Enorme database met username&passwords op internet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik zag net dit bericht in m'n twitter voorbij komen: https://thehackernews.com...breach-password-list.html
Moet dit opgepakt worden door de grote media, NOS, RTL, xxx, om de mensen nou echt eens te laten beseffen dat ze moeten opletten met hun passworden?
Of is dit net als de rest over een week weer vergeten door de massa? Zo ja, wat moet er dan gebeuren om mensen er van te doordringen dat ze voorzichtiger moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:21
Het zou absoluut opgepakt moeten worden. Maar goed, mensen zijn eigenwijs en of er wat veranderd?

Het zal in Nederland niet zo snel gebeuren wegens het weinige gebruik van een credit card, maar wanneer de bankgegevens op straat komen te liggen en geld verdwijnt van bankrekeningen van miljoenen mensen dan denk ik dat er veel meer aandacht aan wordt besteed en mensen wat doordachter gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je beseft dat deze database een optelsom is van 'alle' lekken in het verleden en niet een nieuw gigantisch lek? Het is daarom nou niet heel nieuwswaardig imo. Simpelweg unieke wachtwoorden gebruiken en je hebt hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:28
Aikon schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:02:
Je beseft dat deze database een optelsom is van 'alle' lekken in het verleden en niet een nieuw gigantisch lek? Het is daarom nou niet heel nieuwswaardig imo. Simpelweg unieke wachtwoorden gebruiken en je hebt hier geen last van.
Dan nog mag het wel weer eens opgepikt worden door de media. Ik doe zelf veel met bewustwording rondom informatiebeveiliging bij organisaties en mensen slaan er echt beter op aan als dit soort zaken in de media komen. Het helpt om de denkslag te maken van "wat een gezeik met al die moeilijke wachtwoorden" naar "misschien moet ik eens goed nadenken over mijn wachtwoorden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Aikon schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:02:
Het is in die zin nieuw dat iedereen 'm kan vinden door middel van torrents. Hiervoor moest je veel meer moeite doen om aan zo'n lijst te komen. Juist daarom vind ik dat de grote media het op zouden moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
ShellGhost schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:58:
Zo ja, wat moet er dan gebeuren om mensen er van te doordringen dat ze voorzichtiger moeten zijn?
Mensen moeten zelf slachtoffer worden om bewust te worden. Net zoals meisjes pas ophouden zichzelf te vingeren voor de webcam nadat de beelden zijn uitgelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Droefsnoet schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:35:
[...]

Mensen moeten zelf slachtoffer worden om bewust te worden. Net zoals meisjes pas ophouden zichzelf te vingeren voor de webcam nadat de beelden zijn uitgelekt.
De "het gebeurd mij toch niet" houding van de meeste Nederlanders is inderdaad schrikbarend hoog.
Ik ben alleen bang dat het geheugen van de massa vrij kort is. Wat vandaag is gebeurd is volgende week oud nieuws en niet meer interessant. Het nieuws is te vluchtig. Het blijft niet meer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ShellGhost schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:52:
De "het gebeurd mij toch niet" houding van de meeste Nederlanders is inderdaad schrikbarend hoog.
Je moet het anders zien.
Hoe denk jij over een verkeersongeval met jezelf?
Of dat je droger in de fik vliegt?
Of dat je vrouw/man de relatie verbreekt om een ander?
Of.....?

Waarom denk je daar niet steeds aan?
Wat gebeurt er als je dat wel doet?

Inderdaad, als het goed is, beschermt je lichaam tegen jezelf om niet gek te worden. Daarom gebeurt het ook altijd bij een ander.
Het is volstrekt normaal om niet paranoïde te worden.

Goed, en bedenk nu eens waarom mensen nog steeds hun pinpas opsturen nadat zij hun pincode op een website hebben ingevuld...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op 10e plek van meest gekozen wachtwoorden : 1qaz2wsx

Hoe De fuck is dat nu weer een meest voorkomend. :?
* heuveltje kijkt eens op zijn toetsenbord...... AHAA !!!

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:15:
* heuveltje kijkt eens op zijn toetsenbord...... AHAA !!!
offtopic:
Gebruikersnaam "asdasd" is er ook zo eentje 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 12-12-2017 22:56 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1