Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Ik heb een relatief nieuw (2 maanden oud) IIyama ProLite XUB3490WQSU scherm gekocht. Nu valt me de laatste tijd een patroon op wat op of in het scherm lijkt te zitten. Het heeft in ieder geval niet te maken met de manier van aansluiten want ik zie geen verschil tussen hdmi en DP. Ook de activiteit heeft geen invloed.

Iemand dit al eerder gezien en zou het een videokaart probleem zijn of een beeldscherm probleem. Ik heb geen andere monitor om het te testen.

onderstaand wat foto's voor de beeldvorming:

Tijdens het gamen:

https://imgur.com/ezOLZzX

https://imgur.com/SP5ZDZ0

https://imgur.com/mhyyyt9

Bij een youtube filmpje:

https://imgur.com/XEd7Y5q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijken me artefacts van je videokaart. Probeer het eens met een andere videokaart (of je IGP), en kijk of je 't probleem dan nog steeds hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
TERW_DAN schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:19:
Het lijken me artefacts van je videokaart. Probeer het eens met een andere videokaart (of je IGP), en kijk of je 't probleem dan nog steeds hebt.
Dank voor je reactie, helaas heb ik ook geen andere videokaart. Mijn huidige, een Gigabyte GTX 1080 is helemaal up to date qua drivers en ook pas 2 maanden oud. Ik heb wat gegoogled op Artefacts die je noemt en de resultaten vertellen me dat het met temperatuur van de kaart te maken kan hebben. Die van mij schommelt zo rond de 50 graden dat zou het probleem toch niet mogen zijn.

Verder heb je het over IGP, die term zegt me niks en via google krijg ik teveel uiteenlopende resultaten.

Wat zou jou suggestie zijn m.b.t. retourneren of denk je dat ik het zelf nog wel op kan lossen?

Ik heb de hardware allemaal tegelijk gekocht (2 maanden geleden). Ik heb de leverancier ook al een mailtje gestuurd met het issue.

Edit: IGP zul je wel de Videokaart op het Moederbord mee bedoelen, die kan ik idd eens testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Worra op 11-12-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Worra schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:02:
[...]

de resultaten vertellen me dat het met temperatuur van de kaart te maken kan hebben.
Artifacts hebben 9 van de 10x te maken met defect geheugen op de videokaart. De temps hebben er maar zelden mee te maken.

Verder inderdaad even testen met een andere videokaart of de onboard videokaart. Hoewel de kans hier heel groot is dat het geheugen van de videokaart defect is, dus dan zal die vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26
lijkt inderdaad op iets wat de videokaart veroorzaakt in dit geval, je hebt je specs niet gepost maar als je een intel systeem hebt dan heb je waarschijnlijk geïntegreerde video op je moederbord. Als je je videokaart uit het systeem haalt en het scherm aansluit op je moederbord kun je zo checken of het de videokaart is.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:56

Sweatleek

404: Member Not Found

Kijk even wat er gebeurt als je het geheugen iets om laag zet en het voltage verhoogt met MSI afterbunner

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
Geen veranderingen als ik in afterburner zaken aanpas. Overigens kan ik daar het core voltage niet aanpassen. Wel de Core clock en memory clock. deze had ik beide met 100mhz teruggezet. Toen merkte ik geen verschil. Morgenavond trek ik even de videokaart eruit om te kijken hoe het met de onboard video kaart gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Daarvoor hoeft de GTX1080 er niet uit hoor... gewoon onboard aanzetten in bios en monitor omprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
Vandaag de videokaart terug gestuurd. Al kan ik nog niet helemaal met zekerheid zeggen dat het aan de videokaart ligt. Op een andere monitor zag ik artifacts dit was een 1080p monitor ipv mijn eigen IIyama. Daarna weer terug op IIyama zag ik in het begin ook weinig tot geen artifacts. Tijdens een game sessie begonnen deze weer te verschijnen en na 2 uur waren ze weer volledig zichtbaar. Ik ben benieuwd wat de leverancier er van denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
Oke Videokaart is opgestuurd. Zit nu een uur of 2 met de monitor aan mijn laptop te werken en ik zie de "artifacts" nog steeds. Lijkt dus echt een kwaaltje van het scherm te zijn Iemand enig idee wat het kan zijn?

In onderstaande foto zie je ook weer het "baksteen" patroon wat dus in het scherm lijkt te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/kkxut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:39
Dan kan je met redelijke zekerheid zeggen dat het je monitor is. Evt. Mogelijkheid voor andere kabels te gebruiken?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
Kabels heb ik al gecheckt, via 2 verschillende hdmi kabels en via dp heb ik hetzelfde probleem. Toch jammer dat ik die videokaart al heb opgestuurd.

Niemand die dit probleem kan herleiden naar een instelling die ik over het hoofd zie ofzo.
Pagina: 1