Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem email (windows LIve)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• klaasraak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik zit met een probleempje:

Situatie: ik voor een oom (je kent het wel) een ssd in zijn pc bouwen).. huidige schijf van 1 tb staat veel te vol met rommel en is natuurlijk traag.

Mijn probleem is ik krijg zijn email niet aan de praat op een nieuw apparaat.. Zijn huidige situatie is dat ie Windows live mail gebruikt (ik weet het bestaat niet meer).. Hierbij worden 3 emailadressen gecombineerd in 1 postvak.

Dus hij leest/verstuurd zijn mail enkel op de pc via de windows live mail software. En eigenlijk heeft ie ook geen 3 adressen nodig, hij gebruikt er maar 1.

Als ik via de browser wil inloggen op zijn hoofd- email dan lukt dat (via login.live). Alleen kan ik zijn ontvangen berichten dan niet zien.. Ik kan wel een bericht versturen maar bij inbox staat 0.. als ik een nieuw bericht verstuur naar het adres komt ie wel aan op de windows live software maar niet in de browser...

Nu heb ik vanalles geprobeerd (dingen exporteren naar browser lukte niet bijvoorbeeld).. Ik zou eigenlijk niet weten waar ik moest beginnen..

Wat ik wil is al zijn oude berichten op de browser en kunnen versturen en ontvangen (zoals elk normaal mens kan).

Moet er bij zeggen dat zijn hoofd adres een naam@home.nl adres is (is van ziggo).

Hopelijk kan iemand me een tip geven zodat ik het kan oplossen.. :)

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Begin met aannemen dat alles via POP werd opgehaald en dus alleen terug te vinden is op die ene TB-schijf.

Daarna is het misschien een idee om je te bedenken dat ze bij @home/Ziggo misschien ook webmail hebben

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• klaasraak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02-2024
Dus ik zal proberen in te loggen op ziggo webmail (hopelijk dat ik dan wel alle mail online heb staan daar) <- Hopelijk werkt dat

Ik las dat ik de synchronisatie anders moet omzetten van POP naar imap dat je het dan misschien weer online kan krijgen vanaf WLM.
https://www.reindejong.nl...outlookcom-en-livenl-imap

Ik heb de tb schijf gelukkig nog niet gewist, doe ik pas wanneer ik op de mail kan via de nieuwe ssd. (heb ook al een backup gemaakt van alle berichten maar weet niet hoe ik dat moet importeren en zelf als dat zou lukken komen nieuwe berichten nu nog niet binnen in een outlook omgeving. (outlook verstuurd de berichten via de WLM server dingen en ontvangt zelf niks).

Hoe je dingen lastig kan maken voor jezelf ipv gewoon email via de browser gebruiken..