JBL Charge 2+ vs JBL Flip 4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 07:50
Ik zoek een portable speaker waarbij ik een budget heb van rond de 100 euro.

Nu twijfel ik alleen heel erg tussen verschillende speakers, ik heb youtube filmpjes gekeken om te vergelijken maar ik kom er niet wijs uit. Helaas is er geen video te vinden die expliciet de Charge 2+ met de Flip 4 vergelijkt.

De JBL Flip 4 vs JBL Charge 2+ of toch de JBL Charge 3

Als ik de videos vergelijk komt de Charge 3 er het beste uit, die is alleen ruim 40-60 euro duurder dan mijn budget. Ik wil hem graag gebruiken als portable speaker. Daarom lijkt het me beter om een goedkoper model te pakken en mocht ik voor thuis een goede speaker willen kan ik in de toekomst kijken naar een Sonos (Maar ga ik dat ook doen?)

Gezien de Charge 2+ het oude model is van de Charge 3 dacht ik dat dit misschien een goede tweede keus was, echter de Flip 4 is nieuwer. En misschien daardoor toch wat beter ook al is het een goedkoper model overall? Ik kan niet duidelijk het verschil vinden. De Charge 2+ gaat rond de 100 euro, de Flip 4 rond de 110 euro.

Ik luister voornamelijk elektronische muziek, maar vocaal is eigenlijk net zo belangrijk. Ik hecht veel waarde aan een goede bass.

Wat zijn jullie gedachten? Ik heb nu geen portable speaker.

[ Voor 4% gewijzigd door Denneke,,! op 12-12-2017 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 17:26
Zoek op YouTube is naar clavinetjunkie die reviewd nagenoeg alle speakers.

Daarnaast heeft hij een uitgebreide database tool waarin je speakers kuntkun vergelijken.

http://switcher.oluvsgadgets.net

Wil je goede Bass kijk dan naar de Doss soundbox XL. Ongeëvenaard qua prijs prestatie, maar je moet hem wel uit china halen.

https://www.amazon.com/DO...Dual-Driver/dp/B071JN4FW6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 08:14

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb zelf de charge 2+ een collega van mij heeft de charge 3. We zijn het er allebei over eens dat het geluid van de charge 2+ iets beter is. Ik heb helaas geen vergelijking met de flip 4.

Gezien de 2+ goedkoper is zou ik daar zeker naar kijken, de charge 3 kan echter weer gekoppeld worden met meerdere charge 3 speakers, dat kan de charge 2+ niet.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
NL_Scratch schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:16:
Zoek op YouTube is naar clavinetjunkie die reviewd nagenoeg alle speakers.

Daarnaast heeft hij een uitgebreide database tool waarin je speakers kuntkun vergelijken.

http://switcher.oluvsgadgets.net
Vooral die vergelijking is nice, vooral fijn dat het geluid gesync wordt. De Flip is iets helderder maar wel minder bass en lijkt daardoor af en toe wat 'blikkig'. Tussen de Charge 2+ en Charge 3 zit op de site niet heel veel verschil, niet wat het verschil in prijs zou rechtvaardigen voor mij denk ik. Ik ben geen audiofiel.

Ik overweeg nu richting de charge 2+, maar ook prijstechnisch gezien.

Ik sta er nu in alsof ik ze niet hoef te koppelen, dus mooie gadget maar denk niet dat ik dat gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Denneke,,! op 12-12-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 17:26
Recent heeft die ook de nieuwe sony gereviewd en daar was die zeer positief over:

YouTube: Sony SRS-XB20 - JBL Flip 4 killer below 50$?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
NL_Scratch schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:13:
Recent heeft die ook de nieuwe sony gereviewd en daar was die zeer positief over:

YouTube: Sony SRS-XB20 - JBL Flip 4 killer below 50$?
Alleen is deze prijs helaas een aanbieding en is de gemiddelde prijs 80 euro. De charge 2+ lijkt toch iets beter te presteren.

Dankjewel voor het meedenken!
Pagina: 1