Hulp nodig met raar probleem microfoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-03-2021
Als ik een microfoon aansluit op mijn mic port op mijn pc (voor of achterkant, maakt niet uit) werkt de microfoon alleen als ik in het oortje of de headset praat... :?
Als ik dicht bij de microfoon zelf praat hoort hij niks, maar wel als ik direct in het oortje praat.
De drivers zijn up to date, het is een pre-built pc van msi dus ik denk ook niet dat het aan de bedrading ligt.

Beste antwoord (via Kimbolie12 op 11-12-2017 13:08)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Okay, headsets (oortjes+mic) hebben meerdere pennen. Een mic aansluiting werkt anders. Je zult dus of een losse mic moeten kopen of een verloopkabeltje die de 4pens aansluiting omvormt naar losse mic + losse koptelefoon.

Dit is ook de reden dat dingen omgekeerd werken nu: niet alle pennen zijn aanwezig in je PC.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Welke microfoon?

Is de mic poort op je pc een hybride aansluiten (dus oortjes + mic) of enkel alleen voor de mic? Indien dat laatste het geval is, weet ik je probleem al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Als de "mic" wel werkt als je in de speaker praat, werkt dus je speaker als microfoon. Het klinkt dus alsof de pin-out van je headset omgekeerd is tov wat standaard is. Ik weet dat Sony smartphone oortjes een andere pinout gebruiken dan Samsung bijvoorbeeld ;-) .

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Kimbolie12 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:03:
Als ik een microfoon aansluit op mijn mic port op mijn pc (voor of achterkant, maakt niet uit) werkt de microfoon alleen als ik in het oortje of de headset praat... :?
Als ik dicht bij de microfoon zelf praat hoort hij niks, maar wel als ik direct in het oortje praat.
De drivers zijn up to date, het is een pre-built pc van msi dus ik denk ook niet dat het aan de bedrading ligt.
Zonder merk/model kunnen we weinig. Extra info word gewaardeerd.

Heeft de headset 2 aansluitingen of slechts 1 ?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
PageFault schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:43:
Welke microfoon?

Is de mic poort op je pc een hybride aansluiten (dus oortjes + mic) of enkel alleen voor de mic? Indien dat laatste het geval is, weet ik je probleem al ;)
Alleen een mic aansluiting.
De oortjes die ik geprobeerd heb zijn oortjes met ingebouwde mic (van de action :9) en mijn Skullcandy headphones met mic in het kabeltje. Allebei hebben dus 1 aansluiting.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Okay, headsets (oortjes+mic) hebben meerdere pennen. Een mic aansluiting werkt anders. Je zult dus of een losse mic moeten kopen of een verloopkabeltje die de 4pens aansluiting omvormt naar losse mic + losse koptelefoon.

Dit is ook de reden dat dingen omgekeerd werken nu: niet alle pennen zijn aanwezig in je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
PageFault schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:00:

Thanks! Ik zal even kijken voor een mic of zo'n splitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Computers hebben vaak geen gecombineerde stekker voor zowel hoofdtelefoon als microfoon, daar zul je een verloopkabeltje voor moeten gebruiken.

Disclaimer: Dit is het eerste de beste kabeltje dat ik tegenkwam

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimbolie12
ResuCigam schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:09:
Computers hebben vaak geen gecombineerde stekker voor zowel hoofdtelefoon als microfoon, daar zul je een verloopkabeltje voor moeten gebruiken.

Disclaimer: Dit is het eerste de beste kabeltje dat ik tegenkwam
Dat wist ik wel, maar ik dacht dat de mic wel zou werken als ik hem in de mic poort zou stoppen...ik zag mensen op youtube hun apple earbuds gebruiken als mic door ze in die poort te stoppen.
Pagina: 1