Naast relevantie beoordeling ook humor beoordeling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troepje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-07 17:25
Regelmatig kom ik bij de tweakers nieuwsberichten sterk gedownvote berichten tegen (omdat ze inderdaad niet relevant zijn), maar bijzonder grappig. Kunnen we daar niet een knopje voor maken qua beoordeling, zodat mensen (zoals ik) die onzin lezen ook leuk vinden die berichten wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een extra knop lijkt mij persoonlijk niet handig. Ik ben sterk voorstander van keep it simple waar mogelijk. Het oude moderatiesysteem had een score voor "grappig" maar hiervan hebben we afscheid genomen. Humor blijft lastig te modereren maar de Moderatie FAQ geeft hier wel richtlijnen voor. Het is namelijk niet zo dat een goede grap per defnitie naar -1 (of +3) zou moeten.

Ik moet zeggen dat ik "bijzonder grappig" maar erg weinig zie op de frontpage.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 13-12-2017 08:56 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 12:09

matroosoft

Lone Christian

@Troepje een goede grap moet niet met -1 maar met +1 beoordeeld worden volgens de moderatie FAQ:
+1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.
Dat lost het hele probleem op. En toegegeven, soms wil je even extra laten blijken dat het een goede grap is maar dat weegt niet op tegen de eenvoud van het huidige systeem opgeven wat mij betreft.

[ Voor 80% gewijzigd door matroosoft op 16-01-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik ben hier tegen.

Hiermee ga je namelijk in de hand werken dat mensen nog grappiger gaan proberen te doen. En zoals @Bor al opmerkt, dat gaat maar zelden goed.