Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 15:16
Beste,

Voor een projectje van me is het nodig om bij het opstarten van een windows 7 pc de internet/netwerkverbindingen pas te starten na +/- 3 minuten na opstarten van de pc (na eerste weergave van het bureaublad).

Nu heb ik begrepen dat middels services hier het e.e.a. in aan te passen is, echter heb ik tot dusver geen succes behaald.

De gevolgde methode is beschreven in onderstaande link (eerste methode):
http://computerstepbystep..._connections_service.html
(Services.msc > 'Network Connections' > Startup type veranderd naar 'Automatic (Delayed Start)'. )

De netwerkverbinding wordt echter nog steeds direct gemaakt, hebben jullie enig idee wat ik kan doen om de netwerkverbinding geforceerd vertraagd op te starten?
Het opstarten moet wel automatisch gedaan worden, een manuele handeling na het opstarten is dus niet mogelijk).

Randinformatie:
- Windows 7 Ultimate
- Netwerk via een 3G SIM-USB dongle
- Systeem start niet op in explorer.exe als shell, maar heeft een applicatie als shell.

Alvast bedankt!
A.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De driver 'fysiek' disablen en na N minuten met een script enablen? En voor afsluiten weer disablen dan. https://blogs.technet.mic...s-sample-an-introduction/ bijvoorbeeld.

Of iets minder drastisch: IP-gegevens aanpassen zodat data niet aankomt. En dan met het script de juiste gegevens instellen.

Nog makkelijker: de dongle er gewoon nog niet insteken? :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Netwerkadapter standaard disablen, en enable met een script on starup (en weer disable bij afsluiten)?
Ga je uiteraard wel nat bij een forced reboot.

Wat ik me ook ineens bedenk: als het een USB dongle is, kun je niet een timer bedenken die de USB stack pas na 3 minuten enabled? Ben je er denk ik ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14
De default gateway verwijderen via scheduled tasks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
Bedankt voor je reactie!

Wellicht goed om nog te vermelden:
Het gaat om een systeem wat opstart doormiddel van het insteken van de stekker, vervolgens volledig opstart tot de applicatie draait, zonder verdere tussenkomst van de gebruiker, hierdoor is het later insteken van de stick dus niet mogelijk.

De oplossing welke je aandraagt, werkt deze ook meermalig? Dus dat bij opstarten de driver weer disabled is? (Ook bij een eventuele hufter-shutdown/stekker onverwachts uittrekken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Een timer op de stroomtoevoer van je router/gateway plaatsen, 3 minuten nadat de computer(s) zijn aangegaan en je bent voor een paar euro al klaar. Routers kunnen makkelijk aan en uit gezet worden.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
@Snowwie , dat is helaas dus niet mogelijk..
Heeft er wellicht nog iemand een idee/verbetering van de methode via services.msc en/of via regedit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Fietstasss schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:26:
@Snowwie , dat is helaas dus niet mogelijk..
Heeft er wellicht nog iemand een idee/verbetering van de methode via services.msc en/of via regedit?
Nee, natuurlijk niet. Als je nou eens gaat vertellen waarom het volgens jou nodig is om de netwerkverbing te delayen. Wie weet kunnen we daarvoor een alternatief aandragen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1