Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 14:12
Beste Tweakers,

Graag jullie advies voor een custom build computer voornamelijk bedoeld voor het spelen van niet al te zware spellen. Aangezien er geen randapparatuur aanwezig is zal dit ook gekocht moeten worden. Het geheel gaat besteld worden bij Azerty inclusief de assemblage aangezien het niet mogelijk is het systeem zelf in elkaar te zetten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk het spelen van niet al te zware spellen, zoals League of Legends, Overwatch, Life is Strange, The Sims 4. Daarnaast nog algemeen computerwerk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ± 800 euro, dit is inclusief assemblage, beeldscherm, het systeem zelf en overige randapparatuur. Indien nodig kan er nog iets bijkomen maar dit is het gewenste budget.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een headset en een simpel muis/toetsenbord geen enkele hardware.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er is een lijst onderaan de post toegevoegd met onderdelen die naar mijn mening redelijk bij elkaar passen en een " gebalanceerd" systeem opleveren

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst naast bovenstaande eisen een niet al te groot systeem en ook een stil systeem.

Ga je overklokken?
Er zal niet overklokt gaan worden, een moederbord/CPU geschikt om te overklokken is dan ook niet nodig

Wat verwacht je van ons?
Hieronder de lijst met componenten. Graag zou ik hierop feedback willen ontvangen. Ik heb onder de post nog aantal opmerkingen geplaatst.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 104,95€ 104,95
1Asus Prime A320M-K€ 53,-€ 53,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI Aero ITX 4G OC€ 171,95€ 171,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,43€ 44,43
1Cooler Master Masterbox Lite 3.1€ 37,41€ 37,41
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 129,-€ 129,-
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 96,64€ 96,64
1Corsair VS450€ 36,95€ 36,95
1Intel 540s M.2 180GB€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,33

Gekozen is voor een Ryzen CPU ivm met de kosten van het platform. De Intel 8xxx series is zeer interessant en de i3 8100 is ook een goede keuze voor deze build. Helaas is het enkel te gebruiken met de duurdere Z370 chipset moederborden waardoor de prijs erg hoog is ten opzichte van de CPU. Mogelijk is het nog interessant om te kiezen voor een sneller model Ryzen CPU, (1300X, 1400 ,1500X) indien dit veel meerwaarde biedt voor genoemde spellen. De GPU is geselecteerd aan de hand van de beeldschermresolutie, wat in dit geval 1080p zal zijn. Voor zover duidelijk is uit benchmarks is dat deze GPU snel zat is om op deze resolutie te spelen. Verder is gekozen voor het MSI model aangezien deze vrij stil is (volgens reviews). Voor de andere componenten is niet specifiek een reden om ervoor te kiezen, behalve de positieve reviews in de pricewatch.
Verder enkel nog een vraag met betrekking tot de M2 SSD, deze staat niet specifiek in de supported list (link MB, Link Intel) van het moederbord. Zal deze functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-09 15:52
Dag je build ziet er opzich wel oke uit natuurlijk niet helemaal het beste maar volgens mij wel redelijk voor dat budget alleen zou ik gaan voor een Samsung 850 EVO 250GB inplaats van een M.2 deze ssd heeft bijna 2x zoveel ruimte en is ook nog eens sneller met schrijven en kost maar 20 euro meer.
Gr Lars

Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-08 12:56
Heb zelf een soort gelijke build laatst gekocht (alleen dan de intel variant).
Zoals @Coolyo_Lars ook al aangaf is de meerwaarde van de m2 in praktijk niet zo groot. Sterker nog ik ben van mening dat als je de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB koopt je amper tot geen snelheids verschil merkt maar wel bijna 100 gb extra aan geheugen.

Verder heeft deze case alleen maar 1 fan meegeleverd om de warme lucht uit de behuizing te halen. Voor een betere airflow zou ik adviseren om een extra fan te kopen en aan de voorkant in de behuizing te stoppen.

Ook is in deze behuizing erg weinig ruimte voor extra overbodige kabels. Daarom zou ik overwegen om een (semi)modulaire voeding te nemen. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Corsair CX450M voordeel aan deze voeding is ook dat die een hoger rendament heeft dan de door jou gekozen voeding.

Ik hoop dat je hiermee verder kan
Gr Tim

EDIT:
Om terug te komen op de vraag van je m2 ssd. Volgens mij hoeven daar geen problemen te zijn. De connector die, die nodig heeft (m2 poort met sata600) is gewoon op dit moederbord aanwezig.

[ Voor 8% gewijzigd door tvanzal op 12-12-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 14:12
@Coolyo_Lars @tvanzal bedankt voor jullie opmerkingen! Ik heb de SSD aangepast naar de Crucial aangezien deze inderdaad maar een klein beetje duurder is en meer opslag biedt. Met betrekking tot de voeding, voor een eerdere build heb ik gebruik gemaakt van de Corsair CX450M en hoewel de voeding stabiel is heeft deze wel vaak last van het maken van veel herrie/gerated en dit is dan ook een bekend probleem. Daarom probeer ik deze voeding te vermijden. Betere keuzes zijn de Seasonic series of Corsair RM series maar deze zijn ook in verhouding duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
Pak dan de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W als je een stille voeding wilt :). De VS450 is niet echt een lekkere keuze.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeylooi0444
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05-2022
Hoi,

Ik zie dat je zelf assemblage niet overweegt, maar als je via een paar filmpjes kijkt hoe het moet is het net met blokken spelen. Mocht je het zelf toch niet willen doen is er geen handige oom/kennis in de buurt? Vroeger was het nog te doen bij Azerty, 50,- voor de assemblage en klaar. Nu zie ik dat het 99,- is en Azerty is niet altijd de goedkoopste meer. (wel hele goede service IMHO) Dus door het zelf te doen en nog te kunnen spelen bij de goedkoopste winkels scheelt het je zo 130,- Is toch de monitor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-08 12:56
Wat @Joeylooi0444 inderdaad ook al gezegd. Het inelkaar zetten van een desktop is niet moeilijk. Heb 2 weken mijn eerste pc inelkaar geknutselt, was een dagje bezig maar dat komt ook vooral omdat ik extra voorzichtig overal mee was.
Ik heb het gedaan met een filmpje van Hardware.info: YouTube: Bouw je eigen PC - gaming / all round editie - Hardware.Info TV (Dutch).
Dit filmpje + de handleiding die bij het moederbord en kast zit kan iedereen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Ik zou zelf

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G

nemen, op basis van de tweakers reviews en die van de buren:

https://nl.hardware.info/...n-met-kleintjes-conclusie

De 1TB schijfruimte is echt nodig? Je hebt geen NAS of Cloud based oplossingen? Of speel je veel games die ruimte nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeylooi0444
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05-2022
Heb het lijstje dus even voor je aangepast: Heb er de Seasonic Gold series 450 watt in gegooid. Bezuinig nooit een tientje op een voeding als er een goede keuze om de hoek ligt is het advies. Hij is ook modulair wat betekent dat elke kabel die niet gebruikt wordt er uitgehaald kan worden. Erg handig in zo'n kleine kast. Zoals eerder hier gezegd is die 1TB echt nodig en kan het misschien wachten voor een latere upgrade?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 104,95€ 104,95
1Asus Prime A320M-K€ 53,-€ 53,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 176,90€ 176,90
1Cooler Master Masterbox Lite 3.1€ 37,43€ 37,43
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 129,-€ 129,-
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 96,64€ 96,64
1Seasonic G-series 450 watt€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 87,-€ 87,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 741,87

Mocht je nog een andere optie willen voor de monitor, ik weet niet wat voor algemeen werk je wil doen op de computer, maar ik vind een IPS paneel erg handig voor de kijkhoeken als ik soms een paar uur achter elkaar een verslag moet tikken.

pricewatch: Dell S2418HN (210-ALTR) Zilver, Zwart

Heb zelf de 27 inch versie en ben er erg tevreden mee voor de prijs! Jammer genoeg is bij de 27 inch net de PPI (Pixels Per Inch) iets te laag en zou helemaal gerechtvaardigd worden bij deze 24 Inch. Er staat dat die 60Hz is maar op mijne zit een de instelling gewoon voor 75Hz. :D

pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart

Dit is ook een topper voor het budget game segment. Ook 75hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Ik vind het lastig met dit budget eigenlijk.. Het kan, maar met bijv 200eur meer zou je een heel eind komen. Is het mss een idee om te wachten, bijv totdat budget z370 mobo uit is? Of totdat je extra euro kunt sparen?
Verder is het echt aan te raden om zelf te bouwen, zonde van de 100eur.
En ook even overwegen om bijv 2ehands graphics card van V&A hier op tweakers.
Ik weet niet maar ik heb beter gevoel bij 2ehands GTX970 dan nieuwe GTX1050ti, kan naast zitten.

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1