Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Grimgor_6x3
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-01 19:35
Ik zoek een?
Kleine 4k tv. Onder klein versta ik 40 tot 43 inch. Belangrijk is een goede beeldkwaliteit, min. 3 HDMI in, min. 1 SCART of VA in, min. 1 analoog audio uit en min. 1 digitaal audio uit.

Wat is je budget?
Ik denk 800 euro max maar lager is natuurlijk beter. 600 euro lijkt mij een prima bedrag voor een goede tv.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zal het apparaat voornamelijk gebruiken voor het kijken van films, series en documentaires via netflix of vanaf raspi; spotify en youtube via chromecast; en af en toe ook eens voor een spelletje op de xbox 360, n64 of snes. Verder kijk ik geen tv-zenders.

De reden voor digitaal audio uit is om in de toekomst een losse DAC tussen de tv en de stereo versterker te plaatsen. Tot die tijd moet een analoog audio uit de oplossing bieden.

Als laatste wil ik natuurlijk graag dat de tv een fijne interface / goed besturingssysteem heeft, maar hier heb ik nog niet echt goed naar gekeken.

Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: Philips 43PUS7202 Zilver 100Hz en 10bit HDR paneel, maar ligt eigenlijk boven mijn budget.

pricewatch: Philips 43PUS6501 Zilver Lijkt hetzelfde als 7202, maar heeft een 8 bit paneel en krijgt bijvoorbeeld kritiek op zwartwaarden en backlight bleeding. Zie: http://gearopen.com/audio...s-43pus6501-review-44344/

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb me tot dus ver voornamelijk in Philips verdiept (ambilight vind ik toch best wel gaaf), maar ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen met de andere merken. Er is vast een hoop dat ik nog heb gemist.

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-01 09:00
Die 1e tv die je noemt is 649 met 20k rentepunten bij de ing rentepunten winkel.

Ryze(n) to power! Hardware.info MSI wedstrijd!

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:47
40-43 inch is relatief klein en bij een kijkafstand van 3m is gewoon full-HD al overkill, laat staan UHD. Natuurlijk kun je een UHD tv aanschaffen op dat formaat, maar je zult niet in staat zijn om het verschil tussen HD en UHD waar te nemen, tenzij je er bovenop gaat zitten.

Je zou dus ook voor een tv als pricewatch: Sony KDL-43WE755 kunnen gaan.

_██_
(ಠ_ృ)

• DUBWiSE
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13:27

DUBWiSE

Feeling irie

quote:
Dan zou ik eerder voor de pricewatch: Sony KDL-43WE750 gaan, mits je geen ondersteuning voor digitale satelliet nodig hebt (bron). De WE75-serie heeft wel maar 2 HDMI-ingangen, TS wenst er minimaal 3.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*