Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoonh
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-02 21:10
Ik woon veel in Turkije (gepensioneerd) en heb daar een nieuwe “galaxy j1 mini prime” gekocht.
Een kleine buget Phone die prima aan mijn eisen voldoet en 2 simkaartjes ondersteunt (1 Nederlandse en 1 Turkse).
De reden dat ik hem hier gekocht heb is dat alle mobiele apparaten hier op imei geregistreerd zijn.
M.a.w. een Nederlandse telefoon met een Turkse sim kaart werkt maar een beperkte tijd en wordt dat geblokkeerd. Het kan geregeld worden maar is enigszins gecompliceerd, kost geld en kan omzeild worden door er hier één te kopen.

Een Turkse website voor elektronica (n11.com.tr) had een aanbieding.
Nu blijkt dat mijn “j1” op android 6.0.1 draait, patch 1 okt 2016 en dat klopt volgens mij niet.
De apparaatstatus is “aangepast” en bij opstarten verschijnt er kort een rode tekst “android kernel is not seandroid enforcing”
Dus ge-root?
Maar ik merk er verder niets van. Het lijkt een standaard image en de ingebouwde app’s zijn niet te verwijderen. Het toestel werkt verder probleemloos, vermoed dat ze de 2 imei’s aangepast hebben?
Vraag 1: Kun je een standaard image terug zetten met behoud van de 2 imei’s en is dat handig?
Tot nu toe lijkt het enige nadeel dat updates niet uitgevoerd worden.
Vraag 2: Is dat te omzeilen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Imei is hardware matig dus een andere software (standaard Samsung firmware) blijft daar vanaf. Vroeger was er een aparte partitie voor de imei en andere cruciale gegevens maar of dat nog is?
Je kan checken of je toestel echt geroot is door een rootchecker uit de Playstore te halen en te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jschoonh als ik in de Pricewatch ga kijken kom ik alleen uit bij dit toestel: pricewatch: Samsung Galaxy J1 Mini Prime Goud een zwaar verouderd toestel met Android 5. Is dat het apparaat wat je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoonh
rens-br schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:44:
@jschoonh als ik in de Pricewatch ga kijken kom ik alleen uit bij dit toestel: pricewatch: Samsung Galaxy J1 Mini Prime Goud een zwaar verouderd toestel met Android 5. Is dat het apparaat wat je hebt?
denk het, maar de prime is volgens diverse site's van 2016 alleen met android 5 (volgens mij).
Nog even rond gesnuffeld maar hij is op diverse plaatsen in NL te koop b.v. bol.com

[ Voor 7% gewijzigd door jschoonh op 11-12-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoonh
Mrjraider schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:40:
Imei is hardware matig dus een andere software (standaard Samsung firmware) blijft daar vanaf. Vroeger was er een aparte partitie voor de imei en andere cruciale gegevens maar of dat nog is?
Je kan checken of je toestel echt geroot is door een rootchecker uit de Playstore te halen en te kijken.
stom dat ik er niet aan gedacht heb. Hij blijkt niet ge-root. maar dan blijft de vraag waarom apparaatstatus aangepast aangeeft

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
jschoonh schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:52:
denk het, maar de prime is volgens diverse site's van 2016 alleen met android 5 (volgens mij).
Wellicht zijn er twee verschillende versies. Of draait jou telefoon een custom rom o.i.d. Kun je eens de volledige informatie posten die staat bij 'Over de telefoon'.
Nog even rond gesnuffeld maar hij is op diverse plaatsen in NL te koop b.v. bol.com
Dat een apparaat te koop is, wil niet zeggen dat het daarmee iets goed is. Voor 100 euro, dat het toestel hier kost, heb je toch een stuk betere en snellere toestellen. Volgens de Samsung website is er nog 3,5GB vrij voor user programma's, grote kans is dat je over een half jaar het apparaat nauwelijks meer kan gebruiken omdat de opslag vol is en je geen updates meer kan installeren.

Daarnaast weet ik niet of het zo verstandig is om met een apparaat rond te lopen met een Android versie van twee jaar geleden en dat al een jaar geen beveiligingsupdates gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoonh
rens-br schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:29:
[...]

Wellicht zijn er twee verschillende versies. Of draait jou telefoon een custom rom o.i.d. Kun je eens de volledige informatie posten die staat bij 'Over de telefoon'.

[...]

Dat een apparaat te koop is, wil niet zeggen dat het daarmee iets goed is. Voor 100 euro, dat het toestel hier kost, heb je toch een stuk betere en snellere toestellen. Volgens de Samsung website is er nog 3,5GB vrij voor user programma's, grote kans is dat je over een half jaar het apparaat nauwelijks meer kan gebruiken omdat de opslag vol is en je geen updates meer kan installeren.

Daarnaast weet ik niet of het zo verstandig is om met een apparaat rond te lopen met een Android versie van twee jaar geleden en dat al een jaar geen beveiligingsupdates gehad heeft.
toon volledige bericht
Tnks dat je mee wilt denken. De keuzen was gebaseerd op wat hier te koop was i.v.m. imei en 2 simkaartjes. Ik wilde geen wilde mannen merk met echt hele oude android erop. Het toestel moest super klein zijn. En gezien ons leef budget goedkoop. Ik doe niets met clouds, adressen of andere zaken synchroniseren. sociaal media doe ik niet onderweg en zitten er ook niet op, E-mail en whatsapp alleen als ik langdurig onderweg ben. mobile internet staat uit. Alles apps die eraf konden zijn verwijderd en veel andere zijn uitgezet,
Ik loop wel regelmatig in de bergen en log mijn route's met een gpstracker app (lokaal geen internet) en dat werkt fantastisch, muziekje erbij met VLC en nog wat van dat soort apps en die draaien allemaal in de 32GB extern, net als mijn muziek, fotoos enz.
Internet gebeurt bij mij bijna allemaal op een vaste PC of Laptop met een 17" scherm en normaal toetsenbord.

Toestel informatie
Naam apparaat Galaxy J1 mini prime
Modelnummer sm-j106B
Android-versie J106BDXU0AQF1
Kernelversie 3.10.65-11772740
dpi@SWDG5214#2
Mon Jul 3 18:59:23 KST 2017
Buildnummer MMB29Q.J106BUBU0APJ2
Status SE for Android
Enforcing
SEPF_SECMOBILE_6.0.1_0035
Mon Jul 03 19:12:17 2017
Beveiligings softwarever.
ASKS V1.1_160992

Best wel raar dat er een image opstaat van juli 2017? of zou dat kunnen?

P.S. sorry van de 2 posten in 24 uur tijd

Nog een P.S.
Blijkt dat er gewoon de laatste officiële versie opstaat. Samsung switch geeft dat ook aan blijft alleen de vraag waarom bij opstarten "android kernel is not seandroid enforcing" op het scherm te zien is. bij handmatig updaten de melding "verwerken mislukt"
Op het www barst het van de ervaringen met die android kernel melding. Maar in het algemeen is de mening als je niet in een boot loop zit moet je er niets van aantrekken. Volgens mij kan dit Topic afgesloten worden?

Na een poging om de kernel melding kwijt te raken een reset geprobeerd met de bekende 3 knoppen. Dat resulteerde in een boot loop waar het toestel op geen enkele manier uit te krijgen was.
Heb uiteindelijk een stock rom gedownload en die (gedeeltelijk geflushed niet csc). Alles werkt nu zonder foutmeldingen en bij software gegevens staat nu apparaat status "standaard"
Buildnummer is enigszins anders (ander land) de beveiligssoftware is wat jonger en nu ook van julie
Alle gedownloaden apps zijn er nog evenals de instellingen.
Alleen handmatig updaten geeft nog de melding (verwerken mislukt)

[ Voor 22% gewijzigd door jschoonh op 14-12-2017 16:12 ]

Pagina: 1