Welke 65" tv budget t.e.m. 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1009219

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 65" tv. Mijn budget gaat tot 2000 euro, maar terwijl ik weinig problemen heb met 1000 euro uit te geven wil ik voor 2000 euro minstens jarenlang onder de indruk zijn van het beeld. Ik zit op ongeveer 2,8-3 meter van mijn scherm met een respectievelijke viewing angle van +-50° tot 0°.

Mijn shortlist is verkleind tot de volgende tv's (prijzen zijn bij benadering wat ik denk als goedkoopste ongeveer te kunnen krijgen, cb = cashback):

Sony KD65XE9005 aan 1950 - 200 cb = 1750
Sony KD65XE8599 aan 1650 - 100 cb = 1550 + muurbeugel
SAMSUNG QLED QE65Q7F aan 2500 - 500 cb = 2000
LG OLED55C7V aan 1500 euro

Ik vind dat je bij het binnenkomen in een winkel meteen de superieure kwaliteit van een OLED merkt, terwijl ik bij andere tvs vooral vind dat de grootte domineert Langs de andere kant was ik toch ook onder de indruk van de QLED tv's (maar de reviews geven mij geen gelijk). Waarschijnlijk kunnen ze veel beinvloeden met de filmpjes die ze afspelen?
  • Is de extra dimming op de 9005 200 euro waard?
  • Zijn er andere tv's die ik compleet over het hoofd zie?
  • De OLED tv heeft als nadeel dat hij slechts 55 inch is en er een risico is op burn in, maar misschien is 65" wel te groot.
Alle advies is welkom!

Beste antwoord (via Anoniem: 1009219 op 13-12-2017 21:40)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
De Qled serie kan je het beste links laten liggen.

Zoals NL_Scratch ook al aangeeft is een 55'' tv een behoorlijke formaat met een kijkafstand van ongeveer 3 meter. In de winkel ogen tv's kleiner dan thuis, je zou een paar zwarte vuilniszaken op maat kunnen maken en deze aan de muur hangen om te kijken hoe een 55'' of 65'' in jouw woonkamer oogt.

Ik vind persoonlijk de extra dimming en betere HDR weergave voor 200 euro extra op de XE90 serie het wel waard.

Je geeft aan dat er ook regelmatig vanuit een hoek tv wordt gekeken, hierbij is OLED superieur.

Met jouw kijkafstand zou ik persoonlijk een 55'' OLED tv kopen. De Sony KD-55A1 is het overwegen ook zeker waard, deze tv is voor 1900 euro te krijgen (zie OLED prijs-discussie topic) waar nog 300 euro vanaf gaat als je een winkel weet te vinden die de datum van de factuur aanpast. Je moet dan wel voor 18 december de cashback claimen bij Sony.

Of je wacht tot februari, tegen die tijd hebben de meeste fabrikanten hun 2018 modellen aangekondigd en zullen de 2017 modellen wat verder in prijs zakken. Wellicht dat een 65'' OLED dan wat meer tegen jouw budget aanzit. Verwacht hierbij geen significante prijsdalingen, ik denk dat de 65'' OLED tv's max. 200 tot 300 euro in prijs zullen dalen, dan zit je alsnog rond de 300 euro boven jouw budget.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:55
Oled is en blijft voorlopig superieur aan LCD/LED/Q-LED.
De filmpjes die ze draaien in een omgeving waar veel licht is dan lijkt ook een LED tv al snel erg mooi.
Totdat je in het donker zit en zwart opeens niet meer zwart is.

Op een afstand van 2,5-3 meter is 55inch nog steeds een behoorlijk formaat.

Je geeft nu al aan dat je graag 65 inch wilt, dus de drang naar groter dan 55inch zal vrij snel ontstaan.

Of het nemen met de Q-LED 65 inch en inleveren op beeldkwaliteit, of het nemen van een 55 inch Oled met het beste beeld en inleveren op grootte, maar wel 500 euro onder je budget.

De laatste optie is om simpelweg nog wat langer door te sparen en direct een 65inch Oled kopen :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
De Qled serie kan je het beste links laten liggen.

Zoals NL_Scratch ook al aangeeft is een 55'' tv een behoorlijke formaat met een kijkafstand van ongeveer 3 meter. In de winkel ogen tv's kleiner dan thuis, je zou een paar zwarte vuilniszaken op maat kunnen maken en deze aan de muur hangen om te kijken hoe een 55'' of 65'' in jouw woonkamer oogt.

Ik vind persoonlijk de extra dimming en betere HDR weergave voor 200 euro extra op de XE90 serie het wel waard.

Je geeft aan dat er ook regelmatig vanuit een hoek tv wordt gekeken, hierbij is OLED superieur.

Met jouw kijkafstand zou ik persoonlijk een 55'' OLED tv kopen. De Sony KD-55A1 is het overwegen ook zeker waard, deze tv is voor 1900 euro te krijgen (zie OLED prijs-discussie topic) waar nog 300 euro vanaf gaat als je een winkel weet te vinden die de datum van de factuur aanpast. Je moet dan wel voor 18 december de cashback claimen bij Sony.

Of je wacht tot februari, tegen die tijd hebben de meeste fabrikanten hun 2018 modellen aangekondigd en zullen de 2017 modellen wat verder in prijs zakken. Wellicht dat een 65'' OLED dan wat meer tegen jouw budget aanzit. Verwacht hierbij geen significante prijsdalingen, ik denk dat de 65'' OLED tv's max. 200 tot 300 euro in prijs zullen dalen, dan zit je alsnog rond de 300 euro boven jouw budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je zou ook kunnen wachten tot iets voor Kerstmis. Het zou zomaar kunnen dat de Duitse winkels zoals Saturn en MediaMarkt nog een keer gaan stunten met hun oledprijzen. Dan zou een 65" wellicht wel binnen bereik kunnen vallen. Sowieso wordt oled elke maand een flink stuk goedkoper. Betaalde je een paar maanden geleden nog € 2000 voor een 55C7, kan je deze nu al voor € 1450 krijgen. Als je nog even kunt wachten, zou dat zeker kunnen lonen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1009219

Topicstarter
Ik zit toch iets dichter bij mijn scherm dan dat ik hier eerst had aangegeven (eerder 2.5 meter) en ben dus uiteindelijk voor de LG OLED 55C7V gegaan (1490 euro bij FOKA).

Ik heb momenteel geen TV en ik stel de koop al lang uit dus ik wou niet veel langer meer wachten. De prijs lijkt mij zelfs bijna competitief met de betere kwaliteit LED tvs en veel winkels blijven de tv aanbieden voor een pak meer dus ik ga er waarschijnlijk mijn broek niet aan scheuren.

Bedankt voor de raad!