[PC] Uit het niets een paarse gloed over mijn beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr0ne
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-08 12:09
Ik startte vandaag mijn PC op, helemaal niks aan de hand. Ging vervolgens even gamen en daarna internetten. Uit het niets zie ik tot mijn verbazing een soort paarse gloed in mijn beeldscherm. Het vreemde is, het zit alleen aan de linker kant en vervaagt naar het midden toe.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NucQc0v.jpg

Ik heb daarna mijn beeldscherm aan en uit gedaan, maar dit werkte (helaas) niet. Toen mijn PC opnieuw opgestart, ook niks. Toen dit allemaal niet werkte besloot ik mijn drivers te gaan updaten en mijn PC nogmaals opnieuw op te starten. Had zelf ook nog via internet wat gevonden dat ik van YCbCR naar RGB kon veranderen, maar helaas, geen resultaat.

Zelf vind ik het 1 ding erg vreemd. Heb 2 beeldschermen. Mijn hoofdbeeldscherm - aangesloten via HDMI - laat de paarse gloed zien. Mijn 2e beeldscherm - aangesloten via DVI - heeft nergens last van.

Mijn videokaart is een: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Ik hoop van jullie te horen!

Leon :)

EDIT1: Het valt me op dat naar het posten van dit bericht het paarse "effect" meer is op de donkere tinten en op licht bijna niets.

[ Voor 6% gewijzigd door thr0ne op 12-12-2017 10:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@thr0ne dit heeft niks met Netwerken te maken, dus schopje naar CSL
thr0ne schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:01:

Zelf vind ik het 1 ding erg vreemd. Heb 2 beeldschermen. Mijn hoofdbeeldscherm - aangesloten via HDMI - laat de paarse gloed zien. Mijn 2e beeldscherm - aangesloten via DVI - heeft nergens last van.
Kabels al gewisseld? Ingangen al gewisseld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Meestal (maar niet altijd) duidt een paarse gloed op een defecte videokaart (is mijn ervaring), al kan dus je monitor ook defect zijn

Probeer eerst je monitoren om te wisselen (Zowel proberen de hoofdmonitor aansluiten op DVI als de 2de monitor op HDMI)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thr0ne
@rens-br Zal de kabel nog kunnen proberen, ik heb 2 HDMI ingangen en wisselen al geprobeerd, helaas nog geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr0ne
Heren @mschol @rens-br heb de kabels op alle mogelijke manieren verwisseld en ook nog verschillende HDMI kabels geprobeerd. Wat blijkt nu: mijn beeldscherm is helaas kapot. Het 2e scherm gebruik ik nu dus als hoofdscherm.

Bedankt voor jullie snelle hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
rens-br schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:07:
@thr0ne dit heeft niks met Netwerken te maken, dus schopje naar CSL
En CSL is geen problemenhonk ;). Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr0ne
Excuses @br00ky
Had niet goed opgelet bij het plaatsen...
Pagina: 1