• boyfromutrecht
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2025
Beste mede tweakers,

Ik vroeg me af of er al iemand zover is dat hij of zij een HTPC heeft draaien die alles kan:

- Terugkijken van programma's NPO, RTLXL en KIJK ( SBS)
- Netflix via dedicated app.
- Chromecast functie
- Youtube app

Daarnaast lijkt het me ook tof om gewoon mijn Ziggo abbonnement op te kunnen zeggen en zo 60 euro in de maand kan terugbrengen naar een "internet "abbonnement.

Is er al iemand die zoiets heeft draaien ?

De hardware die ik momenteel gebruik:
Synology DS214 Play
Raspberry Pi met Plex & Kodi
Foxconn NT-3500 (Nettop) mety Ubuntu ( poging gedaan om via een NightlyBuild de Kodi 18 Netflix app te installeren.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Zo ongeveer alles wat je wil kan prima op onder andere een windows-omgeving draaien, dus ja... het zou moeten kunnen wat dat betreft met relatief weinig moeite.
Het probleem waar je tegenaan zal lopen is de interfacing. Alles vanuit 1 nette omgeving zoals bijvoorbeeld Kodi, is nog altijd een groot probleem. 90% kan je via Kodi regelen, maar de DRM-beschermde content (netflix, kijk, rtlxl) gaat op het moment nog niet, en moet je dus weer via een browser gaan regelen. Erg onhandig.... Met Kodi 18 die begin 2018 moet gaan verschijnen komen deze mogelijkheden wel.. nu nog de vraag of er de benodigde add-ons voor ontwikkeld gaan worden, maar de vraag is behoorlijk groot hiernaar, dus kan me bijna niet voorstellen dat het niet beschikbaar komt, en anders wordt, en anders zal je zelf er wat voor kunnen ontwikkelen in Python.

iRacing Profiel