Laptop kopen, nog wachten op interessante ontwikkeling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentv75
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-03-2024
Hallo, ik doe altijd bijzonder lang met mijn laptop... degene die ik nu heb is al bijna 8 jaar oud en het is hoog tijd...

Met de nieuwe wil ik net zo lang kunnen doen, ik zou het daarom zonde vinden als ik nu een laptop koop terwijl binnen nu en 1 jaar er iets komt die een stuk sneller is. Nu weet ik dat alles continue beter en sneller wordt, maar ik heb het over een grote stap waardoor het moederbord en processor een grote stap voorwaarts maakt (of een stuk minder energie gebruikt)

Ik gebruik het voor niet al te zware dingen, zo nu en dan photoshop en voor de rest internet, mail, veel vensters open en backups. Dus SSD en veel geheugen staat op mijn verlanglijstje. Qua OS is het Windows 10 en dat zal wel niet zo veel veranderen.

Heeft iemand een tip of zit er niets groots qua hardware aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 10:20
Naar mijn idee zijn de Kaby Lake Refresh-processors een flinke upgrade. Deze processors zijn nu quadcores, waar hun voorgangers nog dualcores waren. Ondertussen is het energieverbruik vergelijkbaar gebleven.

Als ik jou was, zou ik dus gewoon gaan kijken naar een Intel-processor in de 8000-serie, vooral als je niet geïnteresseerd bent in grafisch zware toepassingen zoals games. AMD's Ryzen-apu's moeten natuurlijk nog fatsoenlijk de markt betreden, maar het zier er niet naar uit alsof die aan de cpu-kant een mep kunnen uitdelen aan Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De enige echt interessante ontwikkeling zijn de ARM laptops, wellicht is dat de moeite waard om op te wachten? Maar dat zal niet op korte termijn verschijnen, als je nu iets nodig hebt zou ik nu ook iets kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Tja, wat is je budget? Arm laptops zijn niet voor de langere termijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DeArmeStudent schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:53:
Arm laptops zijn niet voor de langere termijn....
Waarom niet?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Dit worden laptops voor het budget segment...met de huidige ontwikkeling van software zal hij er dan niet 8 jaar mee kunnen doen, of hij moet van een poeptrage laptop houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentv75
Bedankt voor de tips tot zover en goed dat je dat vraagt armestudent, dat was ik vergeten te melden inderdaad.. ik zoek geen budget laptop, levensduur staat voor mij bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:08
MacBook Pro, Lenovo X1 Carbon, dat zouden laptops moeten zijn die lang mee gaan.

Microsoft Surface zou ik links laten liggen.

Ik zie geen grote baanbrekende dingen gebeuren die een laptop ineens obsolete gaan maken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Nee het is niet de moeite waard om te wachten. Altijd is er een maand later weer iets nieuws. Zorg gewoon dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DeArmeStudent schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:57:
Dit worden laptops voor het budget segment...met de huidige ontwikkeling van software zal hij er dan niet 8 jaar mee kunnen doen, of hij moet van een poeptrage laptop houden...
Als je op dat niveau onzin wilt verkondigen zal ik er verder niet op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 10:20
Het is echt nog te vroeg om wat dan ook te zeggen over de ARM-laptops. Ze zijn nog niet uit en er zijn geen reviews van. Wat wel bekend is, is dat de Snapdragon 835 aardig snel is, maar de snelste x86-processors niet bij kan houden. Hoe de Snapdragon 845 presteert, weet ik nog niet, maar ik verwacht daar ook niet al te veel van.

Persoonlijk zou ik niet gaan wachten met de aanschaf van een nieuwe laptop om te kijken hoe de ARM-laptops zich gaan ontwikkelen. De huidige uitstapjes van Microsoft naar ARM zijn niet heel geweldig gelopen, dus het bedrijf heeft zich hier alleen maar te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Tsurany schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:19:
[...]

Als je op dat niveau onzin wilt verkondigen zal ik er verder niet op in gaan.
Het is geen onzin, probeer jij maar eens snel te multitasken en volledig photoshop te draaien op een 3 jaar oude mobiel...dat draait voor geen meter...het zal het best doen, net zoals op de atom en celeron processors, echter met veelvertragingen. Op een laptop met bijvoorbeeld een i5 en ssd lukt dit nog erg goed. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Ga eens reviews lezen , zodat je weet wat de laatste ontwikkelingen zijn.
Bijv 3.1 generatie 1of 2 voor usb is handig, maakt backuppen korter.
Wifi met laatste hoogste snelheid, dan gaat je wifi sneller bij een nieuwe router, en AC bijv maakt heel veel uit, is zeer snel.

De rest vind in reviews, en er zijn ook modellen die iets beter zijn, dus bij dezelfde fabrikant, dus steviger, kijk hier ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentv75
Bedankt voor jullie tips, hier kan ik wat mee en ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DeArmeStudent schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:01:
[...]

Het is geen onzin, probeer jij maar eens snel te multitasken en volledig photoshop te draaien op een 3 jaar oude mobiel...dat draait voor geen meter...het zal het best doen, net zoals op de atom en celeron processors, echter met veelvertragingen. Op een laptop met bijvoorbeeld een i5 en ssd lukt dit nog erg goed. :O
Waarom heb je het over een drie jaar oude mobiel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Omdat de topicstarter aangegeven heeft een zeer lange tijd te willen gaan doen met een nieuwe laptop...dan kun je dus niet aankomen zetten met een advies voor een laptop die mogelijk binnen 3 jaar traag wordt door software ontwikkelingen...zoals nu nog het geval is met snapdragon processoren in mobieltjes.
Pagina: 1