Speakerset voor in schuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNED
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-07 14:14
Ik zoek een speakerset met subwoofer?
Wij met een vriendengroep zijn een hok/cafe/keet te bouwen voor ons. Ruimte is 25m2 en er zit 10 tot 30 man in. Wij twijfelen nog of we 4 speakers en een sub nemen of 2 hogere kwaliteit speakers en sub.

Is het verschil in beleving echt anders met 4 dan met 2?

Wat is je budget?
Budget is 400 met wat uitloop

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om veel muziek te draaien
We zijn begonnen met niks dus ook geen speaker, subwoofer of versterker is aanwezig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al de DAP clubmate 1 gevonden( boven budget maar erg mooi)
Verder op baxmusic wel wat leuke gezien maar ik heb er te weinig verstand van wat nu eigenlijk moet en kan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Dus even samenvattend.
4 mindere speakers of 2 hogere kwaliteit speakers?
Sowieso subwoofer
Muziek is achtergrond en soms hoog volume

Heel erg open voor suggesties, door alle bomen ben ik het bos niet meer gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat hok geisoleerd? Zo niet, zou ik er zeker geen 400 euro aan uitgeven. Als er vocht in trekt ben je het bokje en kun je het binnen no time weggooien.

Wat bax-shop levert is merendeels PA spul en binnen jullie budget van bedenkelijke kwaliteit. Voor een dergelijke ruimte zou ik eerder kijken of ik op MP of bij de kringloop een versterker en een paar leuke vloerstaandes op de kop kon tikken. Daar heb je meer dan genoeg aan :)
Gewoon stereo uiteraard, is meer dan genoeg te vinden..

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNED
betonnen muren met dubbele isolatie, maar hier komt nog hout en vloerbedekking overheen. Dus akoestiek en isolatie is oke.

Suggesties voor merken of uitvoeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waarom die eis van een sub? Wat ga je trouwens voor muziek draaien? En waar draai je mee (bron: cd speler, telefoon, etc)
Suggesties te over maar tweedehand is ook net wat er voor gevraagd wordt natuurlijk.
Nieuw zou ik voor een Denon PMA 520 versterker gaan en een stel vloerstaanders. Vraag me af of je de sub dan nodig hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:58
Je kunt een leuke speaker set op marktplaats halen, denk aan een setje vloerstaanders.

In een keet weet ik (uit ervaring) dat het geluid nog wel is behoorlijk hard gaat/moet. Veelal is hard dan nog meer gewenst dan mooi. Je komt dan snel uit bij een PA systeem. Gemaakt om gewoon langere tijd op hoger volume te draaien. Om het jezelf makkelijk te maken kun je kijken naar een actieve SUB met 2 aansluitingen voor passieve tops. Prima als het even rustig moet, en ook ff knallen moet kunnen.

Even snel samenstellen bij BAX:

2x Devine Trono 12 400 watt passieve speakers
1x Devine B115A MK2 actieve sub met ingebouwde versterker en uitgang voor de 2 trono speakers
1x Behringer Xenyx 502 PA mixertje
2x Devine 10 meter speaker kabel

Ik kom dan uit op zo'n 425 euro en dan heb je toch wel een leuk setje wat ook wel op wat hoger volume kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 22:57
Bij ons thuiscafe zelfde afmetingen. 25M2 met ruime bar in het midden, waar zo'n 35-40 man in kan.
Subwoofer voegt naar mijn idee niks toe, behalve dat je elkaar helemaal niet meer verstaat wanneer er harder muziek wordt gedraait.

Onze opstelling is:
- Mengpaneel/versterker achter de bar, waar met een aux kabel de muziek geregeld wordt van tablet/telefoon.
- 2 speakers met behoorlijk wat vermogen (ben het merk even kwijt).
- evt. volgend jaar uitbreiden naar 4 speakers, uit elke hoek muziek.

persoonlijk zou ik gaan voor 2 goede speakers ipv 4 mindere.
Hiervoor kun je prima op marktplaats rondneuzen en verschillende recensies bij de aangeboden modellen opzoeken.
Sub acht ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNED
Heel erg bedankt voor de reacties. Ik denk dat het 2 devine trono 12 worden en een subwoofer die iemand nog had liggen(klein simpel ding). Versterker moet ik nog even kijken maar de Denon PMA 520 lijkt een prima optie.
Ik neem aan dat het mogelijk is daar een sub bij aan te sluiten toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hij heeft er geen apecifieke aansluiting voor. Als jij een sub met high level inputs hebt kan het echter sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:58
Dat is niet echt een versterker die geschikt is voor PA speakers. Ik zou dan eerder kijken naar een versteker die past bij de trono speakers of pak de actieve Artis variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 12:20

pmeter

Poes!

Zo snel even dit tweedehandse PA-systeem gevonden. Misschien weten anderen dit op waarde te schatten:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Edit: de versterker heeft een defect en zou ik niet overnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door pmeter op 12-12-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNED
Het is uiteindelijk een setje van 4 bose 201 speakers geworden voor een zacht prijsje op marktplaats met een versterker erbij. Geluid is fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Welke versterker heb je er bij en wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNED
280 voor speakers met een oude jvc versterker(geen idee welk model) die het eenvoudig aan kan.
Pagina: 1