Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1009173

Topicstarter
Bij het opnieuw installeren van de app op een andere telefoon wordt gevraagd naar verificatie in 2 stappen.Ik heb dat echter nooit zo ingesteld en heb bijgevolg geen pincode en kan deze dus ook niet aanvragen aangezien ik ook nooit een emailadres heb toegevoegd.
Wie weet raad?
Alvast bedankt

Beste antwoord (via rens-br op 12-12-2017 08:53)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:56
franssnarf schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:51:
Heb je wel de juiste app gedownload whatsapp vraag aan het begin om je telefoon nummer en stuurt daar een sms heen met een code die hij automatisch overneemt.
https://faq.whatsapp.com/nl/android/20970873/
Er zit wel degelijk ook two-step verification met een PIN in de originele WhatsApp app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0kEpbYSyRbfhUyYMaIUaV4w5/thumb.png
https://faq.whatsapp.com/en/android/26000021/

Na 7 dagen zou je het nummer sowieso weer opnieuw moeten kunnen gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 11-12-2017 21:01 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-06 21:41
Heb je wel de juiste app gedownload whatsapp vraag aan het begin om je telefoon nummer en stuurt daar een sms heen met een code die hij automatisch overneemt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:56
franssnarf schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:51:
Er zit wel degelijk ook two-step verification met een PIN in de originele WhatsApp app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0kEpbYSyRbfhUyYMaIUaV4w5/thumb.png

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 11-12-2017 21:01 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-06 21:41
Ok dat is nieuw voor me, heb het even opgezocht en vond dit op de whatsapp site:

Als je verificatie in twee stappen hebt ingeschakeld, is het niet mogelijk om jouw telefoonnummer te verifiëren in WhatsApp binnen de 7 dagen nadat je WhatsApp voor het laatst hebt gebruikt zonder jouw PIN. Dus, als je jouw PIN vergeet, maar geen e-mailadres hebt opgegeven om verificatie in twee stappen uit te schakelen, zal zelfs jij niet in staat zijn om jouw nummer opnieuw te verifiëren in WhatsApp binnen de 7 dagen nadat je WhatsApp voor het laatst hebt gebruikt. Na deze 7 dagen zal je jouw nummer weer kunnen verifiëren in WhatsApp zonder PIN. Je zult echter wel alle berichten in de wachtrij verliezen, deze worden verwijderd. Als jouw nummer opnieuw wordt geverifieerd in WhatsApp na 30 dagen van inactiviteit, zonder PIN, dan zal jouw account worden verwijderd en zal er een nieuw account worden aangemaakt nadat je jouw nummer succesvol hebt geverifieerd.

https://faq.whatsapp.com/en/android/26000021/?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idd had het ook gelezen van die 7 dagen maar ik begrijp niet hoe dit is kunnen gebeuren aangezien ik die functie nooit had ingesteld.
Dan zullen we moeten afwachten en zien of het lukt na die 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1009173 welkom op Tweakers.

Na die 7 dagen is je account wel verwijderd en begin je dus weer helemaal opnieuw. Je zult je dus weer moeten aan(laten) melden bij elke groep e.d.

Btw wordt je niet automatisch aangemeld voor 2FA, weet je zeker dat niet iemand anders dat voor je gedaan hebt? (Een handig neefje o.i.d.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee nooit gedaan,ze spreken ook dat er regelmatig naar je pincode zal gevraagd worden zodat je die nooit vergeet.Dit heb ik echter nooit moeten doen.Alle problemen zijn begonnen bij een nieuwe installatie op een ander toestel.
Wellicht is er daar iets misgelopen .
Had de app ook al opnieuw verwijderd en terug geïnstalleerd maar het probleem bleef hetzelfde.
Afwachten dus
Alvast bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@rens-br
Die 2FA dient die ingesteld te worden voor whatsapp zelf of is dat algemeen voor je hele telefoon zodat elke aanbieder hier naar vraagt als je iets installeert.
Maw één pincode voor elke app.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 1009173 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:27:
Had de app ook al opnieuw verwijderd en terug geïnstalleerd maar het probleem bleef hetzelfde.
Weet je ook zeker dat er niet gevaagd wordt of je 2FA wilt instellen ipv. dat ze om een 2FA code vragen? Plaats anders een screenshots van je setup.
Anoniem: 1009173 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:39:
@rens-br
Die 2FA dient die ingesteld te worden voor whatsapp zelf of is dat algemeen voor je hele telefoon zodat elke aanbieder hier naar vraagt als je iets installeert.
Nee, je moet 2FA specifiek aanzetten in Whatsapp en dat staat los van alle andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee er wordt wel degelijk naar een pincode gevraagd en vermeld dat ik hiervoor gekozen heb.
Er staat ook bij dat je bij pincode vergeten een mail kan laten sturen naar een emailadres indien je dat ingesteld hebt maar dat deed ik niet.
Het zal dus waarschijnlijk wachten worden tot de 7 dagen voorbij zijn.
Screenshot kan ik helaas niet maken want het is op het toestel van mijn vriendin en die is er momenteel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 1009173 en gewoon wel een e-mail laten versturen en kijken waar die uitkomt? of geeft hij aan dat er geen e-mailadres is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Xander schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:58:
[...]

[afbeelding]

Alleen als je dat voordien zelf hebt geactiveerd. anders is het gewoon de code die naar je toestel gestuurd wordt, of nog naar je oude als die online is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hackus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:25:
Alleen als je dat voordien zelf hebt geactiveerd. anders is het gewoon de code die naar je toestel gestuurd wordt, of nog naar je oude als die online is.
Is dat zo? Wat jij volgens mij bedoeld is de code die je via SMS krijgt, die krijg je altijd ongeacht of 2FA is ingeschakeld of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze krijgt dus een code toegestuurd maar dat is dus niet voldoende.Ze moet dus nog een pincode hebben.
Heb al gemaild naar de helpdesk maar daar zijn ze precies niet snel.Is al enkele dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rens-br schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:27:
[...]

Is dat zo? Wat jij volgens mij bedoeld is de code die je via SMS krijgt, die krijg je altijd ongeacht of 2FA is ingeschakeld of niet.
Ja, als je nooit 2 way ver. hebt geïnstalleerd vraagt men daar ook niet naar.
Anoniem: 1009173 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:31:
Ze krijgt dus een code toegestuurd maar dat is dus niet voldoende.Ze moet dus nog een pincode hebben.
Heb al gemaild naar de helpdesk maar daar zijn ze precies niet snel.Is al enkele dagen geleden.
Grote kans dat ze dat is vergeten. e-mail invoeren is niet verplicht btw.

[ Voor 36% gewijzigd door Hackus op 12-12-2017 11:33 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hackus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:32:
Ja, als je nooit 2 way ver. hebt geïnstalleerd vraagt men daar ook niet naar.
Maar er wordt wel naar gevraagd. Dus ik begrijp niet helemaal wat je nu probeert te zeggen.

@Anoniem: 1009173 overigens schiet mij net te binnen dat je wel gewoon een e-mailadres kan instellen in Whatsapp, mits deze nog geactiveerd is op je oude toestel. Werkt Whatsapp nog op het oude toestel, of niet?

Je kan dan via "Instellingen -> Account -> Verificatie in twee stappen" je e-mailadres wijzigen of toevoegen. Je hebt hier geen 2FA code of het oude mailadres voor nodig.

Ik zie nu ook dat je via dat menu ook simpelweg 2FA kan uitschakelen, zonder e-mailadres of code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op het oude toestel werd alles verwijderd en ze is zeker dat ze nooit 2 way verificatie heeft ingesteld dus dat is net het vreemde.Ofwel heeft ze alzheimer haha
We gaan het even bekijken.
Bedankt om mee te helpen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na 7 dagen lukte het dus nog steeds niet.Nu 10 dagen later nog eens geprobeerd en tijdens installeren was er een optie om de account te resetten die ik eerder nooit gezien had.En plots lukte het.
Opgelost dus na een hoop ergernissen.
Pagina: 1