Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jan bikker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05-2023
Al enige tijd loop ik met de gedachten om mijn huis wat 'Slimmer' te maken.
Bij toeval kwam ik afgelopen weekend Teptron Move tegen, een simpel apparaatje om een dagelijkse
handeling (openen en sluiten van rolgordijnen) te automatiseren.

Ik ben iets wat terughoudend in het direct aanschaffen van de Teptron vanwege:
- Weinig tot geen (uitgebreide) reviews te vinden
- Veel klachten mbt communicatie / levering (voornamelijk vanwege de opvolger, de Move Z)
- Niet compatible met Z-wave (opvolger wel).

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen / aanbevelingen mbt Teptron Move of vergelijkbare oplossingen, bijvoorbeeld: Somasmarthome.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

YouTube: automated blind

Staan er erg veel .. denk dat je daar eens moet kijken.

Tja vanalles

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien helpt dit je: "Domotica uitbreiden met zonwering"

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik heb ze.
Het is al gelukt om ze in openhab te kunnen laten functioneren.
Nu moet het nog naar homebridge.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• jan bikker
Ik heb ze ondertussen besteld!
Met een beetje geluk nog voor de kerstvakantie binnen ;-).
paQ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:03:
Ik heb ze.
Het is al gelukt om ze in openhab te kunnen laten functioneren.
Nu moet het nog naar homebridge.
Dank voor deze tip! Ga zeker aan de slag met openhab (al eea gelezen op community van openhab).
Ben erg benieuwd of het gelukt is ze uiteindelijk aan te sluiten op een homebridge!

[ Voor 7% gewijzigd door jan bikker op 15-12-2017 20:04 ]

• paQ
  • Nu online

paQ

Heb het even te druk gehad met allerlei andere zaken.
In openhab in elk geval somewhat aan de praat gekregen.

Ik adviseer je wel sterk om er een fatsoenlijke adapter aan te hangen. Op batterijen is ronduit ruk, al helemaal op oplaadbare. Ik heb ook concurrent uit Estonia gehad, met een loodzware accu, maar zelfs die trok het maar slecht vond ik. Als ik er een iPad lader aan hang, heeft de motor veel meer koppel.

• jan bikker
paQ schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:24:
Heb het even te druk gehad met allerlei andere zaken.
In openhab in elk geval somewhat aan de praat gekregen.

Ik adviseer je wel sterk om er een fatsoenlijke adapter aan te hangen. Op batterijen is ronduit ruk, al helemaal op oplaadbare. Ik heb ook concurrent uit Estonia gehad, met een loodzware accu, maar zelfs die trok het maar slecht vond ik. Als ik er een iPad lader aan hang, heeft de motor veel meer koppel.
Afgelopen vrijdag 2 stuks binnen gekregen, zojuist geïnstalleerd.
Heb 2 rolgordijnen, 1 van 150cm breed, andere 80cm breed. De Move heeft wat moeite met het bredere rolgordijn. Ben erg benieuwd of de bijgeleverde zonnepanelen de accu overdag een beetje bij kunnen laden, constant aan een adapter heeft niet mijn voorkeur.

Tegenvaller is wel dat het automation gedeelte in de app nog 'comming soon' aangeeft, dat zou voor mij juist de toegevoegde waarde zijn.

• paQ
  • Nu online

paQ

Schijnt bij Android al te werken. iOS zou in december volgen. Muh

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-11 11:04
jan bikker schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:52:
[...]

Afgelopen vrijdag 2 stuks binnen gekregen, zojuist geïnstalleerd.
Heb 2 rolgordijnen, 1 van 150cm breed, andere 80cm breed. De Move heeft wat moeite met het bredere rolgordijn. Ben erg benieuwd of de bijgeleverde zonnepanelen de accu overdag een beetje bij kunnen laden, constant aan een adapter heeft niet mijn voorkeur.

Tegenvaller is wel dat het automation gedeelte in de app nog 'comming soon' aangeeft, dat zou voor mij juist de toegevoegde waarde zijn.
Hoi!

Benieuwd hoe je ervaringen ruim een half jaar verder zijn! Ik heb zelf een Bright Blind Engine set via Kickstarter besteld, maar ik heb een vouwgordijn wat vrij zwaar loopt. Helaas trekt de Brunt dit niet. Gordijn is ook nog eens 2.50 x 1.50m.

Hoor het graag!

Gr, Coach

• jan bikker
CoachKoos schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Hoi!

Benieuwd hoe je ervaringen ruim een half jaar verder zijn! Ik heb zelf een Bright Blind Engine set via Kickstarter besteld, maar ik heb een vouwgordijn wat vrij zwaar loopt. Helaas trekt de Brunt dit niet. Gordijn is ook nog eens 2.50 x 1.50m.

Hoor het graag!

Gr, Coach
Het systeem werkt opzich prima, echter de bijgeleverde oplaadbare batterijen zijn vrij snel leeg (zeker bij het scherm van 1,5m breed), het opladen van de batterijen duurt daarna ruim 24 uur.
Ik kan de laadkabels niet netjes wegwerken dus ondertussen alles weer gedemonteerd. Als je een vaste voeding hebt merk je dat de Teptron ook wat meer kracht heeft, dus als het mogelijk is de Teptron hierop aan te sluiten zeker doen.
Pagina: 1