De computer van mijn buurman is gisteren defect gegaan en het is het geld niet waard om te laten repareren. Het gaat om een 3 jaar oude Medioncomputer van destijds 300 euro. Hij vroeg aan mij om een nieuwe computer samen te stellen en te assembleren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer gaat dienen als huis tuin en keukensysteem (surfen, films bekijken, Word). Mijn buurman vindt het leuk om soms te experimenteren met virtual machines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn budget is +- €500. Ik zet de computer voor hem in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er wordt een SSD meegenomen uit de vorige computer.
pricewatch: Samsung 840 Evo 120GB
Ook is er al een toetsenbord en muis, monitor en zijn er speakers aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al wat onderdelen samengesteld, met onderdelen die mij zeer geschikt lijken gezien de eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen voorkeur voor een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De eisen van mijn buurman zijn dat de computer niet teveel lawaai maakt. Ook moet de kast niet al te groot zijn en er moet een DVD-speler en SD-kaartlezer aanwezig zijn.
Ga je overklokken?
Overklokken gaat niet gebeuren in dit systeem.
Wat verwacht je van ons?
Hieronder de onderdelen die ik heb uitgekozen. Graag zou ik hier jullie feedback op willen ontvangen, en zou ik willen weten of jullie hier nog wat aan zouden wijzigen, zo ja wat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer gaat dienen als huis tuin en keukensysteem (surfen, films bekijken, Word). Mijn buurman vindt het leuk om soms te experimenteren met virtual machines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn budget is +- €500. Ik zet de computer voor hem in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er wordt een SSD meegenomen uit de vorige computer.
pricewatch: Samsung 840 Evo 120GB
Ook is er al een toetsenbord en muis, monitor en zijn er speakers aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al wat onderdelen samengesteld, met onderdelen die mij zeer geschikt lijken gezien de eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen voorkeur voor een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De eisen van mijn buurman zijn dat de computer niet teveel lawaai maakt. Ook moet de kast niet al te groot zijn en er moet een DVD-speler en SD-kaartlezer aanwezig zijn.
Ga je overklokken?
Overklokken gaat niet gebeuren in dit systeem.
Wat verwacht je van ons?
Hieronder de onderdelen die ik heb uitgekozen. Graag zou ik hier jullie feedback op willen ontvangen, en zou ik willen weten of jullie hier nog wat aan zouden wijzigen, zo ja wat.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 166,45 | € 166,45 |
1 | Gigabyte GA-B250M-D3H | € 77,50 | € 77,50 |
1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 42,76 | € 42,76 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 56,39 | € 56,39 |
1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 80,95 | € 80,95 |
1 | Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Corsair CX450M | € 49,01 | € 49,01 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 490,56 |