Weet je zeker dat je de juiste persoon bent om deze taak op te pakken?
Als het buiten je kunnen ligt, en je opdrachtgever verwacht enige kwaliteit, zou ik hier de grens trekken en aangeven dat je niet naar die verwachtingen kunt opleveren.
Het lukt me niet om, en de lijnen vloeiend te maken en de details zichtbaar te houden.
Het is het 1 of het ander. Heb nu de functie image trace gebruikt. Redelijk duidelijke afbeelding gekregen maar de details zijn niet meer mooi zichtbaar.
Daarnaast zou ik de lijnen graag iets vloeiender hebben.
Dat klopt, want Illustrator is niet heel intelligent. Ik doe even de aanname dat je afbeelding uit Paint niet een bijzonder hoge resolutie heeft. Illustrator moet uit die set informatie vloeiende, maar niet te hyperflexibele lijnen extrapoleren. Je kunt nog enigszins spelen met de trace threshold schuifjes, maar daar houdt het ook wel op. De rest moet je zelf doen.
Kan hier geen afbeelding uploaden. Hij vraagt alleen om een url.

Klopt ook, Tweakers is ook geen imagehost. Die zijn elders wel te vinden. Als je het bij een imagehost uploadt, krijg je vanzelf een URL terug. Let erop dat je niet iets uploadt dat nog niet publiek mag zijn, een merknaam die nog niet geregistreerd is, waar je gedonder mee kunt krijgen. En let er ook op dat je afbeeldingsformaat binnen de perken (lees: forumbreedte) blijft.
Tijd voor een cursus voor me maar zou mooi zijn als ik deze week deze afbeelding eerst af krijg. Alvast dank!
Nja. Persoonlijk denk ik dat je dat om moet keren. Verwacht dat je eerste resultaat gewoon brak en hooguit mockup-waardig zal zijn. Om je opdrachtgever of klant een indicatie te geven. Gebrek aan vaardigheid in tools schemert altijd door in je eindresultaat. Wees daar in oplevering liever eerlijk over, dan dat je klant/opdrachtgever denkt 'dit is het hoogst haalbare' want met een cursus komt er misschien 200% meer uit, en kan je dat ook terugzien in de prijs, en een minder aantal uren dat je er per afbeelding in moet steken
Concreet, wat ik zou doen, is die afbeelding zo groot mogelijk in Paint maken. Dan de trace een aantal keer uitvoeren met verschillende afstellingen. Pak de beste eruit, maak daar een kopie van, en ga in Illustrator aan de handles slepen. De handles zijn de ankerpunten op de lijnen in je tekening. Met het witte pijltje uit je toolpalet bewerk je de afzonderlijke handles, met het zwarte pijltje het hele object. Je tekening kan uit meerdere objecten bestaan, en die kunnen elkaar ook overlappen. Als je het niet goed ziet, zoom dan in. Er kunnen meerdere handles over elkaar heen liggen.
Een handle kan eenvoudig zijn, of een bézier. Een bézierhandle heeft, als je er met het witte pijltje op klikt, nog twee uitstekende lijnen, met elk nog een ankerpuntje. Daaraan wiebelen zorgt dat de curve verandert. Doe dat met beleid!

Je zult zien dat de twee ankerpunten elkaar balanceren als een wipwap, maar die connectie is te verbreken met het open pijltje. Doe ook dat met beleid, want daarna kunnen je curves echt haywire gaan, en zul je zien dat er ook lelijke hoeken in je mooie kromme lijnen kunnen komen.
Zoom regelmatig uit en in om het totaalplaatje mooi te houden. En schroom niet om overbodige ankerpunten weg te halen, als ze allemaal dezelfde (hobbelige) curve beschrijven!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs