Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Omen 17-an040nd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bramwnl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Hallo allemaal! Het is weer eens zover: tijd voor een nieuwe laptop. Nu zoek ik een echte krachtpatser die veel grafische taken aankan, maar ook natuurlijk goed genoeg is om zware games op te draaien. Zelf zit ik al flink te zoeken, zo’n twee maanden en ben ik bij de HP Omen 17-an040nd terechtgekomen.

Ik wil bijna overgaan tot aankoop, echter wilde ik hier even nagaan: heeft iemand ervaring met deze laptop? Daarnaast zit ik ook te kijken naar de HP Omen 17-an051nd, vanwege de betere videokaart (GTX 1060 (an040nd) vs GTX 1070 (an051nd)). Is dit een wezenlijk/groot verschil?

Alvast bedankt voor alle adviezen :).

Mochten er nog andere laptopsuggesties zijn, schroom dan niet om ze hier te delen.

Nota bene: een laptop in plaats van een pc is benodigd in verband met ICT studie waardoor een compact formaat gewenst is.

Alle reacties

• bramwnl
Deze ben ik ook nog tegengekomen en valt me ook niet tegen: http://www.dell.com/nl-nl...7-laptop/cn57704/features

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik zou als je een compact formaat wenst in de eerste plaats niet voor een 17" gaan en in de tweede plaatst niet voor een logge gaming laptop.

• bramwnl
17" spreekt me juist aan in verband met veel schermruimte. Compact formaat bedoel ik met terugslaan op laptop in plaats van PC ;), dat is dus de reden waarom ik voor een laptop ga.

Heb jij misschien ervaringen met deze bovenstaande laptops of tips?

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:44
Misschien een idee om je laptop aan te sluiten op je beeldscherm van je desktop. Wat @PascalDutch zei is een 17 inch gamelaptop zwaar, log en groot. Je beeldscherm, muis en toetsenbord sluit je aan op een dockingstation en met een firewirekabel sluit je de dockingstation aan op je laptop. Heb ik ook op mijn werk en werkt uitstekend...

• PascalDutch
  • Niet online
bramwnl schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:01:
17" spreekt me juist aan in verband met veel schermruimte. Compact formaat bedoel ik met terugslaan op laptop in plaats van PC ;), dat is dus de reden waarom ik voor een laptop ga.

Heb jij misschien ervaringen met deze bovenstaande laptops of tips?
Geen ervaring met bovenstaande laptops. Wel heb ik de ervaring dat gaming laptops (extreem) groot en zwaar zijn in tegenstelling tot de "normale" laptops en dit behoorlijk irritant is om dagelijks mee te slepen. Ik zou je dan ook adviseren een laptop te nemen die iets minder "gaming" is en iets meer "casual".

Het verschil tussen "gaming" en "casual" laptops zit hem meestal voornamelijk in de koeling (daarom zijn ze ook zo groot). Als je echt een die-hard gamer bent zou ik voor een game laptop gaan, maar gamen op een laptop is gewoon kut dus dat moet je eigenlijk ook niet willen. Af en toe een spelletje kan ook best op een niet "gaming" laptop. Verder hebben "gaming" laptops meestal een hoog fancy gehalte.

De meest voor de hand liggende vind ik dan de HP PavilionPower (welke je ook weer in diverse smaken hebt). Aangezien je een ICT opleiding gaat doen (of al doet) heb je wel veel RAM geheugen nodig in verband met virtualiseren dus neem de variant met 16 GB RAM en i7 (vanuit gaande dat dat prijsverschil geen probleem is).

Dat is deze: https://tweakers.net/pricewatch/923947/hp-pavilion-power-15-cb091nd/specificaties/

Wat in mijn optiek nog beter is, is wachten (als dat kan natuurlijk) tot dergelijke laptops geleverd worden met de nieuwe generatie Intel Core. Ik ben niet helemaal op de hoogte wanneer de nieuwe HQ processors uitkomen maar de U variant is al uit en deze zijn bijna even krachtig als de zevende generatie HQ processors (welke in bovenstaande laptop zit).

Het verschil met de huidige U processors is dat deze dualcore waren en nu quadcore zijn. Voordeel voor jou is dan dat de laptop lichter, zuiniger en handzamer wordt en bovendien blijven deze processors koeler wat er weer voor zorgt dat een eventuele grafische kaart ook koeler blijft en dus beter presteert.

Meer info hier.

edit: als je ook een desktop hebt is het natuurlijk helemaal een uitgemaakte zaak. Koop dan een laptop die wel goed presteert (dus wel i7, 16 GB RAM, maar eventueel zonder grafische kaart) maar houdt het gamen lekker bij je desktop (op school moet je tenslotte studeren :+ ). Voor een ICT studie (tenzij mediavormgeving, maar is eigenlijk geen ICT studie) heb je namelijk geen grafische kaart nodig omdat je simpelweg geen grafische toepassingen gaat draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door PascalDutch op 12-12-2017 11:12 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 22:02
MSI heeft anders ook 15,4" gaming laptops van 2,5 kg.
Bij geselecteerde retailers krijg je bij verschillende type laptops nu ook een rugtas met andere goodies: https://nl.msi.com/Promotion/Xmas2017

[ Voor 45% gewijzigd door EdwinW op 12-12-2017 19:17 ]

• bramwnl
Het nadeel aan een gaming laptop is inderdaad het gewicht, echter wil ik ook een krachtige computer om te gamen en de zwaarste taken aan te kunnen, dus hierdoor kwam ik terecht bij deze soort laptops. Ik heb ongeveer 1600-1800 euro te besteden, dus er is redelijk budget voor een high-end type.

Wat zouden jullie adviseren, buiten deze HP Omen?

[ Voor 58% gewijzigd door bramwnl op 12-12-2017 12:51 . Reden: Gewijzigde tekst ]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:44
bramwnl schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:48:
Het nadeel aan een gaming laptop is inderdaad het gewicht, echter wil ik ook een krachtige computer om te gamen en de zwaarste taken aan te kunnen, dus hierdoor kwam ik terecht bij deze soort laptops. Ik heb ongeveer 1600-1800 euro te besteden, dus er is redelijk budget voor een high-end type.

Wat zouden jullie adviseren, buiten deze HP Omen?
Ik zou MSI en ASUS ROG adviseren. Vooral MSI heeft een uitstekende koeling.

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-11 18:08
Deze 2 zou ik aanbevelen. Vergelijker

MSI GE62MVR 7RG-036NL € 1.699,- 51Wh accu Met rugzak en bordspellen, ja bordspellen
Asus ROG GL502VS-FY403T € 1.799,- 62 Wh accu, ook nog 10% korting € 1.619,10

[ Voor 61% gewijzigd door SilencMol op 12-12-2017 14:49 . Reden: een reden gevonden, KORTING ]

• bramwnl
Oei, nu laat je me flink twijfelen tussen deze (pricewatch: Asus ROG GL502VS-FY403T en de HP Omen laptop :). Ik zit nu echt te kijken naar die ASUS Rog, zeker nu er een 10% kortingsactie is en deze laptop voor bijna €1600,- kan krijgen!

• PascalDutch
  • Niet online
Asus staat qua bouwkwaliteit niet zo heel best bekend, ik zou dan voor de HP gaan.

• bramwnl
Toch lees ik over (deze) ASUS (laptop) goede reviews en is hij zeer aan te bevelen. Wat is er dan precies niet helemaal goed aan de bouwkwaliteit?

• bramwnl
Is misschien een Lenovo laptop nog een goed idee om aan te kopen? De enige die ik kan vinden is deze die bijna aan mijn eisen voldoet (https://www.bol.com/nl/p/...74/?suggestionType=browse) echter heeft deze een GTX-1050 en dat valt me een beetje tegen..

• SilencMol
Asus ROG GL502VS-FY403T € 1.799,- 62 Wh accu, ook nog 10% korting € 1.619,10

Heeft ook g-sync ingebouwd.

• bramwnl
Ik lees nogal negatieve reviews en reacties over Alternate, dus ben een beetje aan het twijfelen om daar te bestellen. Er zijn geen andere webshops die deze specifieke laptop aanbieden. Iemand hier nog negatieve of positieve ervaringen over Alternate?

• SilencMol
Zelf een muis en headset gekocht. Geen ervaring met aftersales omdat het nog allemaal goed werkt.
Mijn broer een hele PC (losse componenten). Nooit problemen mee gehad.

Alleen dat je bezorg kosten moet betalen over een pc van €1000 is gestoord. (losse onderdelen)
Anders had ik mijn PC daar besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door SilencMol op 13-12-2017 13:06 ]

• bramwnl
Dus jij hebt wat dat betreft wel goede ervaringen met Alternate? Dat haalt me wel wat meer over, want lees ook veel negatieve reacties met name over de aftersales en klantvriendelijkheid.

• bramwnl

• SilencMol
2,9 KG 17 inc €1799,10
2,3 HG 15 inc €1619,10

€170 voor een groter scherm en 25% extra gewicht, zou ik niet doen.
Pagina: 1