[Win10] bestandsgrootte wijzigt tijdelijk bij kopieren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Vandaag was ik een heleboel foto's aan het overzetten en kwam achter een grappig iets. Namelijk als een bestand wordt overgezet dan is de bestandsgroten 9.923.835kB. Als het hele bestand is overgezet dan staat de echte bestandsgroten, maar tijdens het overzetten niet. Ik heb daarna het opnieuw geprobeerd, maar nu met wat minder bestanden tegelijkertijd. Toen stond er steeds tijdens het overzetten 9.841.222kB. Wat is de bedoeling van deze getallen en waar staan ze voor en wat betekenen ze?

Ik gebruik windows 10 Home

foto's: https://imgur.com/a/RhCRK

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

9.923.835KB (grote K) lijkt me 9691,245117 MB = 9,46410656 GB. Of 9,923835 afhankelijk van of met K ~ 1024 of 1000 wordt gerekend.

Ik begrijp de screenshot niet, ik zie daar vier verschillende situaties? Althans, vier verschillende bestandsdatums.

En wat is de situatie: verplaats je van PC naar andere Windows machine oid? Ik heb zojuist even opgelet bij verplaatsen naar mijn NAS, daar gebeurt het iig niet.

Edit: ah vast van camera naar PC overhalen. Bug van de camera?

Ik pas de topicitel trouwens wat aan. "9.923.835kB?" is weinig informatief ;) Roep gerust als je het anders bedoelde. En welkom!

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 11-12-2017 13:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:56:
9.923.835KB (grote K) lijkt me 9691,245117 MB = 9,46410656 GB. Of 9,923835 afhankelijk van of met K ~ 1024 of 1000 wordt gerekend.

Ik begrijp de screenshot niet, ik zie daar vier verschillende situaties? Althans, vier verschillende bestandsdatums.

En wat is de situatie: verplaats je van PC naar andere Windows machine oid? Ik heb zojuist even opgelet bij verplaatsen naar mijn NAS, daar gebeurt het iig niet.

Edit: ah vast van camera naar PC overhalen. Bug van de camera?

Ik pas de topicitel trouwens wat aan. "9.923.835kB?" is weinig informatief ;) Roep gerust als je het anders bedoelde. En welkom!
Klopt het is van een camera naar computer.
De datums veranderen ook. tijdens het overzetten is het de datum van de computer en als het klaar is dan de datum wanneer het genomen is.
De titel heet zo omdat ik niet echt een titel kon verzinnen en ik dacht dit klinkt wel interresant