieder geval bij Ziggo met dezelfde systemen moeten interfacen en dezelfde instellingen krijgen.

Je moet gewoon van dat ene vaste /32 af, dan kun je doen wat je wilt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
DorisJerks schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:37:
Toch heeft mijn Edgerouter het WAN ip adres doorgekregen van het cisco modem van ziggo. Lijkt mij geen dubbele NAT dus.
Ziggo levert bij zakelijk abbo's ook wel alleen een modem uit dus zonder router functionaliteit.

Dat deden ze vroeger ook met particuliere aansluitingen, voordat alles ISP's modem/router/wifi combinaties gingen leveren.
Ik heb zelf ook nog een Cisco 3212, wat ook enkel een modem is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ben(V) schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:29:
[...]

Ziggo levert bij zakelijk abbo's ook wel alleen een modem uit dus zonder router functionaliteit.
Niet bij statische IP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Er staat dan ook "ook wel" en niet "altijd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maar dat is nieuw. Want vroeger was 't wel "altijd" aangezien alle zakelijke abonnementen statische IP's hadden. Zoeen heeft haik01 er, en alles wat te maken heeft met nieuwere abonnementen met dynamische IP's is dus irrelevant.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 13-12-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 11:01
Ben(V) schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:29:
[...]

Dat deden ze vroeger ook met particuliere aansluitingen, voordat alles ISP's modem/router/wifi combinaties gingen leveren.
Ik heb zelf ook nog een Cisco 3212, wat ook enkel een modem is.
Sorry was niet duidelijk lees ik nu. Cisco router in bridge mode (EPC3925).

Verder duidelijk wat betreft het vaste IP.

Topicstarter
Ik heb ook een klant met een Hitron modem (zelfde abonnement 60 / 10), en ik heb een site to site VPN (vanuit mij geïnitieerd). Dat werkt al 3 jaar.

En de modem wordt best wel vaak gereset, want in het centrum van Amsterdam valt zeker 1 x per maand de stroom eruit.

En de VPN blijft gewoon doordraaien (uiteraard als de stroom weer terug is).

Wat ik wil zeggen: IP blijft hetzelfde.
Pagina: 1