IPS nodig voor amateur fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339872

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
amateur fotobewerking en licht videobewerking

Wat is je budget?
€1200,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het moet een laptop zijn met een 17" scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur gaat naar Asus.

Beste,

ik ben op zoek naar een 17" inch laptop voor fotobewerking op amateurniveau en heb een budget voor €1200 euro. Nu heb ik al wat gevonden maar ik vraag me af of je per se ips moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339872

Topicstarter
Nog een kleine aanvulling: twijfel tussen de Asus Vivobook Pro 17 N705UD-GC127T en de Asus FX753VD-GC171T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 16:07
volgende keer gewoon je eerste bericht "wijzigen" dan voorkom je een nieuwe post...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41908

Hoewel sommige leveranciers tegenwoordig steeds betere TN's leveren, is het voor foto/video bewerking toch wel standaard dat je een IPS scherm wilt. Echter, hier zitten ook kwaliteitsverschillen tussen, dus google is your friend hier, zoek een laptop met een scherm met een hoge kleurechtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 15:09
VA kan ook nog (ik heb een pricewatch: AOC U2777PQU Zwart en een pricewatch: AOC U3277PWQU Zwart en volgens de calibratietool is het VA-paneel beter in kleurweergave dan het IPS-panneel :P

TN zou ik inderdaad niet doen, al was het alleen al voor de kijkhoek; ga anders voor je scherm zitten en de kleuren worden anders...

Je kunt hier linkjes naar de Pricewatch plakken, dan hoeven wij niet te zoeken:
pricewatch: Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC127T
pricewatch: Asus FX753VD-GC171T

[ Voor 22% gewijzigd door Paul op 12-12-2017 09:37 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Paul schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:36:
VA kan ook nog (ik heb een pricewatch: AOC U2777PQU Zwart en een pricewatch: AOC U3277PWQU Zwart en volgens de calibratietool is het VA-paneel beter in kleurweergave dan het IPS-panneel :P

TN zou ik inderdaad niet doen, al was het alleen al voor de kijkhoek; ga anders voor je scherm zitten en de kleuren worden anders...

Je kunt hier linkjes naar de Pricewatch plakken, dan hoeven wij niet te zoeken:
pricewatch: Asus VivoBook Pro 17 N705UD-GC127T
pricewatch: Asus FX753VD-GC171T
Maar VA laptops zijn erg dun gezaaid. Je noemt nu losse schermen. Zit de topic starter daar op te wachten?
Bij notebookcheck.com controleren ze de schermen ook wel, maar kleurechte laptops t.b.v. fotowerk, die zijn volgens mij ook zeldzaam (en de vraag is of je voor dat budget zo'n apparaat vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
kdekker schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:41:
Maar VA laptops zijn erg dun gezaaid.
Dun gezaaid, of niet bestaand? Mijn punt is dat je ze mijns inziens niet uit hoeft te sluiten...
Je noemt nu losse schermen. Zit de topic starter daar op te wachten?
Ik zeg nergens dat TS losse schermen moet nemen :? Ik maak een vergelijk tussen twee schermen die de fabrikant (vrijwel) hetzelfde typenummer geeft, met als grootste verschil (naast de diagonaal) IPS vs VA.

Al is dat wel een interessant punt, hoe vaak wil je op locatie fotos bewerken en hoe vaak thuis? Als dat echt overwegend thuis is dan is iets dat een heel stuk draagbaarder is dan 17", en een los (goed) scherm ook het overwegen waard :)

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 12-12-2017 09:49 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Paul schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:45:
[...]
Dun gezaaid, of niet bestaand? Mijn punt is dat je ze mijns inziens niet uit hoeft te sluiten...
[...]
Ik zeg nergens dat TS losse schermen moet nemen :? Ik maak een vergelijk tussen twee schermen die de fabrikant (vrijwel) hetzelfde typenummer geeft, met als grootste verschil (naast de diagonaal) IPS vs VA.

Al is dat wel een interessant punt, hoe vaak wil je op locatie fotos bewerken en hoe vaak thuis? Als dat echt overwegend thuis is dan is iets dat een heel stuk draagbaarder is dan 17", en een los (goed) scherm ook het overwegen waard :)
Dit (uit jouw post) pricewatch: AOC U2777PQU Zwart is toch een los scherm?
En idd, in de pricewatch staan enkele VA laptops. Niet veel, en alleen op paneel gefilterd: categorie: Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Sterker nog, dat zijn ze allebei (die 32" ook). Ik heb alleen geen idee wat je daarmee wil zeggen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Paul schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:52:
[...]
Sterker nog, dat zijn ze allebei (die 32" ook). Ik heb alleen geen idee wat je daarmee wil zeggen :)
De topic starter vraagt toch een laptop? Wat moet je dan met een los scherm? (het is wel een mogelijke optie, maar weet niet of de TS daar op zit te wachten). Dat jij een link gaf naar een scherm resulteerde in mijn reactie 'waarom geef je een scherm'. Als het nu niet duidelijk is, dan zit het in jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
kdekker schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:00:
De topic starter vraagt toch een laptop?
Dat is niet wat ik lees? De enige vraag in de TS is:
Anoniem: 339872 schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:39:
ik vraag me af of je per se ips moet hebben?
Ook de topictitel heeft het niet over "welke laptop", maar over IPS of niet...
Wat moet je dan met een los scherm?
Waar zeg ik dat TS een van die twee schermen moet nemen? Leg me uit wat er onduidelijk is aan:
VA kan ook nog, ik heb een [IPS-scherm] en een [VA-scherm] en volgens de calibratietool is het VA-paneel beter in kleurweergave dan het IPS-paneel :P
Mijns inziens zegt dat op geen enkele manier: "Koop dit specifieke product"... Vind je ook dat ik TS aan raad in plaats van een laptop een calibratietool te kopen? Die link ik immers ook, en blijkbaar houdt zo'n linkje in dat ik vind dat je dat moet kopen?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Paul schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:43:
[...]
Dat is niet wat ik lees? De enige vraag in de TS is:
In de 2e post noemt de topic starter 2 laptops. En het forum waar je zit heet 'laptopadvies'. Die 2 samen is een aardige indicatie dat het over laptops zou moeten gaan 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door kdekker op 12-12-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
kdekker schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:40:
In de 2e post noemt de topic starter 2 laptops. En het forum waar je zit heet 'laptopadvies'. Die 2 samen is een aardige indicatie dat het over laptops zou moeten gaan 8)7
En de topictitel en de enige vraag in de topicstart zou toch een aardige indicatie moeten zijn dat wanneer ik die vraag beantwoord dat ik misschien geen specifiek product aan het aanraden ben 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1