Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

96% alcohol om processor mee schoon te maken bederfelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MazzaG
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-04 14:33
Ik heb hier een flesje 96% alcohol van de Kruidvat staan die in 2011 over de datum is gegaan. Is het goedje nu nog bruikbaar om een processor mee schoon te maken? Google mocht niet echt baten.

Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | Palit GeForce GTX 770 JetStream

Beste antwoord (via MazzaG op 11-12-2017 13:35)

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:12

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ja, het is niet bedorven of zo. Als schoonmaakmiddel nog uitstekend te gebruiken. Alcohol is enigszins hygroscopisch, dus als het open heeft gestaan is het ietwat verdund - we hebben het hier dan over een heel gering percentage. Niets te zien hier verder, doorlopen mensen!

Specs

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:12

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Pure alcohol gaat afaik niet echt over de datum zolang het flesje netjes afgesloten is opgeborgen uit direct zonlicht.

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:28

Nemesizz

Untouchable

Heb zelf ook 96% alcohol wat al ruim 3 jaar 'over datum' is, kan er nog prima processors mee schoon maken.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

with ^^

Daarnaast...probeer het ?

Het is geen rocket science en op een heatspreader kan weinig misgaan :z

Gabriël Ryzen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:12

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ja, het is niet bedorven of zo. Als schoonmaakmiddel nog uitstekend te gebruiken. Alcohol is enigszins hygroscopisch, dus als het open heeft gestaan is het ietwat verdund - we hebben het hier dan over een heel gering percentage. Niets te zien hier verder, doorlopen mensen!

Specs

• MazzaG
Bedankt iedereen! Zoals @DeBolle al zegt, niets te zien hier verder.

Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | Palit GeForce GTX 770 JetStream

• BrainCrash
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-04 13:40
Hah!
Wel erg bijzonder dat er op een flesje schoonmaakmiddel een houdbaarheidsdatum op staat!
(ik neem aan dat het bedoeld is als schoonmaakmiddel ?)

Hoeveel andere schoonmaakmiddelen ken je waar een houdbaarheidsdatum op staat?
Ik volgens mij geen enkele!

(allesreiniger, afwasmiddel, chloor, schoonmaakalcohol, terpentine, aceton, wasbenzine, allsontvetter... kan me niet herinneren dat ik daar ooit ergens een datum op heb zien staan).

Of is het alcohol bedoeld om te gebruiken in de voedingsmiddelen bereiding of zo?
Zo niet: gewoon negeren die datum dus.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• MazzaG
quote:
BrainCrash schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:36:
Of is het alcohol bedoeld om te gebruiken in de voedingsmiddelen bereiding of zo?
Zo niet: gewoon negeren die datum dus.
Is bedoeld als schoonmaakmiddel. Pure alcohol in je eten lijkt mij geen goed idee :P

MazzaG wijzigde deze reactie 11-12-2017 13:38 (40%)

• Tadream
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-04 20:37
Heb hier nog een whisky van 30 jaar liggen. :-) (maar die drink ik liever dan dat ik er m'n processor mee schoonmaak)

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 02:23
Die datum gaat over het punt waarop de fabrikant nog zeker denkt te weten dat het 96% alcohol is. Het probleem is dat het verdunt (zoals gemeld) en dan is het dus geen 96% meer. Je moet ergens een lijn trekken over wat het is wat je in je flesje hebt, en waarschijnlijk is er na die datum geen garantie meer dat het nog 96% is, maar misschien slechts 95.9%.

• Tadream
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-04 20:37
Was ook een geintje, zoals al eerder gezegd - dat zulke pure alcohol een houdbaardheidsdatum heeft...dat heeft m'n whisky van 30 jaar nog nieteens.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True