Windows 7 start plotseling niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Mijn Windows 7 PC wilt van de ene op de andere dag niet meer opstarten. Is al weer ff (maandje, misschien 2) geleden dat ik deze heb gebruikt, maar weet wel dat ik 'm toen gewoon normaal gebruikt heb zonder BSODs oid en gewoon heb afgesloten.

Bios en alle functies van het bios werken gewoon nog. Wat er gebeurt is dat na het Bios scherm het Windows Starten scherm komt, en de pc eigenlijk direct nadat de gekleurde bolletjes in komen vliegen (om normaal het windows logo te maken) vastslaat en reboot.

Wat ik al heb geprobeerd is het volgende (zie ook screenshots):
- Opstartherstel
- Systeemherstel naar een herstelpunt
- Opstart/systeemherstel mbv W7 installatiedisk
- RAM reepjes individueel geprobeerd en getest

Wie oh wie helpt me dit te fixen? *knip*

Opstartherstel error
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2mpd18y.jpg

Systeemherstel error
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/10nw7dd.jpg

Als ik in Safe Mode probeer te starten worden deze elementen geladen daarna houdt het op
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/ktij8.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 11-12-2017 20:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Pfff... dat is een lekkere. Ga er maar aan.

Tja, het 1e waar ik even aan zat te denken toen je zei dat je je computer 2 maand niet had gebruikt en het feit dat het een Windows 7 machine is, is het vervangen van de CMOS batterij. Maar je zegt dat de BIOS nog wel goed is, dus of dit effect heeft valt niets over te zeggen. Maar sowieso kan het bij een computer van die leeftijd geen kwaad die batterij om de zoveel tijd te vervangen. Als je dat doet, wordt je bios gereset naar default instellingen dus je zult wel even weer wat zaken moeten aanpassen (bootvolgorde, floppy drive uitschakelen, IDE uitschakelen als je dat niet meer hebt etc).

Voor de rest, de computer wil niet meer op een normale manier starten en ook de hersteloptie werkt niet.
Ik zou hier eens kijken of hier een herstel cd-rom tussen zit waar je wat mee kunt:
http://www.thewindowsclub...-cd-windows-free-download
Het kan zijn dat er malware actief is op je pc en daarvoor zijn deze rescue-opstart-cdroms zeer praktisch.
(Maar goed, je moet wel over een 2e pc beschikken met een dvd/cd brander).

Zo niet, dan is mijn advies, haal deze schijf (of ssd) uit je computer, stop em in een andere computer, haal je belangrijke data die er op staat er af, en herinstalleer Windows 7 gewoon. Soms is dat ook wel goed, even een verse installatie. Oh, en mocht je nog een harde schijf gebruiken, doe jezelf een plezier en koop een ssd, daar krijg je geen spijt van, en er is hier geen enkele tweaker die dit advies zou afwijzen.

Tip ssd:
pricewatch: Kingston A400 120GB
Als het alleen voor Windows 7 en wat programma's en een paar games betreft is dit ruim genoeg.

Succes
:)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
https://answers.microsoft...-8980-263778de5340?auth=1

http://www.wiki-errors.com/wiki-errors.php?wiki=ox8000ffff#4

Google maar eens verder op de errorcode. Staat veel beschreven. Ook al je pc dan niet wilt opstarten.

[ Voor 23% gewijzigd door Simbob op 11-12-2017 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

De installatie CD van windows er in stoppen en dan voor reparatie kiezen.. Je krijgt dan een DOS scherm waar je CHKDSK kan uitvoeren.

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zie wat je al hebt geprobeerd denk ik dat je harde schijf naar de vaantjes is. Heb precies hetzelfde gehad met pc van mijn zoon. SSD erin, opnieuw geinstalleerd en weer gaan met die banaan.
*knip*

[ Voor 19% gewijzigd door Lustucru op 11-12-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
*knip*; voegt niks toe

[ Voor 95% gewijzigd door Lustucru op 11-12-2017 20:12 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En omdat het hier de HK niet is sloop ik zowel de aankondiging van een beloning als de referenties ernaar uit titel, topicstart en reacties.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Thanks allen voor de antwoorden so far! Waarom ik een klein beetje terughoudend ben met direct een nieuwe Windows installatie: Naast de C schijf waar Windows op staat zit er ook een Raid 0 combinatie in (ik zei het al, het is een pc die ik al wat jaartjes terug in elkaar gebouwd heb). Het weer opstartend krijgen van de huidige setup zou dus ideaal zijn, dan kan ik eerst alles wat ik nodig heb syncen met mn externe backup hdd en daarna een nieuwe Windows install doen.

Heb zondag weer tijd om de genoemde opties te proberen, keep you posted!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je geen dvd drive meer hebt zou je een usb kunnen maken met Hirens boot erop. Daarmee kan je ook veel herstellen wat er eventueel mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Heb een DVD drive in de pc in kwestie (zie OP over de W7 installatieschijf ;) ) en een extra computer met DVD brander beschikbaar dus kan alle aangegeven opties proberen!

[ Voor 6% gewijzigd door Het Vosje op 12-12-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Het Vosje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:53:
...: Naast de C schijf waar Windows op staat zit er ook een Raid 0 combinatie in (ik zei het al, het is een pc die ik al wat jaartjes terug in elkaar gebouwd heb)...
Het ziet er naar uit dat juist die RAID stuk is; althans minstens één van de disks
Start op van Hiren's of Sergei's en check eerst eens de SMART waardes

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:23:
[...]

Het ziet er naar uit dat juist die RAID stuk is; althans minstens één van de disks
Start op van Hiren's of Sergei's en check eerst eens de SMART waardes
Waarom denk je dat? Windows staat op C, gewoon een enkele HDD.
De Raid combinatie (D, 2 identieke schijven) staat helemaal geen windows op alleen bestanden.

Wat ik overigens zag toen ik via de installatie DVD Nieuwe Install deed, dat zowel op C als D nog de hoeveelheid data stond / beschikbaar was als tijdens laatste normale gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door Het Vosje op 12-12-2017 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Omdat safe mode blijft hangen in disk.sys

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Het Vosje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:02:
[...]

Waarom denk je dat? Windows staat op C, gewoon een enkele HDD.
De Raid combinatie (D, 2 identieke schijven) staat helemaal geen windows op alleen bestanden.

Wat ik overigens zag toen ik via de installatie DVD Nieuwe Install deed, dat zowel op C als D nog de hoeveelheid data stond / beschikbaar was als tijdens laatste normale gebruik.
Maar als jij 2 aparte schijven in raid 0 staan heb en je herinstalleert Windows, ook al doe je dat op een gloednieuwe ssd, dan nog blijft de raid 0 array wel bestaan. Zelfs als deze softwarematig is aangemaakt in Windows 7. Windows 7 herkend de array wel in de diskmanager, dus het is geen probleem om Windows op een C schijf te herinstalleren terwijl er op 2 andere schijven een raid 0 array aanwezig is. Het enige wat je wellicht na installatie moet doen is het herinitialiseren van de array.

Kijk, beide schijven overzetten naar een andere pc is killer. Dat zou ik niet doen, dan valt je raid 0 wel uit elkaar en ben je de data kwijt. Sowieso is het niet praktisch om belangrijke data op een raid0 array te zetten, maar goed, dat is nu eenmaal gebeurd en jij wil weer bij die data. Geloof me maar op mijn woord, je kunt Windows gewoon weer herinstalleren op de C schijf, en of je dan een ssd aanschaft is aan jou. Ik zou het echt zeker weten doen, want eenmaal gedaan en je wilt nooit weer terug. Alsof je van een skelter in een Ferrari stapt. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1