Ik heb problemen met het geluid van mijn pc. Zo nu en dan hapert het heel erg. Ik heb al verschillende audio devices gebruikt (speakers in m'n scherm, headphones, 5.1 set), dat maakt geen verschil. Het ligt dus niet aan de audiokabels lijkt me. Onlangs bleef tijdens het haperen ook het scherm even hangen en kwam er zelfs een typisch 'error' geluid (èèèèè`) uit de speakers. Het probleem doet zich steeds vaker voor, bijvoorbeeld net toen ik Photoshop opstartte.
Wat zou er kapot zijn? Moederbord, processor, of nog iets anders?
Het feit dat het probleem zich zojuist voordeed tijdens opstarten van Photoshop, doet me vermoeden dat er iets mis is met de processor. Maar ik heb er de ballen verstand van, dus voel je vrij om mijn vermoedens compleet te negeren.
Processor: Intel Core i5-4460 Boxed
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Videokaart: XFX R9 290 4GB Double Dissipation Edition
Geheugen: 2x Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Opslag 1: Crucial BX100 250GB
Opslag 2: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
Behuizing: Cooler Master Silencio 352
Gebouwd in oktober 2015. Alle onderdelen afgezien van de videokaart waren nieuw. Ik zuig regelmatig de fans van de buitenkant uit en heb één keer de binnenkant schoongemaakt (maar die was niet echt stoffig).
Mocht ik nog relevantie informatie vergeten zijn te benoemen, hoor ik het graag! Alvast bedankt voor de hulp.
Wat zou er kapot zijn? Moederbord, processor, of nog iets anders?
Het feit dat het probleem zich zojuist voordeed tijdens opstarten van Photoshop, doet me vermoeden dat er iets mis is met de processor. Maar ik heb er de ballen verstand van, dus voel je vrij om mijn vermoedens compleet te negeren.
Processor: Intel Core i5-4460 Boxed
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Videokaart: XFX R9 290 4GB Double Dissipation Edition
Geheugen: 2x Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Opslag 1: Crucial BX100 250GB
Opslag 2: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
Behuizing: Cooler Master Silencio 352
Gebouwd in oktober 2015. Alle onderdelen afgezien van de videokaart waren nieuw. Ik zuig regelmatig de fans van de buitenkant uit en heb één keer de binnenkant schoongemaakt (maar die was niet echt stoffig).
Mocht ik nog relevantie informatie vergeten zijn te benoemen, hoor ik het graag! Alvast bedankt voor de hulp.