Windows gecracht, alles kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC_EVERYDAY
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 15:39
Beste mede Tweakers,

Ik ben ten einde raad.

Vorige week starten ik mijn PC op en het begon ermee dat ik de Windows knop op de taakbalk links onder niet kon gebruiken. Paar minuten later kon ik heel de taakbalk niet meer gebruiken en even daarna kon ik niks meer met mijn PC. Heb hem naar een PC speciaal zaak gebracht en heb vnd te horen gekregen dat dit probleem verholpen kan worden met een nieuwe W10 installatie. Dit betekend dan wel dat ik verder ook alle data kwijt ben van mijn huidige C schijf vertelde ze want ze moeten hem formatteren voor de zekerheid.
Op de C schijf staan vooral een hoop games, hij vertelde dat ik deze dan kwijt ben. Maar moet ik dan na opnieuw de W10 te hebben geïnstalleerd al mijn games opnieuw kopen aangezien ik de games niet heb kunnen uitloggen op die PC en dus de key niet opnieuw kan gebruiken na de nieuwe W10 instalatie?
Hier zit ik erg mee en wil niet dat dit de bedoeling is.
Zijn er suggesties en hoe kan ik mijn games behouden?
De games staan op Steam en dit zijn geen gekochte games maar heb deze games bemachtigd door actie dagen waarbij de keys weggeven op Steam. GTA V heb ik wel gekocht via de Rockstar site en heb hier dus ook een key van. Kan ik via mijn Rocktar account straks na de W10 installatie gewoon de game weer installeren en heb ik dan mijn zelfde voortgang nog?

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ben zelf ten einde raad!!

Met vriendelijke groet,
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05

nelizmastr

Goed wies kapot

thijsvbree schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:56:
Beste mede Tweakers,

De games staan op Steam en dit zijn geen gekochte games maar heb deze games bemachtigd door actie dagen waarbij de keys weggeven op Steam. GTA V heb ik wel gekocht via de Rockstar site en heb hier dus ook een key van. Kan ik via mijn Rocktar account straks na de W10 installatie gewoon de game weer installeren en heb ik dan mijn zelfde voortgang nog?
Games geactiveerd op Steam zijn permanent eigendom, die kan je opnieuw downloaden na herinstallatie. GTA V ook. De online voortgang wordt in de cloud bewaard, de offline voorgang NIET. Die zal geback-upt moeten worden. Die lui van de computerzaak zouden best even de bestanden uit je profiel naar een stickie kunnen kopiëren door de schijf aan een andere PC te hangen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:26
Zoek andere pc zaak die je beter kan helpen zonder dataverlies met eventueel nodige oplossingen die waarschijnlijk meer kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Steam geactiveerde games blijven gewoon je eigendom, kan je opnieuw installeren. Games echter die je 'buiten' steam hebt gekocht (via origin, battle.net of consorten), kan je wel koppelen in steam, maar zijn geen onderdeel van je library.

Maar deels eens met Royalt123, een herinstallatie omdat je taakbalk het niet meer doen kan best, maar dit met dataverlies is behoorlijk knullig. Beetje PC kunde en je weet precies waarvan je backups moet maken (zeker games die verschillend gebruikmaken van appdata, program files en documents).

Maar ik neem aan dat de PC nog wel op te starten is? Start anders in veilige modus, of maak desnoods een extra useraccount aan, een herinstallatie omdat een 'core' onderdeel van Windows niet meer werkt, soort van nieuwe banden+velgen kopen omdat er een gaatje in je band zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ze zeggen wel hoe het te verhelpen is maar niet wat er aan mankeert? Zoals een dokter die geen diagnose stelt maar wel een behandeling voorschrijft?
PC weghalen daar, mee naar huis nemen, probeer in te loggen met een admin account in safe mode, kijk of je iets kan bereiken met sfc.exe en zo.
Er zijn hier vast wel mensen die je daar mee willen helpen ;)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe