Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Toekomstbestendigde werk PC

Pagina: 1
Acties:

• Gamerkoe
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 28-03 21:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Geen (of weinig) gaming, geen videobewerken (misschien een keer wat foto's met Gimp) maar bovenal Web ontwikkeling en Office + internet gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er nog een (tweetal) monitor(en) erbij, dus zeg tussen €600 en €700 (incl. BTW). Assemblage is geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een bestaande Antec P180 mini. De voeding ervan denk ik wel te vervangen voor een energiezuinige variant.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met toekomstbestendig bedoel ik een (nu nog) overkill aan opslag; 500GB+ SSD en 8 (of 16)GB werkgeheugen en plenty of CPU cores. Ik wil deze PC minstens een 5+ jaren kunnen gebruiken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel processors. Sowieso A kwaliteit onderdelen!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord moet dus een m-atx formaat zijn, met voldoende uitbreiding (SATA / USB3 / PCI-X / RAM slots). Geluidsniveau liefst zo stil mogelijk (woonkamer), energieverbruik zo laag mogelijk zonder te overdrijven in aanschafprijs.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
De keuze aan moederbord chipset i.c.m. processor en geheugen vind ik lastig. Ik kan natuurlijk een pricewatch search doen op filters zoals een merk of formaat bord, maar de gekozen chipsets en/of processoren hebben met kleine verschillen in type aanduiding veel verschil. Hoeveel kernen een processor heeft of wel/niet hyperthreading wat soms een paar tientjes extra uitgeven de moeite waard maakt.

Ik heb ook gezocht naar een recent advies, maar die zelf niet kunnen vinden.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• AMDRadeon
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 24-01-2018
Heb je zelf al enig onderzoek gedaan en met behulp van de PriceWatch/BBG een lijstje gemaakt?

• Gamerkoe
Jawel, maar de BBG's gaan vooral voor gamestations. De laatste (november 2017) kent een config voor een werkstation, maar die kost €1300 (iets minder als ik de kast + videokaart eruit haal) en dat gaat zeker over budget.

Ik denk dat een Samsung Evo 850 500GB het prima doet, maar ik kan niet goed oordelen of een 960 dan beter is. En of je dan het beste kan kiezen voor een (oude) SATA aansluiting of een M2. Maar ook in de M2 aansluiting heb je volgens mij verschillende technieken (verbindingen meen ik) die qua snelheid denk ik effect hebben? En natuurlijk heeft een keuze in HDD ook effect op het te kiezen moederbord.
Volgens mij heb je evenveel keuze's in welke voeding 'het beste' is, idem voor alle andere onderdelen. Ik zie daadwerkelijk tussen de bomen het bos niet meer :o.

Edit: ik verwacht ook niet een kant en klare setup. Als iemand tips heeft waarop te letten dan zou ik hier ook al erg mee geholpen zijn :) !

[Voor 8% gewijzigd door Gamerkoe op 12-12-2017 16:11]

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:03
Je wil iets kopen om mee te werken, dan veronderstel ik betaald werk als ZZPer of de boekhouding van een bakkerij, of bv fotobewerken als fotograaf.
Het zou handig zijn hier iets meer over te weten.

Hoe erg is het als die PC eens uitvalt, en je ondersteuning nodig hebt.

Ik zou eerder kijken naar een kant en klaar systeem, en daar een degelijk ondersteuningspakket aan toevoegen, eventueel met vervang/backup toestel.

Als je als ZZPer 2 dagen niet kan werken, dan is de prijs van deze machine gewoon onbelangrijk.

• Gamerkoe
Ik werk als ZZPer, maar dan voor 4 uur per week. Het is dus 'geen probleem' als het systeem uit zou vallen. Natuurlijk liever niet, maar een backup systeem is niet nodig.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True