Toon posts:

Mensen met een EPoX 8K7A+ .... paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb er een gekocht samen met Corsair PC2400, maar alles loopt niet echt 100% gesmeerd :(

Om te beginnen de FSB ... de meeste mensen halen moeiteloos 160 MHz FSB met dit geheugen, ik haal 142 MHz op cas2 ... niet om over naar huis te schrijven ... en 146 MHz op cas 2.5. De rest van de timings niet te agressief. DDR voltage al +0.2 gedaan, weinig of geen verbetering ... damnit

krijg ook m'n CPU iets minder overklokt omdat ineens m'n voeding te licht blijkt (enermax 350) met dit bord ... Vcore idle = 2.02V , stressed = 1.92V ... voeding trekt het dus niet (gaat iets omhoog als ik een cd-rom of HD afkoppel)
heb een Enermax 431 besteld dan maar, maar ik vraag me af waar al die power naartoe gaat ... ik heb er al wel een redelijk goed idee van : op de mosfets staan heatsinks op dit bord ... en die dingen worden werkelijk GLOEIEND heet. Op m'n Iwill waren ze lauw zonder heatsink, bij dezelfde voltages en snelheid ... weird.
Ik heb er een fan op gezet om ze een beetje koel te houden, anders wordt m'n halve moederbord zo heet als wat en straalt de hitte ervan af ...

gezien de FSB problemen e.d. kom ik tot de conclusie dat er toch ergens iets niet in de haak is met mijn plank. daarom zou ik graag aan de (weinige) mensen met zo'n bord vragen of die mosfetsinks OOK zo warm worden en welke FSB jullie dan halen met welk geheugen.
Ik heb al PC2100 cas2 gebruikt en die crashte aan 136 MHz FSB ... dus dat geheugen onderpresteert ook flink (m'n corsair moet minstent 150 cas2 halen volgens spec)

any thoughts ?

thanks

JC

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

sorry ... hardforums zijn down dus zoek ik hier naar epox eigenaars ... onderaan de lijst staan helpt niet echt

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:26

Convoy

g44p

heb ik geen problemen mee, heb zelf ook de 431Watt enermax, maar bij mij blijft alles lekker koel, wat overklokken betreft, kan mijn mem makkelijk op 150Mhz 2-2-2 laten draaien, geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
na BIOS flash nog steeds hetzelfde probleem .
FSB geraakt onder geen enkele voorwaarde stabiel boven de 138 MHz en die mosfets smelten door het bord heen als ik er geen fan op zet .... maar een mailtje naar de winkel gestuurd nu ...

JC

Verwijderd

krijg mn fsb nog niet stabiel hoger dan 148, maar ik ben nog bezig

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 13:07 schreef Gladiator het volgende:
krijg mn fsb nog niet stabiel hoger dan 148, maar ik ben nog bezig
das toch nog een verschil
en de temp van je mosfets ?
wat voor PSU heb je ?

JC

Verwijderd

EPoX 8K7A+ hete MOSFET's. Dit klopt. Jou systeem werkt nog. Mijn EPoX boot zelfs niet meer na 2 dagen. Nieuwste BIOS geen verbetering. Mobo ligt nu weer bij ETELCOM want it's DEAD!!!

• Convoy

Convoy

g44p

ligt dan denk ik toch aan het geheugen, jullie hebben namelijk allebei het zelfde geheugen, krijg dat van mij zonder moeite op 150, en mobo blijft lekker koel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 13:37 schreef freekweb het volgende:
ligt dan denk ik toch aan het geheugen, jullie hebben namelijk allebei het zelfde geheugen, krijg dat van mij zonder moeite op 150, en mobo blijft lekker koel
Ik heb al ander geheugen geprobeerd en dat hield ermee op aan 136. dat was cas2 Apacer PC2100. M'n PC2400 gaat iets hoger.
2 slechte latjes geheugen ? i don't think so

JC

• Convoy

Convoy

g44p

nee denk 't ook niet nee, ff een ander vraagje, installen jullie ook de Via 4-1 drivers? of doen jullie dat niet :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 13:45 schreef freekweb het volgende:
nee denk 't ook niet nee, ff een ander vraagje, installen jullie ook de Via 4-1 drivers? of doen jullie dat niet :9
niet de 4-in-1, wel de VIA drivers ivm de south bridge natuurlijk.
Alle drivers die je nodig hebt staan op de bijgeleverde CD, 4 in 1 heb je niet nodig

JC

• Convoy

Convoy

g44p

ok, dan is het goed, heeft Gladiator trouwens ook last van hete mosfets? of weet je dat niet

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 13:54 schreef freekweb het volgende:
ok, dan is het goed, heeft Gladiator trouwens ook last van hete mosfets? of weet je dat niet
geeft hij nog niet op geantwoord ...
maar ik heb al een mail naar de winkel gestuurd dat ik een nieuw bord wil.

JC

• Convoy

Convoy

g44p

waar heb jij je boardje vandaan dan? en ga je er een ander voor in de plaats nemen, of neem je weer de zelfde???

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 14:06 schreef freekweb het volgende:
waar heb jij je boardje vandaan dan? en ga je er een ander voor in de plaats nemen, of neem je weer de zelfde???
www.wallebie.be , prima service en ergens anders zijn ze hier in belgenland ongeveer niet te krijgen.
ik wil graag hetzelfde bord, maar wel een normaal werkend exemplaar dan

JC

Verwijderd

Topicstarter
Net geflashed naar de laatste nieuwe BIOS (die met de PCI/5 divider met de RAID bios enabled) maar geholpen heeft het niet.
het MAXIMALE wat ik stabiel kan halen is 140 MHz FSB.
Aan lagere kloksnelheden (1540 Mhz) want 1610 crasht.
Komt door voltage ... is nog wat erger geworden : stressed zakt het voltage van 1.99V naar 1.88V ... is toch niet normaal meer. Dit is op 1540 MHz. M'n Iwill werkte perfect op 1.95V/1646 MHz en stressed zakte dat naar 1.94V.
Aangezien de mosfets zo ongeveer zitten te smelten moet he toch ergens aan de power voorziening liggen ... op default settings werkt alles nl. prima. Maar dat is dus niet de bedoeling, en dan nog worden de mosfets veel te warm.

als het zo door gaat draai ik morgen nog lager :( voltage probleem lijkt te verergeren

JC

Verwijderd

Is een 1400 eigenlijk standaard unlocked ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 18:10 schreef Lalalala het volgende:
Is een 1400 eigenlijk standaard unlocked ?
ja

JC

Verwijderd

ok :D

Verwijderd

ik wou dit board ook gaan kopen, en hep ff een vraagje: wat is een "mosfet" ?? :?

(als ik search doe kom ik allerlei dingen over audio-installaties enzo tegen :? )

• Convoy

Convoy

g44p

zijn heatsinkjes op de mobo

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 10:11 schreef freekweb het volgende:
zijn heatsinkjes op de mobo
das niet 100% juist maar er staan wel heatsinkjes OP. De mosfets zorgen voor de power voorziening maar hoe ze precies werken weet ik ook niet

JC

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021

-A3AAN-

Hey! eindelijk een beetje erkenning:)
Ik "heb" ook een 8k7a+ en mijn mosfets zijn ook superrrrrrrrrr heet!(te heet) kheb zelfs ook zo'n enermax 350.
inmiddels de epox ook al dood.
Verder is mijn cpu nu 47 graden idle terwijl hij op mijn abit kt7a maar 32 graden was! (zelfde koeler).
Ik wil een andere moederboard denk ik...
kweet alleen nog nie welke.
Kheb echt lots of computer pech de laatste tijd.

Verwijderd

Ik draai nu op FSB 150 stabiel met de Mp op 10,5 (default) . Met btw een kut voeding.
ik ga ook zon enermax halen omdat ik met 512mb problemen krijg . Met 1 module draait het geheel stabiel. Ik zal vanavond ff aan de mosfets voelen :)

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021

-A3AAN-

Gewoon geen probleempies??

Damn! dat wil ik ook!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mosfets worden inderdaad zo heet dat je niet permanent met je vingers contct kunt blijven houden met de koelelementen(heatsink van de koeler wel).
TB geeft met de silverado op 6 volt een temperatuur van 44 graden (kast open) en 49 graden met de kast dicht.
Systeem blijft overigens tot 1400 Mhz stabiel bij FSBoverklokken (alleen Halflife klapt eruit).
Is er iets te doen aan hete mosfets? Zijn er mensen met een 8k7a(+), waarbij de mosfets niet zo heet zijn?

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

ter info: MOSFET = Metal-Oxide-Semiconductor Field-Effect-Transistor.

Ik heb overigens geen flauw idee wat het betekent. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Mijn mosfets zijn letterlijk koud.
Ik heb een 1400 op 1668mhz lopen met een FSB van 145mhz en memory timings op very high. 8-8-8-2-6-2-2 Vcore staat op 1.85volt en ook heb ik een ENERMAX 431watt voeding.
Probleem met deze combi is dat je +5volt inzakt als je de Vcore verhoogd. Als deze onder de 4.75volt komt ben je buiten specs en krijgt je cpu/memory en nog meer te weinig juice. Hiervoor kun je je ENERMAX modificeren zodat je de +5volt iets omhoog schroeft.
Hieraan ligt ook die onstabiliteit van je computer.
Ik kan zelf ook niet veel hoger met de FSB dan 145. Nu draai ik met 256Mb APACER CL 2 geheugen. Hiervoor had ik SAMSUNG en dat kon nog niet eens hoger dan 136mhz met high settings. Die mosfets zijn echt koel hier op mijn board.
Kijk ook eens naar welk revisie nummer je board heeft. Ikzelf heb v 1.1 en waarschijnlijk is dit ook het probleem.
Al die mensen die boven de 160mhz clocken hebben rev 1.0
De highpoint controller met schijven eraan vinden zo'n hoge pci speed ook niet leuk. Bij mij doen de IBM schijven al raar boven de 150mhz FSB. (Hoewel deze dit normaal wel moeten kunnen.)
Tja, al met al een superstabiel board als je goed geheugen hebt en je voeding hebt gemod. Anders alleen maar superstabiel op default cpu speed.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1