Is eind volgende maand 7 jaar oud. Met games als GTA V gaat ie nog redelijk, maar Hitman (2016) gaat al een stuk zwaarder en PUBG is bijvoorbeeld al helemaal geen doen.
Mijn huidige PC bestaat uit de volgende onderdelen:
Oftewel, tijd voor een nieuwe. Nu ben ik meer een software dan hardware man, maar ik denk toch wel een mooie combinatie samengesteld te hebben:
Zal nog wel een DVD speler in moeten (of zet deze over) aangezien ik niet altijd alles op Steam/Origin etc koop maar soms gewoon retail.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel is gamen, maar verder ook gewoon de standaard huis/tuin/keuken dingen. Beetje software development etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb in principe geen echt budget, hetgeen wat ik nu in elkaar heb gezet is €1800 qua hardware. Het hoeft niet veel duurder, goedkoper (zonder teveel in te leveren) mag natuurlijk ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De pc/hardware zelf kan naar zolder.
Misschien dat toetsenbord/muis nog prima gebruikt kunnen worden. Opzich weinig problemen mee (muis kan wel nieuwe batterij gebruiken echter)
Heb een paar maanden geleden mooie 24" iiyama's (FHD) gekocht dus die blijven in gebruik. Wellicht dat ik die in de toekomst nog wel ga upgraden.
Qua speakerset heb ik hier een Creative T7700 staan. Wellicht dat deze nog wel vervangen kan worden aangezien die ook redelijk op leeftijd is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua mainboards zit ik al jaren bij ASUS. Bevalt prima, hoeft niet te veranderen. SSD's van Samsung bevallen ook goed (op het werk). Verder heeft Intel de voorkeur qua CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Idealiter niet te luid. Mijn huidige case heeft padding overal en is vrij stil. Zelfs als die staat de stomen om GTA5 te laden etc valt het geluidsniveau best mee.
Ga je overklokken?
Geen specifieke wensen, maar heb begrepen dat de meeste mainboards dat al (deels) voor hun rekening nemen?
Games om te spelen
Zijn er nog dingen die beter/anders kunnen?
Wellicht toch een andere CPU of videokaart? Of wel een M2-SSD om ruimte (en kabels) te besparen?
Mijn huidige PC bestaat uit de volgende onderdelen:
Nu ziet het er naar uit dat mijn SSD (of wellicht toch mainboard) kuren heeft waardoor hij in principe niet meer bruikbaar is. Ik kan er wel een nieuwe SSD in duwen maar dat neemt niet weg dat de performance nog wel wat shabby blijft (10 min laden bij GTA5 is niet cool).Scythe Mugen 2 Rev.B
Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
Sony NEC Optiarc AD-7260S-0B S-ATA, OEM, Zwart
Logitech Gaming Keyboard G110 USB, Zwart, Qwerty
Logitech Performance Mouse MX USB 2.0, Zwart
Intel Core I7 950 3.06 Ghz, Tray
Nexus Technology Prominent 5 Zwart, Geen Voeding
Antec TruePower New Series TP-750 750 Watt, 20+24 Pins
Sapphire Radeon HD 6950 2048 MB
Asus SABERTOOTH X58
OCZ Vertex 2 120 GB, S-ATA II / 300, 275 MB's, 285 MB's, 3,5 Inch
OCZ Gold Low Voltage 12 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 3
Oftewel, tijd voor een nieuwe. Nu ben ik meer een software dan hardware man, maar ik denk toch wel een mooie combinatie samengesteld te hebben:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 314,15 | € 314,15 |
1 | Asus ROG Strix Z270H Gaming | € 165,- | € 165,- |
1 | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC | € 547,- | € 547,- |
1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 87,50 | € 87,50 |
1 | Fractal Design Define S | € 73,89 | € 73,89 |
1 | Arctic Freezer 33 | € 27,85 | € 27,85 |
1 | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 54,31 | € 54,31 |
1 | Logitech G703 | € 99,- | € 99,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 192,90 | € 192,90 |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 88,50 | € 88,50 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 149,89 | € 149,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.799,99 |
Zal nog wel een DVD speler in moeten (of zet deze over) aangezien ik niet altijd alles op Steam/Origin etc koop maar soms gewoon retail.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel is gamen, maar verder ook gewoon de standaard huis/tuin/keuken dingen. Beetje software development etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb in principe geen echt budget, hetgeen wat ik nu in elkaar heb gezet is €1800 qua hardware. Het hoeft niet veel duurder, goedkoper (zonder teveel in te leveren) mag natuurlijk ook.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De pc/hardware zelf kan naar zolder.
Misschien dat toetsenbord/muis nog prima gebruikt kunnen worden. Opzich weinig problemen mee (muis kan wel nieuwe batterij gebruiken echter)
Heb een paar maanden geleden mooie 24" iiyama's (FHD) gekocht dus die blijven in gebruik. Wellicht dat ik die in de toekomst nog wel ga upgraden.
Qua speakerset heb ik hier een Creative T7700 staan. Wellicht dat deze nog wel vervangen kan worden aangezien die ook redelijk op leeftijd is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua mainboards zit ik al jaren bij ASUS. Bevalt prima, hoeft niet te veranderen. SSD's van Samsung bevallen ook goed (op het werk). Verder heeft Intel de voorkeur qua CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Idealiter niet te luid. Mijn huidige case heeft padding overal en is vrij stil. Zelfs als die staat de stomen om GTA5 te laden etc valt het geluidsniveau best mee.
Ga je overklokken?
Geen specifieke wensen, maar heb begrepen dat de meeste mainboards dat al (deels) voor hun rekening nemen?
Games om te spelen
- GTA V
- Hitman (2016)
- PUBG (staat nu op super lage crappy graphics en is alsnog traag)
- GTA V
- Rainbow Six: Siege
- Battlefield Hardline
- WatchDogs 2
- Ghost Recon Wildlands
- Far Cry 5
- A Way Out
Zijn er nog dingen die beter/anders kunnen?
Wellicht toch een andere CPU of videokaart? Of wel een M2-SSD om ruimte (en kabels) te besparen?
[ Voor 7% gewijzigd door Sypher op 11-12-2017 16:17 ]