Heos 1 HS2 by Denon | bluetooth vertraging bij video stream.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMenger
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 10:21
Hallo Iedereen,

Recent heb ik een Heos 1 HS2 gekocht, omdat deze speaker o.a. bluetooth, wifi, usb én aux ondersteuning heeft. Ik wil de speaker gebruiken voor het streamen van muziek, maar met name ook voor beeld zoals netflix, youtube & horizon tv /hbo.

Het probleem wat ik heb ondervonden is dat deze speaker een gigantische vertraging heeft als je de bluetooth gebruikt. (3 á 4 seconden!) dit is niet een groot probleem als je muziek luistert maar uiteraard wel voor het streamen van video. Ik ben hiermee terug gegaan naar de winkel en die hebben contact opgenomen met Denon. Antwoord van Denon: Probleem is bekend, we gaan er niks aan doen. (andere bluetooth speakers hebben dit niet of nauwelijks (300ms).

Ook ben ik in bezit van een simpele jbl go speaker van 25 euro die wel zonder enige sync. problemen mijn netflix en dergelijke video's afspeelt. Ik begrijp in eerste instantie niet goed waarom een veel duurdere speaker als de Heos 1 zo'n slechte bluetooth connectie biedt?

Na wat browsen ben ik op het idee gekomen om een bluetooth receiver te gebruiken bijvoorbeeld (MARMITEK BoomBoom 75 of een goedkopere Bluetooth USB Audio Adapter Ontvanger van dealbest.nl op bol.com.) om de bluetooth in de HEOS te omzeilen. Deze receivers kan je met usb van stroom voorzien en via aux verbinden met de Heos. (aangezien de HEOS een 1A usb poort heeft en een aux-in zou dit in mijn ogen moeten kunnen).

Mijn vraag is daarom simpel: gaat dit werken? Of heeft er iemand nog een veel betere oplossing / alternatief voor mijn probleem?

Om het e.e.a. uit te sluiten:

Ik heb om te testen de HEOS verbonden met verschillende bluetooth apparaten waaronder een gloednieuwe macbook pro, verschillende nieuwe smartphones met zowel android als apple en een bluetooth dongle in een desktop. Op alle apparaten hetzelfde effect: 3 tot 4 seconden delay.

De reden dat ik zo graag deze HEOS werkend wil krijgen is omdat dit product ten opzichte van de concurrentie zo'n beetje alle veelvoorkomende aansluitvormen heeft. wifi,bluetooth,aux,usb en + accupack ook nog portable én daarnaast nog uitbreidbaar met meerdere Heos speakers.

Alvast bedankt! :)